10 topowych marek e-commerce, które warto śledzić na TikToku

ewp.pl 6 dni temu

Zakupy online poprzez media społecznościowe mają się coraz lepiej. Według Retail Report 2024 firmy Adyen aż 45% polskich konsumentów zamawia produkty właśnie przez social media.

Co więcej, 80% marek, które korzystają z social commerce, odnotowuje lepsze wyniki sprzedażowe, a 79% klientów przyznaje, iż na ich wybory zakupowe mają wpływ publikacje pojawiające się na takich platformach jak TikTok.

Jeśli planujesz wejść na tę platformę ze swoim e-sklepem, to warto sprawdzić, jakie treści tworzą tam czołowe marki. Z tego powodu przygotowaliśmy zestawienie 10 dużych graczy z sektora e-commerce obecnych na TikToku.

Listę ułożyliśmy malejąco, zaczynając od marek z największą liczbą obserwujących.

1. x-kom

Marka x-kom sprzedaje elektronikę użytkową i sprzęt komputerowy. Firma działa zarówno w internecie, jak i prowadzi sieć salonów stacjonarnych.

Przykładowy TikTok marki x-kom

@xkompl

Odpowiadanie użytkownikowi @wojciechpiotrows8 Najdroższy komputer #komputer #pcgaming #pcbuild #gracz

♬ Aesthetic – Tollan Kim

  • Obserwujący: 402,4 tys.
  • Polubienia: 6,8 mln
  • Link do profilu na TikToku: xkompl

2. Answear

Answear oferuje odzież, buty i akcesoria od światowych producentów. Firma działa w internecie i obsługuje klientów w wielu krajach.

Przykładowy TikTok marki Answear

@answear

GEN Z vs MILLENIAL? Which outfit would you wear? #menswear #genzvsmillenial #outfit #styling #fyp

♬ dźwięk oryginalny – answear

  • Obserwujący: 307,5 tys.
  • Polubienia: 1,1 mln
  • Link do profilu na TikToku: answear

3. OLX Polska

Platforma ogłoszeniowa, umożliwiająca kupno i sprzedaż produktów, usług oraz wynajem.

Przykładowy TikTok marki OLX Polska

@olx.polska

Wy też macie takie “przydasie”? #OLX #OLXPolska

♬ dźwięk oryginalny – OLX Polska

  • Obserwujący: 248,5 tys.
  • Polubienia: 3,3 mln
  • Link do profilu na TikToku: olx.polska

4. Empik

Empik oferuje książki, muzykę, filmy i artykuły kreatywne.

Przykładowy TikTok marki Empik

@empik

Wszystko jest czarno na białym – Black Weeks w Empiku trwa! W salonie Empik książki 3 za 2! A na empik.com za dwie książki zapłacicie 40, 50 lub 60 zł, perfumy i kosmetyki znajdziecie do -30%, a winyle kupicie 3+1! #empik #empikcom #książki #muzyka #perfumy #blackweek

♬ dźwięk oryginalny – Empik

  • Obserwujący: 202 tys.
  • Polubienia: 2,9 mln
  • Link do profilu na TikToku: empik

5. Komputronik

Komputronik sprzedaje elektronikę, sprzęt komputerowy i AGD.

Przykładowy TikTok marki Komputronik

@komputronik_pl

Mamy dla was konkurs! Do wygrania robot sprzątający Eufy RoboVac X10 Pro Omni Zasady są dwie. Zaobserwuj nasz profil na TikToku i odpowiedz w komentarzu pod tym filmem na pytanie- Jakie nietypowe zadanie zleciłbyś robotowi sprzątającemu, gdyby miał supermoce? Czekamy na wasze odpowiedzi do 31.12. Regulamin konkursu dostępny w karcie produktu na stronie www.komputronik.pl Powodzenia! #Konkurs #Komputronik #Eufy #Sprzątanie#okazja #promocje #Mop

♬ oryginalny dźwięk – Komputronik – Komputronik

  • Obserwujący: 125,2 tys.
  • Polubienia: 1 mln
  • Link do profilu na TikToku: komputronik_pl

6. eobuwie.pl

Marka eobuwie.pl prowadzi sprzedaż obuwia i dodatków przez internet. W ofercie znajdują się produkty znanych marek.

Przykładowy TikTok marki eobuwie.pl

@eobuwie

How to spice up a basic fit? Just a little bit <3

♬ original sound – eobuwie – eobuwie

  • Obserwujący: 88,8 tys.
  • Polubienia: 999,3 tys.
  • Link do profilu na TikToku: eobuwie

7. Allegro

Allegro to marketplace, który umożliwia zakupy w wielu kategoriach. Klienci mogą korzystać z ofert tysięcy sprzedawców.

Przykładowy TikTok marki Allegro

@allegro

Który kalendarz wygrał bitwę? Dajcie znać w komentarzu!

♬ oryginalny dźwięk – Allegro – Allegro

  • Obserwujący: 41,5 tys.
  • Polubienia: 645bs,7 tys.
  • Link do profilu na TikToku: allegro

8. Decathlon

Decathlon sprzedaje sprzęt sportowy i odzież do różnych aktywności. Sieć działa w wielu miastach, a także w internecie.

Przykładowy TikTok marki Decthlon

@decathlonpolska

Okej to kto jest tym najlepszym piłkarzem? #decathlon #decathlonpolska #trend #robertmakłowicz #piłkarz #sport #kolarstwo #quiz #comedy

♬ dźwięk oryginalny – Decathlon Polska

  • Obserwujący: 30,3 tys.
  • Polubienia: 323,3 tys.
  • Link do profilu na TikToku: decathlonpolska

9. Castorama

Castorama dostarcza materiały budowlane i narzędzia. Sklepy oferują produkty do remontów, budowy i ogrodów.

Przykładowy TikTok marki Castorama

@castoramapolska

Jeden dzień to za mało, by złapać wszystkie promocyjne kąski. CASTO WEEKS to aż 14 dni superokazji! W Castoramie.

♬ original sound – castoramapolska – castoramapolska

  • Obserwujący: 28,5 tys.
  • Polubienia: 222,2 tys.
  • Link do profilu na TikToku: castoramapolska

10. Ceneo

Platforma Ceneo służy do porównywania cen. W ten sposób ułatwia zakupy online m.in. w zakresie elektroniki czy artykułów domowych.

Przykładowy TikTok marki Ceneo

@ceneo.official

Twoim Starym też tak odbija? Weź pokaż im Ceneo i niech więcej nie świrują Kupony na Black Friday znajdziesz od piątku 29.11 do poniedziałku 2.12

♬ original sound – Ceneo.pl

  • Obserwujący: 11,8 tys.
  • Polubienia: 78,2 tys.
  • Link do profilu na TikToku: ceneo.official

TikTok okiem ekspertów

Jak robić marketing na TikToku? Swoimi spostrzeżeniami dzielą się przedstawiciele marek TrustMate.io, SeoFly i Komputronik.

Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.

Dzięki ogromnej bazie ponad 2 mld użytkowników w 2024 r. (z czego 1,1 mld aktywnych miesięcznie) i unikalnym funkcjom TikTok jest ciekawą opcją dla firm sprzedających w sieci, w tym e-sklepów, do zwiększania zaangażowania i sprzedaży, a także do pozyskiwania nowych potencjalnych klientów.

Należy jednak pamiętać, iż TikToka uwielbia młodzież, a dorośli go nie rozumieją – przynajmniej tak brzmi obiegowa opinia. Co prawda, jak pokazują dane platformy, reklamodawcy na TikToku mogą angażować ponad 1,081 mld dorosłych użytkowników miesięcznie, natomiast wg statystyk aplikacji używa niespełna 20% jej użytkowników, którzy mają ponad 40 lat.

Osoby korzystające z TikToka spędzają w aplikacji średnio blisko 100 min dziennie, w trakcie których oglądają łącznie ponad 1 mld filmów każdego dnia. Należy pamiętać, iż TikTok ma swoich fanów przede wszystkim w: USA (122 mln), Indonezji (100 mln) i Brazylii (84 mln). Jednak jak pokazują dane, także w Polsce korzysta z aplikacji spora rzesza, przede wszystkim młodych użytkowników – około 12 mln osób.

Jak zatem można włączyć TikToka do swojej strategii w e-handlu?

1. Wykorzystaj leady z TikToka do bezpośredniego zaangażowania

Dzięki leadom z TikToka możesz:

  • bezpośrednio pozyskiwać prospektów wraz z ich kluczowymi danymi,
  • integrować potencjalnych klientów z CRM-em,
  • zwiększyć współczynnik konwersji.

