W Polsce niedługo otworzy się nowa sieć dyskontów. Pepco i Action będą mieć silną konkurencję

g.pl 5 godzin temu
Zdjęcie: Fot. istockphoto.com/Dima Berlin


Dyskonty w Polsce cieszą się ogromną popularnością, a już niedługo będziemy mogli zapoznać się z ofertą całkiem nowej sieci. Sieciówka ta jest dobrze znana w Azji, ale na rynku europejskim wciąż stawia pierwsze kroki. Będzie to konkurencja przede wszystkim dla takich sklepów jak Pepco i Action.
Choć wielu osobom dyskonty mogą kojarzyć się głównie z artykułami spożywczymi, to coraz większe znaczenie na rynku zyskują także dyskonty niespożywcze (przemysłowe). Tutaj poza niskimi cenami klienci cenią sporą różnorodność oferty. w tej chwili do wyboru mamy kilka sieciówek tego typu, a teraz dołączyć na do nich jeszcze MR.DIY z Malezji.


REKLAMA


MR.DIY w Polsce: niedługo pojawią się pierwsze sklepy. Malezyjska firma stopniowo wkracza na rynek europejski
O wejściu MR.DIY na polski rynek informował portal Wiadomości Handlowe, już w styczniu 2024 roku. Sieć ta działa w tej chwili w 12 krajach. W rodzimej Malezji ma aż 1258 sklepów, ale ich punkty znajdziemy też w Indonezji, Indiach, Tajlandii, Filipinach, Brunei, Singapurze, Kambodży, Wietnamie i Bangladeszu. W Europie zaś dotychczas MR.DIY pojawiło się w Turcji w 2021 roku (aktualnie 113 placówek) i w Hiszpanii w 2022 roku (24 placówki). Polska jest zatem jednym z pierwszych krajów, w których firma postanowiła się rozwijać.
Według ustaleń Wiadomości Handlowych, MR.DIY będzie korzystać z magazynu w Dąbrówce Wielkiej (Hillwood Zgierz I). Pierwsze sklepy w naszym kraju mają być otwierane w galeriach handlowych. Znajdziemy je m.in. m.in. w Krakowie (Galeria Bronowice), Zabrzu (centrum handlowe Platan) i Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall). "Rzeczpospolita" podaje z kolei, iż do końca pierwszego kwartału 2025 roku w całej Polsce ma działać w sumie 10 punktów MR.DIY. Co jednak dokładnie w nich znajdziemy?
Dyskonty niespożywcze zyskują coraz większą popularność. MR.DIY będzie mieć silną konkurencję
Typowy sklep MR.DIY ma ponad 900 metrów kwadratowych powierzchni i oferuje 18 tysięcy produktów. Wśród nich są narzędzia, artykuły gospodarstwa domowego, produkty wyposażenia wnętrz, akcesoria elektryczne i samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, a choćby biżuteria i kosmetyki. Jak więc widać, zróżnicowanie to jest naprawdę duże. Co ważne, większość oferty stanowią tańsze artykuły marki własnej. Warto wspomnieć, iż oficjalna strona sieci jest już dostępna w polskiej wersji językowej pod tym linkiem i dobrze ukazuje to, czego możemy się spodziewać.
Malezyjska sieć będzie konkurować zarówno ze wspomnianymi dyskontami przemysłowymi (Pepco, Action, Woolworth, Dealz itp.), jak i marketami budowlanymi. W końcu część omówionej oferty pokrywa się również z tymi sklepami. Mimo to MR.DIY zdaje się być optymistycznie nastawione.


Polska jest krajem oferującym sieciom handlowym atrakcyjne możliwości. Rynek wykazuje wyraźne oznaki wzrostu, o czym świadczą rosnące obroty najemców i z roku na rok coraz lepsza odpowiedzialność placówek handlowych. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z poziomu sprzedaży w sektorze dom i ogród, co jest podstawą do stabilnego i zrównoważonego wzrostu naszego biznesu


- mówi Leo Gan, odpowiedzialny za rozwój w MR.DIY, cytowany przez "Rzeczpospolitą".


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału