Volkswagen odkrywa karty: ID. Polo zastąpi legendę. Mamy dane techniczne i datę premiery

imagazine.pl 2 godzin temu

To już oficjalne. Volkswagen kończy z numerologią w segmencie aut miejskich i wraca do korzeni. Długo wyczekiwany elektryczny maluch, którego zapowiedzią był koncept ID.2all, trafi na rynek jako ID. Polo. Niemcy celują w cenę od 25 000 euro, bagażnik większy niż w Golfie V i zasięg do 450 km.

Wiosną 2026 roku na drogach pojawi się model, który ma zdemokratyzować elektromobilność w wydaniu Volkswagena. Producent potwierdził właśnie, iż nowy samochód otwierający gamę ID. otrzyma nazwę ID. Polo. To symboliczny ruch – dokładnie 50 lat po debiucie pierwszego Polo, marka wprowadza jego elektrycznego następcę, opartego na zmodernizowanej platformie MEB+.

ID.2all staje się ID. Polo

Koncept ID.2all został ogłoszony jeszcze w 2023 roku. I to właśnie ten projekt ewoluował w wersję produkcyjną (co nie zawsze w przypadku aut koncepcyjnych jest oczywiste, wiele wstępnych projektów nie staje się seryjnymi modelami), którą teraz poznajemy jako ID. Polo. Samochód zachowuje kompaktowe wymiary (4053 mm długości), ale dzięki elektrycznej platformie oferuje przestrzeń wewnątrz porównywalną z autami o klasę wyższymi.

Kluczową zmianą konstrukcyjną względem większych braci (jak ID.3 czy ID.4) jest napęd na przednie koła. Pozwoliło to na wygospodarowanie bardzo dużego – jak na tę klasę – bagażnika. ID. Polo oferuje 435 litrów pojemności (o 24% więcej niż spalinowe Polo), a po złożeniu siedzeń – 1243 litry.

Dwa typy baterii, cztery poziomy mocy

Volkswagen zastosuje tu ciekawą strategię dotyczącą akumulatorów, dzieląc ofertę na wersje przystępne cenowo i te o dużym zasięgu:

  • Wersja podstawowa (LFP): tańsze ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 37 kWh netto. Będą one parowane z silnikami o mocy 116 KM (85 kW) lub 135 KM (99 kW). Maksymalna moc ładowania to 90 kW.
  • Wersja zasięgowa (NMC): ogniwa niklowo-manganowo-kobaltowe o pojemności 52 kWh netto. Ta bateria trafi do wersji o mocy 211 KM (155 kW) oraz topowej odmiany GTI (226 KM). Tutaj naładujemy się z mocą do 130 kW, a zasięg ma wynosić do 450 km.

Warto odnotować, iż topowe ID. Polo GTI zadebiutuje nieco później, w drugiej połowie 2026 roku.

Technologia z wyższej półki

Mimo iż to auto miejskie, Volkswagen nie oszczędzał na systemach wsparcia. Dzięki platformie MEB+, ID. Polo otrzyma udoskonalony system Travel Assist, który nie tylko wspomaga zmianę pasa na autostradzie, ale po raz pierwszy w tej klasie będzie rozpoznawał sygnalizację świetlną oraz znaki „stop”.

Produkcja ID. Polo ruszy w hiszpańskich zakładach w Martorell. Cena startowa została ustalona na poziomie 25 000 euro, co ma uczynić ten model kluczowym elementem ofensywy Volkswagena – do końca 2026 roku marka planuje wprowadzić łącznie sześć nowych modeli elektrycznych.

Niemcy kontratakują. VW, BMW i Mercedes rzucają technologiczne wyzwanie Chinom

Jeśli artykuł Volkswagen odkrywa karty: ID. Polo zastąpi legendę. Mamy dane techniczne i datę premiery nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału