Wojtek Ławniczak (Very Human Services): Kopiowanie rozwiązań ma jak najbardziej sens, pod warunkiem iż stoi za nim jakaś myśl, strategia

nowymarketing.pl 1 rok temu
– Ogromnym obowiązkiem, który ciąży na service designerze jest to, iż o ile tworzy jakieś rozwiązanie usługowe, to ono nie może być projektowane na dziś – o kopiowania rozwiązań, design thinkingu i service design rozmawiamy z Wojtkiem Ławniczakiem, CEO, Very Human Services, prelegentem Infoshare. Opowiadałeś w prezentacji o chińskim podejściu do kopiowania. Czy w tej grze w kopiowanie są w ogóle jakiekolwiek granice i zasady?
Granice są moralne i etyczne. Moja prezentacja dotyczyła między innymi chińskiego podejścia do kopiowania. Chiny w ogóle są kojarzone z podróbkami. Kiedy robiłem research do prezentacji, znalazłem tam nie tylko podrobione torebki Louis Vuitton, podrobione iPhone'y czy Nike, ale także podrobiony Disneyland, czy podrobione sklepy Apple albo IKEA. Widziałem torby na zakupy Sefarra, które wyglądają prawie tak samo jak Sephora, ich karty lojalnościowe też są prawie takie same. Jest tego naprawdę dużo. Oczywiście są też kopie znanych na całym świecie zabytków....
Idź do oryginalnego materiału