2. Wykorzystaj odbiorców swojego TikToka do ukierunkowanego marketingu

Dzięki ogromnej bazie użytkowników TikTok oferuje niezrównane możliwości dla firm e-commerce, aby dotrzeć i zaangażować docelowych odbiorców. TikTok Audiences pozwala zsynchronizować istniejące listy klientów bezpośrednio z platformą, tworząc wysoce ukierunkowane kampanie reklamowe, które zwiększają sprzedaż.

3. Wykorzystaj sklep TikToka

TikTok nie tylko zrewolucjonizował sposób, w jaki konsumuje się treści, ale także zmienił krajobraz e-commerce. Dzięki wprowadzeniu TikTok Shop użytkownicy mogą robić zakupy, jednocześnie ciesząc się angażującymi treściami. Platforma płynnie integruje tagi produktów i reklamy, które można kupić w kanałach wideo użytkowników, a także stworzyła płynną ścieżkę od odkrycia do zakupu. Ułatwia w ten sposób markom bezpośrednie dotarcie do odbiorców.

Dzięki sklepowi na TikToku możesz zaprezentować swoje produkty, umożliwiając klientom przeglądanie i kupowanie produktów bez opuszczania aplikacji. Połączenie interakcji społecznościowej i zakupów tworzy wyjątkową drogę do angażowania klientów w zabawny i dynamiczny sposób. Ponadto możesz nawiązać w tym zakresie współpracę z tiktokowymi influencerami.

Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.

Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly

TikTok to potężne narzędzie marketingowe dla e-commerce, które łączy kreatywność z zaawansowanymi funkcjami reklamowymi. Menedżer reklam TikToka umożliwia tworzenie kampanii dopasowanych do różnych celów: od zwiększania świadomości marki, przez generowanie ruchu, po sprzedaż.

Formaty TopView, In-Feed Ads czy Spark Ads pozwalają skutecznie angażować użytkowników, a dokładne opcje targetowania (wiek, zainteresowania, lokalizacja) zwiększają efektywność kampanii. Funkcja TikTok Shop i możliwość linkowania produktów bezpośrednio z wideo skraca ścieżkę zakupową.

Algorytm TikToka sprzyja wirusowości treści, co pozwala na osiąganie świetnych wyników przy optymalizacji kosztów. Kluczem jest połączenie autentycznego, angażującego contentu z precyzyjnie zaplanowanymi kampaniami reklamowymi. TikTok to platforma, która nie tylko bawi, ale przede wszystkim sprzedaje, budując społeczność wokół marki i maksymalizując ROI w e-commerce.

Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly

Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku

Do tej pory TikTok kojarzył się przede wszystkim z działaniami zasięgowymi w górze lejka sprzedażowego. Dzięki wprowadzanym przez platformę zmianom – zwłaszcza w obrębie funkcjonowania kont reklamowych – zyskujemy więcej możliwości.

Wykorzystanie reklam katalogowych, API konwersji czy również dodanych w ostatnim czasie formatów Smart+ TikTok pozwala nam osiągać satysfakcjonujące wyniki również w dole lejka sprzedażowego. Widzimy to nie tylko w panelu reklamowym, ale także w naszych systemach analitycznych. Satysfakcjonujące nas wyniki pozwalają nam na dalszą inwestycję w rozwój kanału, ponieważ widzimy tu realny wpływ na nasz biznes.

Dodatkowo warto tutaj wspomnieć o współpracy z twórcami, którzy pomagają nam docierać do nowych grup odbiorców. Możliwość promocji ich filmów bezpośrednio z naszych kont reklamowych dzięki określonych kodów pozwala również zmonetyzować tego typu współprace.

Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku


Przeczytaj też inne poradniki:

>> Jak napisać stronę „O nas”, która wyróżni Twój sklep internetowy? Zobacz, jak robią to giganci e-commerce w Polsce

>> Jak pisać interesujące opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji

>> Social proof w e-sklepie – jakie dowody społeczne stosować w e-commerce?

>> Strategie cenowe w e-commerce – na czym polegają?

>> 404. Page Not Found – jak z nudnej czterysta czwórki e-sklepu zrobić ciekawą stronę. Lista inspiracji

Idź do oryginalnego materiału