„Z UŚMIECHEM PRZEZ TRÓJMIASTO”

zstw.pl 6 dni temu

W dniach 17,18,19 czerwca 2024r. odbyła się wycieczka uczniów klas technukim usług fryzjerskich oraz weterynaryjnych „Z UŚMIECHEM PRZEZ TRÓJMIASTO”.

Organizator główny: pani Agnieszka Majka
Opiekunowie: Barbara Selwa, Bernadetta Krajnik, Magdalena Jezior
Opieka: Marcin Kenig – Przewodnik PTTK

Wyruszyliśmy już w niedzielę wieczorem, by z samego rana rozpocząć nadbałtycką przygodę. W planie wycieczki było mnóstwo ciekawych i ważnych miejsc dla historii Polski, ale bardzo ważne było zwiedzenie Westerplatte i poznanie historii tego miejsca, a wszystko to dlatego ,że nasza szkoła nosi imię Bohaterów Westerplatte. Odwiedziliśmy to miejsce już pierwszego dnia.

W ciagu tych trzech dni zwiedziliśmy: Gdańsk- Trakt Królewski, Kościół Mariacki, oglądneliśmy zegar astronomiczny, przeszliśmy szlakiem bursztynu na ul. Mariackiej, odwiedziliśmy kościół z bursztynowym ołtarzem i mieliśmy mozliwośc spotkania twótcę tego ołtarza. Fontannę Neptuna, Żuraw – dźwig, statek Sołdek, odbyliśmy rejs na Westerplatte okrętem pirackim „Czarna Perła”, a na Westerplatte, spacer po polu bitwy 1-9 września 1939 r. Zwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej (historia 1939-1945 r.), oraz Europejskie Centrum Solidarności (historia po 1945 r.).

Byliśmy w Sopocie gdzie poznaliśmy historię miasta, pospacerowaliśmy ulicami miasta, obejrzeliśmy Grand Hotel, Łazienki Południowe oraz Północne, Krzywy Domek, molo.

A w Gdyni czyli „Mieście z marzeń i morza”- zwiedziliśmy Skwer Kościuszki, ORP Błyskawica i Dar Pomorza.