Warszawskie biuro Sanofi – przestrzeń otwarta na naturę i technologię

plndesign.pl 6 miesięcy temu

Firma Sanofi, jedna z kluczowych firm farmaceutycznych w Polsce i na świecie, niedawno otworzyła swoje nowe warszawskie biuro będące przykładem synergii między naturą a nowoczesnością. Wyrafinowana estetyka i funkcjonalność to najważniejsze elementy, które definiują tę innowacyjną przestrzeń stworzoną przez zespół architektów z renomowanej pracowni The Design Group.

Sanofi w Polsce

Projekt oparty na harmonijnym połączeniu organicznych form i nowatorskich rozwiązań zapewnia pracownikom nie tylko ergonomiczną przestrzeń do pracy, ale także wyjątkowe miejsce do relaksu i inspiracji.

Sanofi to globalne przedsiębiorstwo obecne w blisko 100 krajach i zatrudniające dziesiątki tysięcy pracowników na całym świecie. W Polsce zajmuje jedno z wiodących miejsc w krajowym rankingu największych firm farmaceutycznych. Tworząc leki oraz szczepionki, które ratują miliony ludzi na całym świecie, firma nieustannie poszukuje nowych, innowacyjnych sposobów poprawy jakości życia pacjentów.

Nowy rozdział w życiu firmy

Decyzja o przeniesieniu siedziby na warszawską Wolę do nowego biurowca LIXA E przy ul. Kasprzaka była naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Na ponad 3,2 tys. mkw. powierzchni Sanofi zainwestowało nie tylko w nowoczesne zaplecze, ale przede wszystkim w stworzenie wyjątkowego środowiska pracy. Do realizacji tego ambitnego zadania firma zatrudniła doświadczony zespół architektów z pracowni The Design Group.

Zespół projektowy, w składzie: Konrad Krusiewicz, Marta Konarska, Karolina Kózka, Natalia Sztandor, Paulina Senejko, Łukasz Miśkiewicz oraz Karol Zaniuk, postawił sobie za cel stworzenie przestrzeni, która nie tylko odzwierciedlać będzie misję i wartości Sanofi, ale również ma sprzyjać efektywnej pracy i kreatywnemu rozwojowi pracowników. Podczas projektowania biura Sanofi, architekci The Design Group starannie analizowali potrzeby i oczekiwania klienta, biorąc pod uwagę specyfikę branży farmaceutycznej oraz obecne trendy w projektowaniu przestrzeni biurowych.

Strefa Work Cafe

Warto również wspomnieć, iż zespół The Design Group miał przyjemność nie tylko projektować wnętrza, ale także opracować identyfikację wizualną dla biura Sanofi. Dzięki temu ich zaangażowanie w projekt było kompleksowe i obejmowało różnorodne aspekty spójnej kreacji przestrzeni oraz jej wizualnej prezentacji.

Przyznaję, iż to był projekt pełen wyzwań, nierzadko pełen trudności, a jednocześnie inspirujący i dający ogromną satysfakcję. Nasza owocna kooperacja z zespołem The Design Group trwała ponad dwa lata, co było czasem intensywnej pracy, poszukiwań najlepszych rozwiązań i wyboru najciekawszych materiałów. Efektem jest nowe biuro Sanofi, którego wygląd i ergonomia przerosły nasze oczekiwania. To była dla mnie ogromna przyjemność i niezwykłe doświadczenie – komentuje Magdalena Misiuk, HSE & Office Manager, Workplace Experience.

Witamy w Sanofi

Po przekroczeniu progu biura Sanofi, od razu ukazuje się przestronna przestrzeń recepcyjna podzielona na strefy, które są dostosowane do różnorodnych potrzeb gości. Jej design przywodzi na myśl bardziej hotelowe lobby aniżeli biurowe. Elegancję i przyjazną atmosferę wspierają organiczne kształty, zaoblone linie i naturalne materiały. Jasne zielenie i błękity nawiązujące do natury, dodają przytulności i spokoju całej tej przestrzeni. Z kolei połączenie różnych stylów wnętrzarskich, mebli współczesnych wraz z klasykami designu, podkreśla indywidualność i wysoki standard firmy Sanofi.

Strefa recepcji

Na pierwszym planie znajduje się obszar dedykowany rejestracji gości z tabletami umożliwiającymi sprawną i wygodną organizację przybycia na spotkanie. Ażurowy regał ustawiony nieopodal lady pełni funkcję kawiarnianego punktu, gdzie goście mogą samodzielnie przygotować sobie kawę lub herbatę, korzystając z dostępnych urządzeń.

Centralnym punktem recepcji jest duża lada, przypominająca domowy, rodzinny stół, która zachęca do interakcji. To właśnie tutaj goście czy pracownicy mogą pracować, czekać na spotkanie, korzystając z dostępnych Ipadów lub relaksować się przy filiżance kawy. Materiał, z którego wykonana jest część lady, przypomina taflę wody, co symbolizować ma przywiązanie firmy do natury. Stół ten, podobnie zresztą jak pozostałe elementy i miejsca w biurze, został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, co umożliwia równy dostęp do przestrzeni – wyjaśnia architekt Konrad Krusiewicz, założyciel i CEO pracowni architektonicznej The Design Group.

Tuż obok znajduje się strefa wypoczynkowa, wyposażona w wygodne fotele oraz sofę z myślą o zapewnieniu relaksu i wygody podczas oczekiwania na spotkanie. Zawieszony na ścianie monitor dostarcza gościom najważniejsze informacje na temat firmy oraz życia biura. Uwagę przyciąga tu także duży ledon z nazwą firmy, który stanowi wyraźny punkt orientacyjny.

Strefa recepcji

Na skraju przestrzeni recepcyjnej, tuż za regałem, kryje się duży drewniany stół, przy którym pracują recepcjoniści gotowi służyć pomocą i obsługą. Ta strefa, choć bardziej funkcjonalna, zachowuje elegancję i estetykę przestrzeni.

Warm up cool down

Przedłużeniem przestrzeni recepcyjnej jest strefa Warm Up Cool Down z wygodnymi siedziskami i stolikami. Jest to miejsce, gdzie pracownicy mogą przygotować się do spotkania, zrelaksować się czy porozmawiać swobodnie przed jego rozpoczęciem lub po zakończeniu.

Sala konferencyjna przedzielona ścianą mobilną

Strefa ta została strategicznie ulokowana w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch najbardziej reprezentacyjnych sal konferencyjnych. Ich przestronne wnętrza mogą być łączone dzięki mobilnej ściany, co umożliwia utworzenie jednej dużej przestrzeni konferencyjnej. Sale te emanują elegancją i wysoką jakością, jednocześnie zachowując przyjazną i inspirującą atmosferę, która sprzyja wszelkiego rodzaju spotkaniom i prezentacjom.

Serce biura

Tuż przy recepcji, w centrum układu biura, znajduje się strefa Work Cafe, która jest jednocześnie punktem wyjścia do innych przestrzeni. Jak sama nazwa wskazuje, to miejsce łączy w sobie funkcjonalność miejsca do pracy z atmosferą przyjaznej kawiarni. Strefa ta pełni kluczową funkcję w życiu biurowej społeczności. W tym otwartym, multifunkcyjnym miejscu mogą odbywać się spotkania zespołowe, wszelkiego rodzaju eventy pracownicze, prezentacje, warsztaty czy sesje jogi. To tu pracownicy mogą się zrelaksować, napić kawy z kolegami z pracy lub po prostu popracować w części coworkingowej lub Vintage Corner.

Vintage Corner w strefie Work Cafe

Ta ostatnia wyróżnia się różnorodnością mebli, łącząc nowoczesne wzornictwo z klasycznym stylem. Warto podkreślić, iż część mebli została przeniesiona z poprzedniej lokalizacji Sanofi, kontynuując w ten sposób historię firmy w nowej przestrzeni. Jest to także wyraz troski o środowisko i zrównoważony rozwój. Dodatkowo, specjalnie na potrzeby tego projektu, firma zakupiła unikatowe i ekskluzywne meble vintage, stanowiące świadectwo szacunku Sanofi dla przeszłości i tradycji.

W całym projekcie wnętrz biura Sanofi subtelnie widoczne są nawiązania do charakterystycznej kropki z logo firmy. W centralnej części Work Cafe można dostrzec je w formie okrągłych konstelacji miedzianych na suficie oraz obłych siedzisk ustawionych na wyspach z płytek. Te elementy dodają przestrzeni wyjątkowego charakteru i doskonale współgrają z identyfikacją wizualną firmy.

Centralna część Work Cafe

Harmonia natury i nowoczesności

Układ biura Sanofi został zaprojektowany i zoptymalizowany przez architektów w taki sposób, aby sprzyjał on różnorodnym potrzebom zespołu oraz stymulował współpracę i kreatywność. Przestrzenie promieniście rozchodzą się od strefy Work Cafe, tworząc stopniową ewolucję od bardziej aktywnych i otwartych obszarów do coraz bardziej indywidualnych i prywatnych. Oznacza to, iż podczas podróży przez biuro przechodzimy przez różne miejsca, takie jak strefy coworkingowe, salki spotkań i inne, zanim dotrzemy do tych nieco cichszych przestrzeni.

Co więcej, design wnętrz został starannie przemyślany, aby ułatwić pracownikom orientację oraz identyfikację funkcji poszczególnych stref.

W designie biura Sanofi postawiliśmy na harmonijne połączenie natury z postępem technologicznym, odzwierciedlając jednocześnie dwa najważniejsze elementy charakterystyczne dla firmy – tradycję i innowacyjność. Zadbaliśmy o wprowadzenie do wnętrz organicznych kształtów, roślin, a także różnorodności faktur, tekstur i pełnego spektrum barw, jakie można zaobserwować w środowisku naturalnym – od zieleni po błękity, beże, miedź, rdzę czy terakotę. Dzięki odpowiedniemu zbalansowaniu proporcji kolorów mogliśmy pozwolić sobie na kolorystyczne odróżnienie od siebie przestrzeni np. w obszarach wymagających skupienia zastosowaliśmy stonowane barwy, podczas gdy dla pomieszczeń wspierających integrację i współpracę, użyliśmy bardziej wyrazistych kolorów. Z kolei dla podkreślenia nowoczesnego aspektu, wykorzystaliśmy we wnętrzach połyskliwe, metalowe wykończenia oraz elementy retrofuturystyczne, które nadają przestrzeni dynamicznego i innowacyjnego charakteru – wyjaśnia Marta Konarska, architektka z The Design Group odpowiedzialna za koncepcję biura Sanofi.

Przestrzenie pracy dla wszystkich

W biurze Sanofi architekci zaprojektowali różnorodne przestrzenie pracy, aby sprostać zróżnicowanym potrzebom i stylom pracy pracowników.

Strefa otwartej przestrzeni pracy

W strefie otwartej przestrzeni pracy dla wszystkich, oprócz standardowych, ergonomicznych stanowisk pracy, pracownicy mogą pracować przy wyższych stołach ustawionych w narożnikach biura z widokiem na miasto. Dodatkowo mają możliwość regulowania oświetlenia, dostosowując je do własnych preferencji. W tej strefie znajduje się również wiele biurek z donicami pełnymi bujnej roślinności czy też z panelami akustycznymi, tworzącymi bardziej prywatną przestrzeń, oddzieloną od reszty biura. Z kolei podobną do biblioteki funkcję spełnia obszar Quite Zone.

Dzięki atmosferze spokoju i izolacji od zewnętrznych bodźców, pracownicy mogą w tym miejscu skoncentrować się na swoich obowiązkach, bez zakłóceń i rozproszeń. Co więcej, choćby ustawienie biurek przypomina tu ten charakterystyczny dla bibliotek. Alternatywnymi miejscami o podobnym charakterze są liczne budki i Focus Roomy do pracy własnej rozlokowane po całym biurze.

Jedną z kluczowych cech przestrzeni wspólnych w biurze Sanofi jest ich wyrazisty charakter wzbogacony kolorami, który sprawia, iż łatwo się wyróżniają na tle standardowych miejsc pracy. Na przykład, strefa Active Zone wyróżnia się lampami, biurkami i wyspami akustycznymi utrzymanymi w jednolitym kolorze terakoty. To miejsce zostało zaprojektowane z myślą o dynamicznej pracy i intensywnej wymianie pomysłów, tworząc inspirujące środowisko dla zespołów.

Strefa Active

Z kolei strefy coworkingowe w biurze Sanofi w wielu miejscach składają się z dwóch przestrzeni, które umożliwiają jednoczesne prowadzenie dwóch różnych spotkań czy projektów. W jednej z tych przestrzeni znajdują się stoły modułowe (których kształt nawiązuje do litery „S”), co umożliwia tworzenie różnorodnych konfiguracji dostosowanych do potrzeb zespołów. W drugiej zaś znajduje się duży okrągły stół, który sprzyja bardziej formalnym spotkaniom czy dyskusjom. Obie przestrzenie są oddzielone od siebie zabudową stolarską – przypominającą domową biblioteczkę – z telewizorami i whiteboardami, które pełnią funkcję zarówno praktyczną, jak i dekoracyjną. Dodatkowo charakterystyczne dla całego biura okrągłe wyspy akustyczne zapewniają odpowiednią akustykę i spójność designu.

Od przestrzeni do pracy indywidualnej po te wspierające współpracę – każda z tych stref ma swoje unikatowe cechy i funkcje, dostosowane do konkretnych potrzeb użytkowników. Jednocześnie zależało nam także na tym, by w designie odróżniały się one od stref przeznaczonych stricte do relaksu czy nieformalnych spotkań. Postawiliśmy więc na stonowany i nowoczesny styl tych przestrzeni, unikając w nich nadmiaru elementów, które mogłyby rozpraszać pracowników podczas pracy – tłumaczy Natalia Sztandor, architektka z The Design Group odpowiedzialna za koncepcję biura Sanofi.

Strefa coworkingowa

Sekret inspirujących spotkań

Sale spotkań, w swojej prostocie i elegancji, tworzą wyjątkowe przestrzenie do koncentracji i inspiracji. Paleta kolorów, zawierająca odcienie szarości, błękitów i morskich zieleni, gwarantuje przyjemne i spokojne otoczenie dla dyskusji i twórczej pracy. W centrum każdej sali znajduje się whiteboard w kształcie ćwierćkoła, przypominający wynurzające się/zachodzące słońce. Oświetlenie składające się z rytmicznych linii dodaje dynamiki. Miękkie siedziska zapewniają wygodę podczas długich spotkań, a panele akustyczne zapewniają doskonałą absorpcję dźwięku, redukcję echa i pogłosów.

Sala spotkań

Jedną z salek spotkań architekci z The Design Group postanowili zaprojektować nieco inaczej niż pozostałe – z dość niestandardowym wykończeniem. Zaaranżowali ją jako wewnętrzny ogród, który ma sprzyjać odprężeniu, ale też i kreatywności.

To, co wyróżnia tę przestrzeń to obfitość naturalnej zieleni, która nadaje pomieszczeniu świeżości i spokoju, tworząc idealne środowisko do twórczej pracy i konstruktywnych dyskusji z zespołem. Pracownicy mogą tu usiąść przy drewnianym, grubo ciosanym stole i popracować zespołowo czy indywidualnie. Lekkie szklane lampy delikatnie rozświetlają przestrzeń, a kafelki ułożone w mozaikę, nadają przestrzeni przytulny charakter. Oczywiście zadbaliśmy tu także o odpowiednią akustykę, dlatego otwarty sufit wypełniliśmy akustycznym materiałem absorbującym dźwięki –mówi Karolina Kózka, architektka z The Design Group odpowiedzialna za koncepcję biura Sanofi.

Green Room

Co więcej, sala ta sąsiaduje z tarasem, tworząc swoisty bufor pomiędzy przestrzenią wewnętrzną a zewnętrzną. Cała sala jest przeszklona, co umożliwia przepływ naturalnego światła i pozwala na zachwycenie się zielenią również z korytarzy biurowych – dodaje arch. Marta Konarska.

Na skrzyżowaniu ów korytarzy, architekci postanowili zaprojektować siedzisko, pośrodku którego rośnie drzewo. Ten urokliwy spot zachęca do spontanicznych interakcji, tworząc przyjazną i otwartą atmosferę dla pracowników.

Focus Rooms i “rondo” z siedziskiem

Sztuka kulinarna

Kuchnia, wydzielona drzwiami przesuwnymi wyposażonymi w czujnik ruchu, tworzy odrębną strefę, eliminując rozprzestrzenianie się zapachów. Tutaj pracownicy mogą przygotować i podgrzać posiłki, korzystając z dostępnych urządzeń. Z kuchni mogą przejść bezpośrednio do strefy jadalnianej bądź na taras.

Przejście do kuchni i trójwymiarowa mozaika

Jedną ze ścian strefy jadalnianej zdobi wyjątkowa trójwymiarowa mozaika, stworzona przez artystkę Aleksandrę Zawistowską. Została ona ułożona z płytek pochodzących z odzysku oraz manualnie dmuchanego szkła. Ponowne wykorzystanie materiału stanowi ukłon w stronę ekologii i zrównoważonego projektowania. Na specjalne zamówienie Klienta zostały wykonane także stoły z litego drewna, które znajdują się w omawianej strefie. Ich kolumnowe nogi wykończone są mozaiką, co dodaje tej przestrzeni elegancji i spójności w designie. Co więcej, Sanofi wyposażyło część jadalnianą w wyjątkowy i niespotykany vending machine, który pełni funkcję mikrofarmy, dostarczając świeże zioła, takie jak bazylia czy mięta, co pozwala pracownikom cieszyć się nimi na co dzień.

Część jadalniana z mikrofarmą

Słonecznie przez cały rok

Sanofi zatroszczyło się także o pracowników będących rodzicami oraz tych, którzy potrzebują regeneracji i odrobiny spokoju z dala od zgiełku codzienności. Dlatego też powstał specjalny pokój rodzica, wyposażony w przewijak, wygodną kanapę oraz specjalną lampę terapeutyczną. Lampa ta emituje intensywne światło o podobnej jakości do światła słonecznego, ale bez promieniowania UV, które może być szkodliwe dla skóry. Jest to skuteczne narzędzie w poprawie ogólnego samopoczucia, utrzymaniu dobrego nastroju i równowagi emocjonalnej, szczególnie w okresach zmniejszonej ekspozycji na naturalne światło.

Pokój rodzica z lampą terapeutyczną

Nowe możliwości

Wchodząc do nowej siedziby Sanofi, wkraczamy w przestrzeń pełną możliwości i potencjału, która jest gotowa na nowe wyzwania i osiągnięcia.

Nowe biuro oznacza dla nas coś więcej niż wyłącznie zmianę adresu. Otwierając drzwi do nowych przestrzeni, rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii działalności Sanofi w Polsce. Realizacja tego projektu to dla mnie spełnienie zawodowego marzenia a moment, w którym projekt na papierze zmienia się w biuro tętniące życiem to ogromna satysfakcja i radość. Jestem przekonana, iż każdy z naszych pracowników, jak i gości, znajdzie tutaj przestrzeń dla siebie – dodaje Magdalena Misiuk, Sanofi.

Nowe biuro Sanofi to miejsce, które nie tylko inspiruje, ale także zmienia sposób, w jaki patrzymy na pracę w biurze. Architekci z The Design Group stworzyli unikatowe środowisko pracy, które nie tylko sprzyja efektywnej pracy, ale także zachęca do współpracy, kreatywności i rozwoju.

Projekt: The Design Group | thedesigngroup.pl

Idź do oryginalnego materiału