Wodospad Skok i Dolina Młynicka – szlak żółty ze Szczyrbskiego Jeziora

mynaszlaku.pl 1 miesiąc temu

Wodospad Skok to jedna z atrakcji w Tatrach Słowackich. Prowadzi do niego żółty szlak ze Szczyrbskiego Jeziora. To kolejny z łatwiejszych szlaków u naszych południowych sąsiadów. Zobacz także inne łatwe szlaki w Tatrach Słowackich. Szlak prowadzi malowniczą Doliną Młynicką. Na trasie spotkaliśmy wielu turystów i rodzin z dziećmi. Niektórzy wędrowali z psami. Pamiętaj, żeby zakupić wcześniej ubezpieczenie w Tatry Słowackie. Akcje ratunkowe na Słowacji są płatne. My zawsze kupujemy, gdy jedziemy za granicę.

Żółty szlak do Wodospadu Skok – mapa i podstawowe informacje o trasie

• Długość szlaku góra-dół: 9 kilometrów.
  • Czas przejścia z przerwami: 3-4 godziny.
  • Suma podejść: 433 metry.
  • Trudności techniczne: brak.

Wodospad Skok – parking w Szczyrbskim Jeziorze

Na parking w Szczyrbskim Jeziorze warto przyjechać wcześnie rano. My o 6:30 wjechaliśmy na parking jako ostatni. Inne parkingi są 300 metrów wcześniej. Zapłaciliśmy 10 euro u obsługi parkingu i mogliśmy ruszać na szlak.

• Współrzędne parkingu na początku szlaku: 49.1211, 20.0638.

Opis szlaku przez Dolinę Młynicką do Wodospadu Skok

Ruszyliśmy drogą asfaltową w kierunku gór. Po kilku chwilach dotarliśmy do rozwidlenia szlaków. To właśnie z tego miejsca można wyruszyć na Rysy czerwonym szlakiem. My obraliśmy szlak żółty i poszliśmy w lewo. Przez 1 kilometr maszerowaliśmy asfaltem, a potem weszliśmy do lasu na kamienistą ścieżkę. Po lewej stronie mieliśmy kolejkę, która wjeżdża pod Skrajne Solisko. Była również skocznia narciarska, a także wysoka wieża widokowa, na którą później weszliśmy.

Zobaczyliśmy tabliczkę mówiącą o tym, iż jesteśmy w Tatrzańskim Parku Narodowym – TANAP. Ścieżka delikatnie wznosiła się do góry. Przed nami widzieliśmy już wspaniałe tatrzańskie szczyty, które górowały nad Doliną Młynicką. Z prawej strony słyszeliśmy głośny szum potoku. W górę maszerowało sporo turystów, którzy później szli dalej żółtym szlakiem. Dojście do Wodospadu Skok zajmuje około 1 godzinę i 30 minut, jeżeli idziemy spokojnym tempem. Szlak potrafi oczarować i to kolejna z łatwiejszych tras w Tatrach Słowackich. Miejscami droga skręca nagle w prawo i w lewo. Szlak jest dobrze oznaczony i wydeptany.

Kawałek przed wodospadem z prawej strony, widać charakterystyczne skały: Ściana pod Skokiem, Turnia pod Skokiem i Wieża pod Skokiem. Przypominają nieco skały w Dolomitach.

Wodospad Skok w Tatrach Słowackich

Wodospad Skok mierzy 25 metrów i znajduje się na Potoku Młynica. Najlepiej przybyć tutaj w czerwcu, gdy wody jest bardzo dużo. Teraz w sierpniu także wyglądał spektakularnie. I to już koniec łatwej trasy. Z tego miejsca możesz już wracać w kierunku Szczyrbskiego Jeziora.

Jednak pozostało bardziej wymagająca opcja, czyli wędrówka dalej szlakiem żółtym.

1. Na Bystrą Ławkę (Bystra lavka) – 2,7 km, 550 metrów podejścia, prawie 2 godziny drogi.
  2. Wejście tuż nad wodospad do Jeziora nad Skokiem – 300 metrów trasy i 100 metrów w pionie, około 15 minut.

Łańcuchy przy Wodospadzie Skok i Jezioro nad Skokiem

Dalej żółty szlak prowadzi po lewej stronie wodospadu. Tam znajduje się kilka łańcuchów i chociaż ten odcinek nie jest trudny, to niektórzy mogą sobie z nim nie poradzić. jeżeli nie jesteś pewien, czy dasz radę, to możesz dotrzeć do łańcuchów i sprawdzić na miejscu. Przy okazji zobaczysz wodospad z góry i jeszcze lepsze widoki. Po pokonaniu łańcuchów pozostało chwila podejścia i Jezioro nad Skokiem. Teren jest bardzo malowniczy. Dalej szlak żółty prowadzi w kierunku Bystrej Ławki.