Zakupy online poprzez media społecznościowe mają się coraz lepiej. Według Retail Report 2024 firmy Adyen aż 45% polskich konsumentów zamawia produkty właśnie przez social media.
Co więcej, 80% marek, które korzystają z social commerce, odnotowuje lepsze wyniki sprzedażowe, a 79% klientów przyznaje, iż na ich wybory zakupowe mają wpływ publikacje pojawiające się na takich platformach jak TikTok.
Jeśli planujesz wejść na tę platformę ze swoim e-sklepem, to warto sprawdzić, jakie treści tworzą tam czołowe marki. Z tego powodu przygotowaliśmy zestawienie 10 dużych graczy z sektora e-commerce obecnych na TikToku.
Listę ułożyliśmy malejąco, zaczynając od marek z największą liczbą obserwujących.
1. x-kom
Marka x-kom sprzedaje elektronikę użytkową i sprzęt komputerowy. Firma działa zarówno w internecie, jak i prowadzi sieć salonów stacjonarnych.
Przykładowy TikTok marki x-kom
@xkomplOdpowiadanie użytkownikowi @wojciechpiotrows8 Najdroższy komputer #komputer #pcgaming #pcbuild #gracz
♬ Aesthetic – Tollan Kim
- Obserwujący: 402,4 tys.
- Polubienia: 6,8 mln
- Link do profilu na TikToku: xkompl
2. Answear
Answear oferuje odzież, buty i akcesoria od światowych producentów. Firma działa w internecie i obsługuje klientów w wielu krajach.
Przykładowy TikTok marki Answear
@answearGEN Z vs MILLENIAL? Which outfit would you wear? #menswear #genzvsmillenial #outfit #styling #fyp
♬ dźwięk oryginalny – answear
- Obserwujący: 307,5 tys.
- Polubienia: 1,1 mln
- Link do profilu na TikToku: answear
3. OLX Polska
Platforma ogłoszeniowa, umożliwiająca kupno i sprzedaż produktów, usług oraz wynajem.
Przykładowy TikTok marki OLX Polska
@olx.polskaWy też macie takie “przydasie”? #OLX #OLXPolska
♬ dźwięk oryginalny – OLX Polska
- Obserwujący: 248,5 tys.
- Polubienia: 3,3 mln
- Link do profilu na TikToku: olx.polska
4. Empik
Empik oferuje książki, muzykę, filmy i artykuły kreatywne.
Przykładowy TikTok marki Empik
@empikWszystko jest czarno na białym – Black Weeks w Empiku trwa! W salonie Empik książki 3 za 2! A na empik.com za dwie książki zapłacicie 40, 50 lub 60 zł, perfumy i kosmetyki znajdziecie do -30%, a winyle kupicie 3+1! #empik #empikcom #książki #muzyka #perfumy #blackweek
♬ dźwięk oryginalny – Empik
- Obserwujący: 202 tys.
- Polubienia: 2,9 mln
- Link do profilu na TikToku: empik
5. Komputronik
Komputronik sprzedaje elektronikę, sprzęt komputerowy i AGD.
Przykładowy TikTok marki Komputronik
@komputronik_plMamy dla was konkurs! Do wygrania robot sprzątający Eufy RoboVac X10 Pro Omni Zasady są dwie. Zaobserwuj nasz profil na TikToku i odpowiedz w komentarzu pod tym filmem na pytanie- Jakie nietypowe zadanie zleciłbyś robotowi sprzątającemu, gdyby miał supermoce? Czekamy na wasze odpowiedzi do 31.12. Regulamin konkursu dostępny w karcie produktu na stronie www.komputronik.pl Powodzenia! #Konkurs #Komputronik #Eufy #Sprzątanie#okazja #promocje #Mop
♬ oryginalny dźwięk – Komputronik – Komputronik
- Obserwujący: 125,2 tys.
- Polubienia: 1 mln
- Link do profilu na TikToku: komputronik_pl
6. eobuwie.pl
Marka eobuwie.pl prowadzi sprzedaż obuwia i dodatków przez internet. W ofercie znajdują się produkty znanych marek.
Przykładowy TikTok marki eobuwie.pl
@eobuwieHow to spice up a basic fit? Just a little bit <3
♬ original sound – eobuwie – eobuwie
- Obserwujący: 88,8 tys.
- Polubienia: 999,3 tys.
- Link do profilu na TikToku: eobuwie
7. Allegro
Allegro to marketplace, który umożliwia zakupy w wielu kategoriach. Klienci mogą korzystać z ofert tysięcy sprzedawców.
Przykładowy TikTok marki Allegro
@allegroKtóry kalendarz wygrał bitwę? Dajcie znać w komentarzu!
♬ oryginalny dźwięk – Allegro – Allegro
- Obserwujący: 41,5 tys.
- Polubienia: 645bs,7 tys.
- Link do profilu na TikToku: allegro
8. Decathlon
Decathlon sprzedaje sprzęt sportowy i odzież do różnych aktywności. Sieć działa w wielu miastach, a także w internecie.
Przykładowy TikTok marki Decthlon
@decathlonpolskaOkej to kto jest tym najlepszym piłkarzem? #decathlon #decathlonpolska #trend #robertmakłowicz #piłkarz #sport #kolarstwo #quiz #comedy
♬ dźwięk oryginalny – Decathlon Polska
- Obserwujący: 30,3 tys.
- Polubienia: 323,3 tys.
- Link do profilu na TikToku: decathlonpolska
9. Castorama
Castorama dostarcza materiały budowlane i narzędzia. Sklepy oferują produkty do remontów, budowy i ogrodów.
Przykładowy TikTok marki Castorama
@castoramapolskaJeden dzień to za mało, by złapać wszystkie promocyjne kąski. CASTO WEEKS to aż 14 dni superokazji! W Castoramie.
♬ original sound – castoramapolska – castoramapolska
- Obserwujący: 28,5 tys.
- Polubienia: 222,2 tys.
- Link do profilu na TikToku: castoramapolska
10. Ceneo
Platforma Ceneo służy do porównywania cen. W ten sposób ułatwia zakupy online m.in. w zakresie elektroniki czy artykułów domowych.
Przykładowy TikTok marki Ceneo
@ceneo.officialTwoim Starym też tak odbija? Weź pokaż im Ceneo i niech więcej nie świrują Kupony na Black Friday znajdziesz od piątku 29.11 do poniedziałku 2.12
♬ original sound – Ceneo.pl
- Obserwujący: 11,8 tys.
- Polubienia: 78,2 tys.
- Link do profilu na TikToku: ceneo.official
TikTok okiem ekspertów
Jak robić marketing na TikToku? Swoimi spostrzeżeniami dzielą się przedstawiciele marek TrustMate.io, SeoFly i Komputronik.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.
Dzięki ogromnej bazie ponad 2 mld użytkowników w 2024 r. (z czego 1,1 mld aktywnych miesięcznie) i unikalnym funkcjom TikTok jest ciekawą opcją dla firm sprzedających w sieci, w tym e-sklepów, do zwiększania zaangażowania i sprzedaży, a także do pozyskiwania nowych potencjalnych klientów.
Należy jednak pamiętać, iż TikToka uwielbia młodzież, a dorośli go nie rozumieją – przynajmniej tak brzmi obiegowa opinia. Co prawda, jak pokazują dane platformy, reklamodawcy na TikToku mogą angażować ponad 1,081 mld dorosłych użytkowników miesięcznie, natomiast wg statystyk aplikacji używa niespełna 20% jej użytkowników, którzy mają ponad 40 lat.
Osoby korzystające z TikToka spędzają w aplikacji średnio blisko 100 min dziennie, w trakcie których oglądają łącznie ponad 1 mld filmów każdego dnia. Należy pamiętać, iż TikTok ma swoich fanów przede wszystkim w: USA (122 mln), Indonezji (100 mln) i Brazylii (84 mln). Jednak jak pokazują dane, także w Polsce korzysta z aplikacji spora rzesza, przede wszystkim młodych użytkowników – około 12 mln osób.
Jak zatem można włączyć TikToka do swojej strategii w e-handlu?
1. Wykorzystaj leady z TikToka do bezpośredniego zaangażowania
Dzięki leadom z TikToka możesz:
- bezpośrednio pozyskiwać prospektów wraz z ich kluczowymi danymi,
- integrować potencjalnych klientów z CRM-em,
- zwiększyć współczynnik konwersji.
2. Wykorzystaj odbiorców swojego TikToka do ukierunkowanego marketingu
Dzięki ogromnej bazie użytkowników TikTok oferuje niezrównane możliwości dla firm e-commerce, aby dotrzeć i zaangażować docelowych odbiorców. TikTok Audiences pozwala zsynchronizować istniejące listy klientów bezpośrednio z platformą, tworząc wysoce ukierunkowane kampanie reklamowe, które zwiększają sprzedaż.
3. Wykorzystaj sklep TikToka
TikTok nie tylko zrewolucjonizował sposób, w jaki konsumuje się treści, ale także zmienił krajobraz e-commerce. Dzięki wprowadzeniu TikTok Shop użytkownicy mogą robić zakupy, jednocześnie ciesząc się angażującymi treściami. Platforma płynnie integruje tagi produktów i reklamy, które można kupić w kanałach wideo użytkowników, a także stworzyła płynną ścieżkę od odkrycia do zakupu. Ułatwia w ten sposób markom bezpośrednie dotarcie do odbiorców.
Dzięki sklepowi na TikToku możesz zaprezentować swoje produkty, umożliwiając klientom przeglądanie i kupowanie produktów bez opuszczania aplikacji. Połączenie interakcji społecznościowej i zakupów tworzy wyjątkową drogę do angażowania klientów w zabawny i dynamiczny sposób. Ponadto możesz nawiązać w tym zakresie współpracę z tiktokowymi influencerami.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.
Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly
TikTok to potężne narzędzie marketingowe dla e-commerce, które łączy kreatywność z zaawansowanymi funkcjami reklamowymi. Menedżer reklam TikToka umożliwia tworzenie kampanii dopasowanych do różnych celów: od zwiększania świadomości marki, przez generowanie ruchu, po sprzedaż.
Formaty TopView, In-Feed Ads czy Spark Ads pozwalają skutecznie angażować użytkowników, a dokładne opcje targetowania (wiek, zainteresowania, lokalizacja) zwiększają efektywność kampanii. Funkcja TikTok Shop i możliwość linkowania produktów bezpośrednio z wideo skraca ścieżkę zakupową.
Algorytm TikToka sprzyja wirusowości treści, co pozwala na osiąganie świetnych wyników przy optymalizacji kosztów. Kluczem jest połączenie autentycznego, angażującego contentu z precyzyjnie zaplanowanymi kampaniami reklamowymi. TikTok to platforma, która nie tylko bawi, ale przede wszystkim sprzedaje, budując społeczność wokół marki i maksymalizując ROI w e-commerce.
Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly
Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku
Do tej pory TikTok kojarzył się przede wszystkim z działaniami zasięgowymi w górze lejka sprzedażowego. Dzięki wprowadzanym przez platformę zmianom – zwłaszcza w obrębie funkcjonowania kont reklamowych – zyskujemy więcej możliwości.
Wykorzystanie reklam katalogowych, API konwersji czy również dodanych w ostatnim czasie formatów Smart+ TikTok pozwala nam osiągać satysfakcjonujące wyniki również w dole lejka sprzedażowego. Widzimy to nie tylko w panelu reklamowym, ale także w naszych systemach analitycznych. Satysfakcjonujące nas wyniki pozwalają nam na dalszą inwestycję w rozwój kanału, ponieważ widzimy tu realny wpływ na nasz biznes.
Dodatkowo warto tutaj wspomnieć o współpracy z twórcami, którzy pomagają nam docierać do nowych grup odbiorców. Możliwość promocji ich filmów bezpośrednio z naszych kont reklamowych dzięki określonych kodów pozwala również zmonetyzować tego typu współprace.
Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku
Przeczytaj też inne poradniki:
>> Jak napisać stronę „O nas”, która wyróżni Twój sklep internetowy? Zobacz, jak robią to giganci e-commerce w Polsce
>> Jak pisać interesujące opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji
>> Social proof w e-sklepie – jakie dowody społeczne stosować w e-commerce?
>> Strategie cenowe w e-commerce – na czym polegają?
>> 404. Page Not Found – jak z nudnej czterysta czwórki e-sklepu zrobić ciekawą stronę. Lista inspiracji