Nie jest tajemnicą, iż Volkswagen szykuje następcę Tiguana Allspace. Oficjalnie zamierza go pokazać na Salonie Samochodowym w Paryżu. SUV o nazwie Tayron, choć zupełnie nowy nie jest całkowicie owiany tajemnicą. Co o nim wiadomo?
Większy o Tiguana Allspace Tayron debiutuje w nowym języku projektowania
Jeśli chodzi o modele Volkswagena, to ciężko jest zachować szczegóły nadchodzących modeli, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż Tayron został już jakiś czas temu ujawniony w Chinach. Nowy SUV Volkswagena pojawił się w informacjach Chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informatyki już w sierpniu.
Jak informowaliśmy, Volkswagen postawił na nowy język projektowania. Pojazd różni się wyglądem od ustępującego Tiguana Allspace. Przód w klasycznym stylu upodabnia go do młodszego Tiguana podobnie jak reflektory LED Matrix HD i łącząca je listwa świetlna. Jednak SUV oparty na platformie MQB evo otrzymał m.in. nowe oświetlenie z tyłu. Zostało ono zintegrowane z całą konstrukcją i zyskało nowy wzór.
Wersja dla Europy różni się szczegółami wykończenia z przodu. jeżeli chodzi o wymiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość modelu w Chinach wynoszą odpowiednio 4684/1854/1685 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 2791 mm w porównaniu do 2731 mm Tiguana. Dla Europy Volkswagen przewidział wariant o długości około 4,8 m.
Wiadomo, iż ta nowa propozycja dla rodzin zaoferuje imponującą pojemność bagażnika aż 885 litrów przy pięciu osobach na pokładzie. Na uwagę zasługuje także niezwykła aerodynamika (Cx = 0,28). Co znajdziemy pod maską nadjeżdżającego Tayrona?
Volkswagen Tayron będzie spalinowy
Jeśli chodzi o napędy, to Volkswagen postawił na silniki spalinowe i hybrydę. W związku z tym SUV trafi do cennika z hybrydą typu plug-in o mocy 204 lub 272 KM. Akumulator o pojemności 25,7 kWh (brutto) obsługuje szybkie ładowanie do 50 kW, a zasięg elektryczny ma wynieść ponad 100 km.
Ponadto wśród opcji znajdzie się łagodna hybryda 1,5 eTSI o mocy 150 KM i trzy warianty z silnikami 2.0 TDI i TSI o mocy od 150 do 265 KM. Jedynie w przypadku słabszego diesla Tayron otrzyma napęd na przednie koła.
Jeśli chodzi o mechanikę, to nadchodzący SUV otrzyma także system DCC Pro z adaptacyjną regulacją amortyzatorów. To umożliwi dostosowanie ustawień samochodu w czasie rzeczywistym, pod kontrolą menedżera dynamiki pojazdu, który optymalizuje zachowanie pojazdu w zależności od nawierzchni drogi. Warto porozmawiać zatem o wersjach wyposażenia i cenie.
Volkswagen proponuje nowego SUV-a w Niemczech od 45 475 euro
Volkswagen zbadał także o to, by także kabina SUV-a dawała poczucie luksusu. jeżeli chodzi o wnętrze, to zastosowano wykończenia z drewna oraz umieszczono:
– Digital Cockpit Pro z oprzyrządowaniem o przekątnej 10,25 cala,
– wyświetlacz z systemem informacyjno-rozrywkowym na środku deski rozdzielczej z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala, zintegrowanym z Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją. W standardzie jest również podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu, tylne światła 3D, żaluzje przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Volkswagen Tayron w najwyższej wersji wyposażenia R-Line ma m.in. 15-calowy ekran centralny i wyświetlacz przezierny HUD na przedniej szybie. Ponadto asystenta głosowego Ida i integrację z ChatGPT. W standardzie wyposażenia jest automatyczne parkowanie Park Assist, a opcją jest Park Assist Pro ze zdalnym parkowaniem.
Jak na rodzinny model przystało, może nim wygodnie podróżować pięć osób albo siedem osób. Drugi rząd siedzeń jest regulowany i składany. Na ostatnich miejscach wygodnie mogą podróżować jednak jedynie dzieci.
Cztery opcje układów napędowych są dostępne w przedsprzedaży. Wersja podstawowa o mocy 110 kW (150 KM) eTSI w pakiecie specyfikacji Life jest dostępna od 45 475 euro. Początkowo Tayron będzie dostępny na największych rynkach Europy, do których zaliczają się Niemcy, Francja i Włochy. Później Volkswagen zaplanował osobne premiery Tayrona w Chinach i Ameryce Północnej. SUV będzie produkowany w wielu lokalizacjach m.in. w Niemczech i Chinach. Premiera modelu odbędzie się 14 października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Tam też zadebiutuje pierwszy chiński samochód z technologią AI.