Zakaz ukrytych opłat w aplikacjach i witrynach internetowych dotyczących hoteli i koncertów

cyberfeed.pl 13 godzin temu


Federalna Komisja Handlu (FTC) ogłosiła dziś nowy przepis, który będzie zakazywać aplikacje oraz stron internetowych z branży hotelarskiej i eventowej od stosowania ukrytych opłat w celu stosowania przynęty i zmiany cen.

Agencja stwierdziła, iż ​​powszechną praktyką firm jest pokazywanie wprowadzającej w błąd ceny, która następnie jest zawyżana przez ukryte koszty, takie jak opłaty za rezerwację i opłaty klimatyczne, ujawniane dopiero podczas procesu płatności…

Firmom nie zostanie zakazane stosowanie opłat śmieciowych, ale będą musiały uwzględniać je w głównych cenach, które od samego początku pokazują konsumentom, tak aby cena pokazana z góry była całkowitą ceną, jaką zapłacisz.

FTC po raz pierwszy rozpoczęła konsultacje w tej sprawie w 2022 r. i otrzymała ponad 12 000 komentarzy na temat ukrytych opłat i wprowadzających w błąd cen. Po ogłoszeniu przez agencję swoich planów napisano dodatkowe 60 000 komentarzy.

FTC twierdzi iż ujawnienie rzeczywistych cen ułatwi porównywanie cen i zapobiegnie marnowaniu czasu konsumentów.

Przepisy dotyczące opłat śmieciowych zapewnią terminowe, przejrzyste i zgodne z prawdą przedstawianie informacji o cenach konsumentom biletów na wydarzenia na żywo i zakwaterowania krótkoterminowego, czyli dwóch branż, których praktyki cenowe Komisja zbadała w szczególności.

Konsumenci poszukujący hoteli, obiektów do wynajęcia na wakacje lub miejsc na pokazach lub wydarzeniach sportowych nie będą już zaskoczeni stosem opłat za „ośrodek wypoczynkowy”, „wygodę” lub „usługę” zawyżających reklamowaną cenę. Dzięki wymogowi ujawniania z góry całkowitej ceny wraz z opłatami przepis ten ułatwi porównywanie cen, co przyniesie konsumentom oszczędności i wyrówna warunki konkurencji […]

FTC szacuje, iż zasada dotycząca opłat śmieciowych pozwoli konsumentom zaoszczędzić aż do 53 milionów godzin rocznie straconych na szukaniu całkowitej ceny biletów na wydarzenia na żywo i zakwaterowania krótkoterminowego.

Oprócz aplikacji i stron internetowych zasada ta będzie dotyczyć także reklam, zatem firmy nie będą mogły reklamować ceny, jeżeli nie obejmuje ona wszystkich opłat, jakie klient byłby zobowiązany uiścić w celu faktycznego dokonania rezerwacji.

Chociaż zasada ta dotyczy szczególnie sektora hotelarskiego i eventowego, FTC twierdzi, iż oszukiwanie klientów co do prawdziwych cen oferowanych towarów i usług przez przedsiębiorstwa jest już nielegalne, dlatego będzie przez cały czas korzystać ze swoich uprawnień w zakresie egzekwowania prawa w innych dziedzinach.

Ustawa zacznie obowiązywać 120 dni po opublikowaniu.

Zdjęcie autorstwa Yvette de Wit NA Usuń rozpryski

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału