Zrewolucjonizowała rynek kawowy. Pokazała, jak pić cappuccino i trafiła na listę najbogatszych Polaków

kobieta.gazeta.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Bartłomiej Barczyk / Agencja Wyborcza.pl


Jej kawa zdobyła serca milionów rodaków. Rewolucja, którą przeprowadziła, wprowadzając cappuccino na rynek, przekształciła małą rodzinną firmę w międzynarodowego giganta. Kto jest właścicielem firmy Mokate? Teresa Mokrysz trafiła na listę najbogatszych Polaków, a wszystko za sprawą ciężkiej pracy.
Teresa Mokrysz, polska bizneswoman, zrewolucjonizowała rynek kawowy w Polsce i stała się symbolem sukcesu. Jako założycielka Mokate, jednej z czołowych firm w Europie, zbudowała własne imperium. Jej historia pokazuje, jak wizja i odwaga mogą zmienić niewielki biznes w międzynarodową markę.

REKLAMA







Zobacz wideo Pijesz ją codziennie rano, a czy wiesz jak powstaje? Odwiedziliśmy plantację kawy



Kto jest właścicielem firmy Mokate? Teresa Mokrysz pokazała, jak osiągnąć sukces
Zanim Teresa Mokrysz wkroczyła na biznesowe salony, wiodła zwyczajne, choć nie pozbawione pasji życie. Młodość spędziła w Ustroniu, gdzie początkowo snuła zupełnie inne plany na przyszłość. Zamiłowanie do sportu oraz marzenia o studiach prawniczych nie zwiastowały przyszłej kariery w branży spożywczej. Życie zaplanowało dla niej inną ścieżkę. W wieku 18 lat wyszła za mąż i wspólnie z wybrankiem serca, Kazimierzem, zaczęli prowadzić małe lokalne biznesy.


Zajmowali się m.in. produkcją paluszków czy elementów budowlanych, które zyskały popularność wśród lokalnej społeczności. Jednak prawdziwy przełom w karierze Teresy nastąpił przez przypadek. Podczas jednego z lotów samolotem odbyła pogawędkę z przedstawicielką firmy zagranicznej zajmującej się produkcją śmietanki w proszku do kawy. gwałtownie zauważyła lukę na polskim rynku i rozpoczęła dystrybucję słodkiego dodatku w kraju. Dało to początek wielkim zmianom i stało się fundamentem do stworzenia kawowego imperium.





Teresa Mokrysz, Fot. Bartłomiej Barczyk / Agencja Wyborcza.pl Teresa Mokrysz, Fot. Bartłomiej Barczyk / Agencja Wyborcza.pl


Rewolucja kawowa w Polsce. Wielki sukces Mokate
Po owocnym wprowadzeniu śmietanki w proszku na polski rynek Teresa Mokrysz zdecydowała się na kolejny, ryzykowny krok. Postanowiła podzielić się z rodakami pysznym cappuccino. Na początku lat 90. Polacy nie znali tego napoju i kobieta musiała stawić czoła edukacji potencjalnych konsumentów. Wiedziała jednak, iż kluczem do sukcesu będzie pokazanie wszystkim, jak łatwo można przygotować luksusowy napój w swoim domu. Zainwestowała oszczędności w kampanię reklamową w telewizji, co gwałtownie okazało się strzałem w dziesiątkę.



Reklamy wyjaśniające, jak zrobić cappuccino, zyskały popularność, a produkty Mokate zaczęły znikać z półek sklepowych. Wszyscy pokochali nową formę kawy, a marka stała się synonimem cappuccino w Polsce. Co więcej, Teresa Mokrysz nie zamierzała spoczywać na laurach. W krótkim czasie firma zaczęła rozszerzać swoją ofertę, wprowadzając na rynek kolejne produkty kawowe, herbaty oraz dodatki. Działalność Mokate nie ograniczyła się jednak tylko do Polski, a Mokrysz zdołała przekształcić rodzinny biznes w międzynarodowego gracza. Produkty Mokate zaczęły być eksportowane do kilkudziesięciu państw na całym świecie, a marka zyskała prestiż i uznanie w branży. w tej chwili roczne przychody firmy sięgają 1,5 miliarda złotych.Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej. Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału