Spektakl Siła Suki – Trylogia. Rozdział 1: Panna młoda i Śpiący Kopciuszek brazylijskiej reżyserki Caroliny Bianchi i kolektywu Cara de Cavalo wywołał sensację podczas zeszłorocznego festiwalu w Awinionie. Tematem pracy jest przemoc seksualna. Powstała ona częściowo na podstawie biograficznych doświadczeń Bianchi, która ponad dekadę temu została zgwałcona po tym, jak ktoś dosypał do jej drinka pigułkę gwałtu, znaną w Brazylii jako Goodnight Cinderella. Podczas spektaklu artystka pije napój, który powoduje utratę przytomności. Jak twierdzi, u początku pracy z tym tematem stoi przeczytanie historii włoskiej artystki performansu Pippy Bacci, która została zgwałcona i zamordowana w 2008 roku podczas podróży autostopem w stroju panny młodej. Założeniem tego projektu było szerzenie przesłania pokoju i miłości. Jak czytamy w zapowiedzi spektaklu: „artystka rzuca się w przepaść, wskakuje do dziury na środku pustyni, nurkuje do szklanki z pigułką gwałtu – schodzi do piekła”.
18–19.10
Carolina Bianchi y Cara de Cavalo, Siła Suki – Trylogia. Rozdział 1: Panna młoda i Śpiący Kopciuszek
Nowy Teatr, Warszawa, ul. Madalińskiego 10/16
www.nowyteatr.org
Siła Suki – Trylogia, fot. Christophe Raynaud/mat. Nowego Teatru
Carolina Bianchi, fot. Mehdi Benkler/mat. Nowego Teatru