Warszawska siedziba marki Lipton – świadomy i empatyczny projekt miejsca pracy

plndesign.pl 11 miesięcy temu

Na naszych oczach wydarza się rewolucja w myśleniu o miejscach pracy. Biurowce często kojarzą nam się z przygnębieniem, surowością, zanikiem znaczenia jednostki. Jednak takie myślenie to już przeszłość. Nowa siedziba marki Lipton w Warszawie stanowi doskonały przykład współczesnych standardów projektowania przestrzeni biznesowych – opartych na empatii i trosce o dobrostan pracowników i pracowniczek. Taki efekt udało się uzyskać dzięki współpracy ludzi o zbliżonych wartościach. Zarówno marka Lipton, jak i odpowiadająca za projekt pracownia Workplace nie boją się być częścią zachodzących zmian.

Nowoczesne miejsce pracy – empatia, świadomość, regeneracja

Workplace to niekwestionowany lider w dziedzinie świadomego i nowoczesnego podejścia do aranżowania miejsc pracy. Pracownia wyróżnia się na polskim rynku dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu empatycznych, zrównoważonych i przyjaznych wnętrz biznesowych. Wartości zespołu projektowego okazały się bliskie marce Lipton – która gości w wielu domach za sprawą swoich herbat. Okazją do współpracy stał się moment, w którym marka zdecydowała się przenieść z przestrzeni coworkingowej do niezależnej i samodzielnej siedziby.

Warszawska siedziba marki Lipton

Zlokalizowana w Warszawie nowa siedziba marki Lipton została zaprojektowana w duchu troski o dobrostan pracowników i pracowniczek, otwartości na różne potrzeby oraz ekologii. W odpowiedzi na dynamikę świata, post-pandemiczną rzeczywistość i wszechobecny stres, nowe biuro miało stać się miejscem sprzyjającym wyciszeniu i regeneracji. Wszystko po to, aby praca nie kojarzyła się z przykrym obowiązkiem, a w zamian stanowiła przestrzeń satysfakcjonujących wyzwań, integracji i niepohamowanej kreatywności.

Różnorodne potrzeby – różnorodne przestrzenie – projekt funkcjonalny biura

Biuro to serce całej firmy, w którym nierzadko wiele rzeczy dzieje się równocześnie. Aby dostosować 900-metrową przestrzeń do różnorodnych potrzeb osób pracujących w Lipton, pracownia Workplace zaproponowała stworzenie kilku stref. Tak powstały miejsca sprzyjające pracy w ciszy i odosobnieniu oraz przestrzenie socjalizacji. We wnętrzach znalazły się zarówno duże stoły idealne do pracy w grupie, wygodne biurka, jak i miękkie fotele oraz pufy. Dzięki temu, iż pracownicy i pracowniczki mogą swobodnie wybierać sobie miejsce, zyskują pełen komfort, który sprzyja skupieniu.

Warszawska siedziba marki Lipton

Nawiązując do specjałów Lipton, narodził się pomysł, aby stworzyć Tea Point – w którym pracowniczki i pracownicy mogą się spotykać. Został on połączony z laboratorium, w którym odbywa się proces komponowania smaków herbat. Nowa siedziba marki Lipton to także miejsce spotkań z biznesowymi partnerami oraz gośćmi, dlatego istotny etap stanowiło stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej odzwierciedlającej charakter marki. Biorąc pod uwagę współczesne standardy, zespół Workplace przewidział także specjalną przestrzeń dedykowaną wideokonferencjom.

Nowa siedziba marki Lipton – przestrzeń, która odzwierciedla wartości

Inspiracją w kwestii panującej we wnętrzach estetyki stała się różnorodność herbat Lipton. Lekkie, białe napary mają swoje odzwierciedlenie w stonowanych strefach sprzyjających skupieniu, oolong – w strefach wspierających kreatywność, a mocne barwy herbaty pu-erh są widoczne w przestrzeniach socjalnych dedykowanym spotkaniom z gośćmi. Zespół projektowy zrezygnował z klasycznego połączenia czerni i bieli na rzecz harmonijnych kolorów natury. Subtelna zieleń, beże, brązy, a także brunatna czerwień i ciemna żółć nawiązują do bogactwa świata roślin.

Warszawska siedziba marki Lipton

Wybrana paleta kolorystyczna ma także dodatkową zaletę – wpływa korzystnie na układ nerwowy – koi, uspokaja i sprzyja regeneracji. Przyjazną atmosferę wzmacniają dodatkowo miękkie formy mebli i duża ilość roślin. W trosce o komfort pracowników i pracowniczek w projekcie wykorzystano także zasłony akustyczne oraz odpowiednie oświetlenie. Długotrwały proces projektowy pozwolił połączyć funkcjonalność, atrakcyjną estetykę i wartości, którymi kieruje się marka.

Projekt: zespół projektowy Zofia Kurczych i Barbara Majerska – Workplace | workplace.pl
Zdjęcia: Bartosz Płuska

Idź do oryginalnego materiału