Wysyp złotych statuetek na IAB MIXX Awards 2025. Zobacz, kto zwyciężył w digitalu!

iab.org.pl 2 godzin temu

Pełna lista nagrodzonych dostępna na: https://mixx-awards.pl/zwyciezcy-2025

Do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards wpłynęło ok. 170 zgłoszeń, z których Jury konkursowe wyłoniło 43 wyjątkowe projekty, które uzyskały 53 nominacje w 14 kategoriach konkursowych. Zdobywcami złotej i srebrnej statuetki okazali się twórcy kampanii „Emerytura jest bliżej, niż myślisz” (ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media) co sprawiło, iż zdobyli oni najważniejszy tytuł konkursu – „Best In Show”.

– Tak duża liczba złotych statuetek, jaką przyznaliśmy w tym roku, wiele mówi o kondycji polskiego digital marketingu. Badania rynku, takie jak AdEx, pokazują, iż reklama cyfrowa w Polsce utrzymuje bardzo dynamiczny rozwój – i cieszy nas, iż te twarde dane znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach IAB MIXX Awards. Tegoroczny poziom zgłoszeń był nie tylko niezwykle wysoki, ale także wyjątkowo wyrównany, co potwierdzają finalne werdykty Jury. To dowód na dojrzałość, innowacyjność i wysokie kompetencje polskiej branży interaktywnej, z których możemy być naprawdę dumni.

Jednocześnie siedem nominacji dla polskich twórców w europejskiej edycji MIXX Awards pokazuje, iż kampanie nagrodzone na polskiej scenie mają realny potencjał, by odnosić sukcesy także na arenie międzynarodowej. To potwierdza, iż należymy dziś do europejskiej czołówki – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Najlepsze kampanie digital w konkursie IAB MIXX Awards 2025:

  • „Admin Komputronik. Więcej niż Admin.”
    Komputronik, Brand Kolektyw, Sales&More
    Kategoria: Best Use of Social Media
  • „Emerytura jest bliżej, niż myślisz”
    ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media
    Kategoria: Brand Awareness & Positioning
  • „McDonald’s x Bambi”
    McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, Panowie Programiści, MassiveMusic Warsaw, 24/7 Communication, Dentsu Creative, Endorfina Events
    Kategoria: Consumer Experience
  • „IKEA Dzień Snu”
    IKEA Retail, Wavemaker by WPP Media, Loyalty Point
    Kategoria: Limited Budget
  • „Na walentynki kwiaty zwiędną, a śledzik zostanie”
    Lisner, KERRIS
    Kategoria: Limited Budget
  • „Burger Drwala koloruje zimę”
    McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, 24/7 Communication, Panowie Programiści
    Kategoria: Offline Digitizing
  • „Unieś rzęsy do samego nieba!”
    L’Oreal Polska (Maybelline New York), MullenLowe Warsaw, Wavemaker by WPP Media, Enyo
    Kategoria: Online Marketing with Influencer
  • „Podróż za miliard”
    Rainbow, Bluerank, Full Stack Experts
    Kategoria: Performance Marketing
  • „Oblicza Weterynarii”
    AZAN (Brit Veterinary Diet), Cut the Mustard, Performance Group
    Kategoria: MIXX for Good Purpose

Łącznie twórcy najlepszych kampanii odebrali 53 statuetki. Oprócz 9 złotych – przyznano jeszcze 14 srebrnych i 16 brązowych statuetek oraz 14 wyróżnień. Pełna lista nagrodzonych dostępna na: https://mixx-awards.pl/zwyciezcy-2025

Co o polskim branży marketingu cyfrowego mówią tegoroczne zwycięskie kampanie?

– Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła wiele znakomitych przykładów polskiej kreatywności, innowacyjności i odwagi w wykorzystaniu technologii. W mojej ocenie tegoroczni zwycięzcy doskonale oddają aktualne trendy w digital marketingu, bo dziś to storytelling, earned media oraz działania oparte na autentycznych relacjach z odbiorcami stają się kluczowymi elementami skutecznej komunikacji. AI pojawia się coraz częściej w koncepcjach i narzędziach i będzie kierunkiem, który mocno przyspieszy w kolejnych latach, ale w nieoczywistej formie, np. zaawansowanej analityce czy RTM.

Wspólnym mianownikiem nagrodzonych projektów okazała się klarowna, konsekwentna strategia oraz twarde dane potwierdzające efektywność. Kampanie, które potrafią precyzyjnie określić cel, dobrać do niego adekwatną taktykę i udowodnić realne rezultaty, zawsze zasługują na najwyższe uznanie. To właśnie takie działania wyznaczają dziś standardy dla całej branży – komentuje Anna Gruszka, Chief Growth Officer, adQuery, Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2025

Ponadto podczas wydarzenia wręczono trzy nagrody specjalne dla liderów branży internetowej w wielu aspektach ich działalności:

  • Agencja Roku – DDB Warszawa
  • Dom Mediowy Roku – MullenLowe Media
  • Reklamodawca Roku – ING Bank Śląski

Uhonorowanie dwóch osobowości świata digital

Gala IAB MIXX Awards to także czas docenienia sukcesu osób działających na rynku digital. Docenienia nagrodami niezwykle ważnymi, bo przyznanymi bezpośrednio przez Kapitułę konkursową.

Dwa prestiżowe tytuły powędrowały do wybitnych osobowości, które wnoszą dodatkową wartość dla ekosystemu reklamy cyfrowej i mogą pochwalić się ponadprzeciętnymi osiągnięciami na rynku interaktywnym. Tytuł „Człowiek Roku” otrzymał Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro, natomiast „Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań” wręczono Maciejowi Klepackiemu, prezesowi Burda Media Polska.

Wyróżnienie Marcina Brusia i Macieja Klepackiego w konkursie IAB MIXX Awards 2025 to docenienie dwóch kluczowych dla polskiego rynku internetowego liderów, którzy w ostatnich latach w sposób znaczący wpłynęli na jego rozwój.

Marcin Bruś, jako Group Advertising Director w Allegro, zbudował jedną z największych i najbardziej dochodowych platform reklamowych w kraju. Jego praca przesunęła granice rynku retail media, tworząc lokalną alternatywę dla globalnych graczy. Z kolei Maciej Klepacki jako CEO Burda Media Polska przekształcił tradycyjne wydawnictwo w rentowny, digital-first ekosystem, w którym 80% zysków pochodzi z obszaru cyfrowego.Obaj nagrodzeni reprezentują różne siły napędowe: Marcin – innowację i skalowalność w obszarze technologii reklamowej, Maciej – strategiczną transformację struktur mediowych i ich adaptację do gospodarki cyfrowej. Razem wyznaczają standardy przywództwa, które realnie kształtują dziś przyszłość polskiej branży marketingu i mediów – komentuje Robert Wielgo, CMO IAB Polska.

Gala wręczenia nagród IAB MIXX Awards 2025 odbyła się 25 listopada w Warszawie. 

Idź do oryginalnego materiału