Cztery stolice o wyjątkowej historii, architekturze i kulturze połączyły siły w ramach wspólnej kampanii wizerunkowej „Europe Untold”. Celem projektu, zainicjowanego przez Stołeczne Biuro Turystyki, jest ukazanie Europy z mniej znanej, ale fascynującej strony. Kampania, skierowana do turystów amerykańskich i współfinansowana ze środków European Travel Commission, potrwa do połowy grudnia.
W Europie znajduje się wiele zakątków, które wciąż czekają na odkrycie. Z dala od znanych turystycznych szlaków leżą miasta, których atrakcje i walory kulturalne mogą zaskoczyć. W ten sposób narodziła się inicjatywa Stołecznego Biura Turystyki, które nawiązało współpracę z innymi stolicami i złożyło wniosek projektowy do European Travel Commission (ETC). Przedsięwzięcie prezentujące Warszawę, Rygę, Wilno i Tallin, to jedna z niewielu inicjatyw, które otrzymały dofinansowanie ETC na przeprowadzenie kampanii promocyjnej w Stanach Zjednoczonych, głównie w aglomeracjach Nowego Jorku i Chicago.
Jeden projekt cztery miasta
W ramach „Europe Untold” promowane będą unikalne atrakcje turystyczne i kulturalne czterech stolic, które wyróżniają się nie tylko bogatą historią, ale także dynamicznym rozwojem w ostatnich latach. Celem projektu jest przyciągnięcie turystów poszukujących nowych, mniej oczywistych destynacji. Kampania zachęca również do podróżowania odpowiedzialnego i zrównoważonego, dbając o zachowanie unikalnego charakteru tych miast oraz ich otoczenia. Opiera się ona na promocji stolic w mediach społecznościowych i wybranych stronach internetowych. Wykorzystane zostaną też materiały przygotowane przez amerykańskich influencerów, którzy jesienią odwiedzili wszystkie miasta.
Warszawa liderem projektu
Warszawa urzeka o każdej porze roku i nie przestaje zaskakiwać swoją różnorodną ofertą turystyczną − głównie o tym chcielibyśmy opowiedzieć naszym odbiorcom w Stanach Zjednoczonych. interesująca historia, bogata oferta kulturalna i gastronomiczna to dopiero początek długiej listy atrakcji stolicy Polski, ale też coś co łączy nas ze stolicami Litwy, Łotwy i Estonii – wymienia Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − Jesteśmy dumni, iż to właśnie Stołeczne Biuro Turystyki zainaugurowało wspólny projekt czterech stolic i zdobyło dofinansowanie na przeprowadzenie wizerunkowej kampanii promocyjnej – dodaje Paweł Moras.
Dzięki dofinansowaniu ETC oferta czterech stolic dotrze do szerokiego grona odbiorców w Stanach Zjednoczonych, gdzie zainteresowanie podróżami po Europie nieustannie rośnie. Najnowsza kampania ma na celu nie tylko promocję turystyki, ale także podkreślenie wartości zrównoważonego podróżowania, które uwzględnia poszanowanie lokalnej kultury, tradycji oraz środowiska naturalnego. Kampania promuje mniej znane destynacje, a także zachęca do korzystania z transportu publicznego i rowerów miejskich oraz wspiera inicjatywy związane z ochroną środowiska. W tym kontekście, Warszawa doskonale wpisuje się w założenia programu ETC, angażując się w promocję odpowiedzialnego i świadomego podróżowania.
Działania ETC na dalekich rynkach
European Travel Commission jest organizacją międzynarodową, zrzeszającą organizacje turystyczne z 35 państw Europy. Jej głównym celem jest promowanie Europy jako atrakcyjnego kierunku turystycznego na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem państw takich, jak Stany Zjednoczone, Japonia czy Kanada. ETC wspiera współpracę między swoimi członkami oraz rozwój zrównoważonego sektora turystycznego. Organizacja realizuje i finansuje różne projekty marketingowe, badania oraz kampanie promujące mniej znane europejskie destynacje, a także wzmacnia zaufanie konsumentów do podróży po Europie.
Więcej: https://visiteurope.com/en/europe-untold/
Autor: UM
Foto: UM
gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje