Żabka w Rumunii zaopatrzy 12 000 sklepów

agencja-informacyjna.com 9 miesięcy temu
Zdjęcie: Żabka w Rumunii zaopatrzy 12 000 sklepów


Agencja Informacyjna: Najnowszy zakup Grupy Żabka w Rumunii otwiera przed przedsiębiorstwem największy po Polsce rynek we wschodniej części Unii Europejskiej.

Spis treści

Żabka w Rumunii: strategiczne nabycie udziałów w DRIM
Żabka w Rumunii: ekosystem convenience jako fundament rozwoju
Żabka w Rumunii: partnerstwo opierające się na wspólnych wartościach
Żabka w Rumunii – naturalny kierunek do ekspansji
Żabka w Rumunii: entuzjazm i wspólne cele – perspektywa DRIM
Wizja przyszłości: dalsze kierunki rozwoju
Żabka w Rumunii – kim jest jej nowy partner?
DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L
Żabka w Rumunii – rodzinnie

Żabka w Rumunii: strategiczne nabycie udziałów w DRIM

Grupa Żabka, jedna z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie, kończy rok 2023, który był dla niej jubileuszowy, historycznym krokiem – nabywając większościowe udziały w DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L., czołowym dystrybutorze artykułów spożywczych na rynku rumuńskim. Ta transakcja, oczekująca jeszcze na finalizację przez rumuńskie organy regulacyjne, stanowi najważniejszy element w strategii wielowymiarowego rozwoju, obranej przez Grupę Żabka przy jej powstaniu w 2021 roku.

Żabka w Rumunii: ekosystem convenience jako fundament rozwoju

Żabka w Rumunii to nie tylko rozszerzenie geograficzne Grupy, ale także wyraz konsekwentnego budowania ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji europejskiej. Grupa Żabka, dysponująca siecią ponad 10 000 sklepów i codziennie obsługująca ponad 3 miliony klientów, stawia na dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM. Połączenie lokalnej renomy DRIM, doświadczenia Grupy w obszarze convenience oraz jej zaangażowania kapitałowego otwiera nowe możliwości na rumuńskim rynku.

Żabka w Rumunii: partnerstwo opierające się na wspólnych wartościach

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, podkreśla znaczenie partnerstwa z DRIM, które oparte jest na wspólnocie wartości, wzajemnym szacunku oraz zaufaniu.

– Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się praktykując standardy, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiąże się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Żabka w Rumunii – naturalny kierunek do ekspansji

Długofalowy rozwój rynku rumuńskiego oraz zbliżony profil konsumenta do polskiego sprawiają, iż Rumunia jest naturalnym kierunkiem geograficznym dla ekspansji Grupy. Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP, komentuje, iż inwestycja ta zapewnia Grupie unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku.

– To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa Żabka w Rumunii zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i w konsekwencji wzrostu – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP.

Żabka w Rumunii: entuzjazm i wspólne cele – perspektywa DRIM

Radu Trandafir, Dyrektor Strategiczny DRIM Daniel Distributie FMCG, wyraża podekscytowanie partnerstwem z Grupą Żabka.

– Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, iż jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne – dzielimy bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców – dodaje Radu Trandafir, Dyrektor Strategiczny, DRIM Daniel Distributie FMCG.

Wizja przyszłości: dalsze kierunki rozwoju

Grupa Żabka w Rumunii, dzięki ekspansji, zdobywa nie tylko obecność operacyjną na rynku rumuńskim, ale również wiedzę i doświadczenie, które będą najważniejsze w dalszych decyzjach inwestycyjnych. To partnerstwo jest nie tylko strategicznym krokiem dla obu firm, ale także zapowiada ekscytujące możliwości dla konsumentów, pracowników i dostawców w całym ekosystemie Grupy Żabka.

Bukareszt, stolica Rumunii. Fot. Agencja Informacyjna

Żabka w Rumunii – kim jest jej nowy partner?


DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L., jest rumuńską firmą rodzinną, której początki sięgają 1994 roku. Jest to jedno z najbardziej solidnych i kompleksowych przedsiębiorstw w tradycyjnej dystrybucji dóbr konsumpcyjnych w Rumunii. Firma z siedzibą w Maracineni, działa w branży hurtowych dostawców ogólnospożywczych. DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L. została założona 16 października 2003 roku. W 2022 roku przedsiębiorstwo zatrudniało 753 pracowników, odnotowując wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 14,46% oraz wzrost całkowitych aktywów o 40,19%. Marża zysku netto firmy wzrosła o 1,52% w tym samym okresie​​​​ (źródło, źródło)

DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L

DRIM Daniel działa poprzez dwie spółki: DRIM Daniel SRL oraz DRIM Daniel Distributie FMCG SRL, obejmując swoją działalnością 13 okręgów i posiadając 8 oddziałów w południowej Rumunii, w tym w Bukareszcie. Firma obsługuje również 5 okręgów w północno-zachodniej Rumunii w zakresie dostaw dla dużych sieci handlowych. Z ponad 500 pracownikami oraz flotą około 380 pojazdów, DRIM uważa się za młodą firmę, która przez cały czas ma potencjał do rozwoju, zarówno w dystrybucji i logistyce, jak i w rozwijaniu własnych marek DRIM, takich jak DRIM FOODS i DRIM HOME​​.

DRIM Daniel Distributie FMCG posiada złożone portfolio produktów, obejmujące zarówno żywność (np. Mondelēz, JDE, Nestle, Kandia, Pepsi, Dr. Oetker, Mars, Wrigley), jak i produkty nieżywnościowe (np. L’Oreal, Reckitt Benckiser, Ficosota, BIC). Firma obsługuje około połowy populacji kraju, działając w 20 okręgach, dysponując 11 magazynami, 250 agentami terenowymi, flotą ponad 400 pojazdów oraz zespołem blisko 700 pracowników.

DRIM Daniel Distributie FMCG obejmuje również dystrybucję w sieciach stacji benzynowych (MOL, ROMPETROL, SOCAR) na poziomie krajowym oraz dla niektórych dostawców zapewnia również dostawę towarów do kanału IKA / MT (hipermarkety / supermarkety w Modern Trade) oraz usługi merchandisingowe​​.

Żabka w Rumunii – rodzinnie

DRIM Daniel Distributie FMCG to firma rodzinna, zarządzana w tej chwili przez drugie pokolenie właścicieli. W ciągu prawie 30 lat działalności zbudowała zaawansowaną infrastrukturę logistyczną i ugruntowała swoją pozycję jako solidnego partnera wśród dostawców oraz właścicieli sklepów tradycyjnych. Jej sukces na rynku rumuńskim, charakteryzujący się dużym szacunkiem i zaufaniem, sprawił, iż DRIM stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów FMCG na lokalnym rynku, obsługując około 12 000 sklepów handlu tradycyjnego.

Agencja Informacyjna, AI World, /EST, AIN, Żabka.pl/ 22.12.2023

Idź do oryginalnego materiału