Za nami XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu

pracodawcagodnyzaufania.pl 14 godzin temu

28 kwietnia 2025 roku, Hala Stulecia we Wrocławiu zamieniła się w centrum krajowej debaty o przyszłości turystyki.

Jak napisała Weronika Szabelewska, z-ca red. naczelnego portalu waszaturystyka.pl, XVI edycja Forum Promocji Turystycznej, współorganizowana przez Dolnośląską Organizację Turystyczną, Wrocławską Organizację Turystyczną i redakcję portalu WaszaTurystyka.pl, przyciągnęła przedstawicieli branży z całej Polski. Hasła przewodnie tegorocznej edycji – technologie, ekologia i strategia dla przyszłości – wyznaczyły kierunek rozmów, prezentacji i debat.

Strategia rozwoju turystyki w Polsce do 2030 r.

Forum otworzyli Magdalena Piasecka, wiceprezeska DOT, Alfred Wagner z Wrocławskiej Organizacji Turystycznej oraz Arkadiusz Filipowski, zastępca dyrektora Departamentu Marki Miasta Wrocławia.

Zaraz po oficjalnym rozpoczęciu na scenie pojawił się Piotr Borys, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Przedstawił on założenia tworzonej właśnie Strategii rozwoju turystyki w Polsce do 2030 r. Dokument ten, będący efektem zakrojonych konsultacji regionalnych, ma wyznaczyć kierunki rozwoju branży w nadchodzących latach.

Nowe technologie w służbie promocji

Pierwsza sesja rozpoczęła się od inspirującego wystąpienia Krystiana Wydro z OtterMind, który pod hasłem „Sky is the limit” zaprezentował nowatorskie pomysły na hiperspersonalizowane kampanie promocyjne prowadzone z wykorzystaniem AI.

Następnie jednym z najżywiej komentowanych momentów dnia było wystąpienie Artura Krysztofiaka pt. „Pozdrowienia od Bolesława Chrobrego, czyli jak wykorzystać AI w promocji kierunku turystycznego”. Praktyczne spojrzenie na zastosowanie sztucznej inteligencji w budowaniu tożsamości miejsc, a także storytellingu, wywołało szeroką dyskusję, kontynuowaną później w kuluarach.

Zielona przyszłość turystyki

Wiemy już, iż systemy sztucznej inteligencji odpowiadają w tej chwili za około 2 proc. globalnego zużycia energii elektrycznej, czyli więcej niż wiele sektorów przemysłowych. Jak to wpływa na zrównoważony rozwój? Druga sesja rozpoczęła się od debaty „Jak centra nauki wspierają rozwój turystyki zrównoważonej” z udziałem przedstawicieli Hydropolis, Cogiteonu, Hevelianum oraz Centrum Nauki Experyment, pokazała, iż edukacja ekologiczna to dziś nieodłączny element świadomego podróżowania.

Warto również wspomnieć o wystąpieniu Magdaleny Piaseckiej, która zaprezentowała działania Dolnego Śląska na rzecz zrównoważonej turystyki. Podobne tematy poruszono w panelu z udziałem przedstawicieli Ryanair, FlixBusa, Kolei Dolnośląskich, Portu Lotniczego we Wrocławiu oraz Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pojawiło się jedno główne pytanie: czy zrównoważone podróżowanie w Polsce jest realne? Odpowiedzi były różne, ale wszystkie zgodne co do jednego – kierunek jest słuszny, choć wyboisty.

Promocja Polski – wyzwania i konieczne zmiany

Trzecia i ostatnia sesja skupiła się na przyszłości promocji turystyki przyjazdowej. Przedstawiciele POT, PHN, Kopalni Złota w Złotym Stoku, Organizacji Turystycznej Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, Małopolskiego oddziału PIT, a także biura podróży VIaggi.pl zastanawiali się, jak profesjonalizować i rozwijać segment przyjazdowy.

Partnerzy i Patronaty

Sukces wydarzenia nie byłby możliwy bez wsparcia partnerów:

  • Współorganizatorami byli: Dolnośląska Organizacja Turystyczna i Wrocławska Organizacja Turystyczna,
  • Partnerem Strategicznym byli: Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, które również było partnerem drugiej sesji,
  • Złotymi Partnerami byli: Hala Stulecia, Port Lotniczy Wrocław – który również był partnerem drugiej sesji oraz Rainbow Tours,
  • Srebrnym Partnerem był: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
  • Partnerami byli: MerlinX, Resaabe Travel Tech, Polskie Linie Lotnicze LOT
  • Partnerem pierwszej sesji był: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego,
  • Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęli: Polska Organizacja Turystyczna, Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Patronami Medialnymi byli: portal pracodawcagodnyzaufania.pl, portal RaportCSR.pl oraz Poland in your pocket i czasopismo Sudety.

Więcej: www.waszaturystyka.pl
https://dot.org.pl/
https://wroclaw.travel/
Idź do oryginalnego materiału