Żabka i woshwosh od roku wspólnie dbają o obuwie klientów

portal-informacyjny.com 2 miesięcy temu
Zdjęcie: Żabka i  woshwosh od roku wspólnie dbają o obuwie klientów


Portal Informacyjny: Żabka, w ramach rozszerzania portfolio swoich usług, ponad rok temu nawiązała współpracę z woshwosh – pierwszą w Europie firmą, która zajmuje się cyrkularnością obuwia. Od rozpoczęcia współpracy obie firmy działają na rzecz zrównoważonego rozwoju, promując wśród klientów nawyk przedłużania życia obuwia. Klienci mogą przynieść swoje buty do wybranego sklepu Żabki, zlecając wcześniej przez internet ich profesjonalną naprawę i czyszczenie. kooperacja Żabki z woshwosh zaowocowała zaoszczędzeniem ponad 33.000 litrów wody i redukcją emisji CO2.

„Już od roku wspólnie z woshwosh pomagamy klientom oszczędzać ich czas oraz pieniądze.” przyznaje Piotr Pszonka, dyrektor rozwoju handlu w Żabka Polska. – „Realizując naszą strategię odpowiedzialności, wspólnie z klientami dbamy także o środowisko, pamiętając o tym, iż jedna para butów rozkłada się średnio aż 50 lat. Dlatego zachęcamy klientów do odświeżenia butów na lato wspólnie z woshwosh i Żabką” – opowiada Piotr Pszonka, dyrektor rozwoju handlu w Żabka Polska.

Dlaczego Żabka podjęła współprace z woshwosh?

Żabka świadomie podejmuje współpracę z partnerami biznesowymi, którzy wyznają podobne wartości. Działania Żabki i woshwosh przez ostatni rok przyniosły wymierne efekty. Od początku współpracy obu firm udało się zaoszczędzić 33 306 litrów wody oraz zredukować emisję dwutlenku węgla o 54 806 kg . Wyczyszczenie jednej pary butów za pośrednictwem Żabki i woshwosh zamiast jej wyrzucania to oszczędność aż 13 kg CO2 – ilości, którą 2 drzewa pochłaniają przez rok.

„ Od początku istnienia woshwosh stawiamy na zero waste i promujemy zrównoważoną modę.”- mówi Martyna Zastawna, założycielka woshwosh. – „Ekologia od zawsze wpisana jest w nasz model biznesowy. Wpływamy na świadomość konsumpcyjną naszych klientów, pokazując im, iż warto dbać o swoje obuwie, zamiast niepotrzebnie wciąż kupować nowe. Nasze wartości są zbieżne z wartościami Żabki, dlatego zdecydowaliśmy się wspólnie działać na rzecz środowiska.”– podkreśla Martyna Zastawna, założycielka woshwosh.

Usługi skrojone według potrzeb klientów

Oferta Żabki i woshwosh obejmuje szeroki zakres usług: od standardowego czyszczenia, po naprawy i impregnację. Ceny usług są przystępne, a klienci mogą wybierać spośród różnych opcji, by dopasować usługę do swoich potrzeb. Czas realizacji zamówienia wynosi do 10 dni dla usługi czyszczenia obuwia i do 14 dni dla pakietów i napraw szewskich. Buty należy przynieść do sklepu Żabka wybranego podczas zamawiania usługi. Odbiór butów po wykonanej usłudze będzie w tym samym miejscu.

Jak Żabka i woshwosh rozwijają usługi?

Chcąc jeszcze bardziej zachęcić Polaków do wydłużania życia swojego obuwia, pół roku od wprowadzenia usługi Żabka wspólnie z woshwosh przeanalizowały najczęściej zadawane przez klientów pytania. Na podstawie uzyskanych wyników zróżnicowano ofertę na czyszczenie konkretnych typów obuwia, czyli butów: sportowych, zimowych, letnich i eleganckich. Dzięki temu usługa stała się bardziej przyjazna i dostosowana do potrzeb klienta.

Usługi czyszczenia lub naprawy butów można zamawiać w Żabce, poprzez stronę internetową https://woshwosh.zabka.pl/checkout/ lub wchodząc na stronie głównej Żabki w zakładkę „Wygodne usługi”, czyli https://www.zabka.pl/wygodne-uslugi.

Czym jest Grupa Żabka?

Grupa Żabka powstała na początku 2021 roku. Grupa składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Future i Żabka International, które są wspierane przez Przywództwo Strategiczne, definiujące strategię i rozwój Grupy Żabka, strategię personalną i finansową oraz odpowiadające za synergię procesów w ramach Grupy Żabka. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej oraz odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój nowoczesnej sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy. Żabka Future odpowiada za przyśpieszenie tworzenia cyfrowego ekosystemu convenience z synergiami pomiędzy jego częściami oraz zapewnienie optymalnej technologii do wielokierunkowego rozwoju Grupy Żabka. Z kolei Żabka International odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej Grupy. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, wiodąca platforma e-commerce w tym segmencie. Celem Grupy Żabka jest tworzenie i łączenie wygodnych i odpowiedzialnych rozwiązań w obszarze convenience, które ułatwiają klientom codzienne życie. Działania w obszarze odpowiedzialności Grupa Żabka rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, wzmacniającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2023: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Dziękujemy, iż przeczytanie naszego artykułu. Zapraszamy do lektury innych publikacji.

Portal Informacyjny, info, /now/ 11.07.2024

Idź do oryginalnego materiału