Luksus w wersji z drugiej ręki
Na Vinted mężczyźni coraz chętniej sięgają po produkty z najwyższej półki. W Polsce najpopularniejsze luksusowe marki w tej kategorii to Balenciaga, Louis Vuitton i Dior. Te brandy nie tylko dominują wśród zakupów, ale są także jednymi z najczęściej wyszukiwanych na platformie. W maju 2025 roku liczba wyszukiwań luksusowej mody męskiej na Vinted wzrosła o 32 procent rok do roku. To potwierdza rosnące zainteresowanie produktami premium wśród mężczyzn, którzy doceniają nie tylko design i jakość, ale również możliwość zakupu w niższej cenie.
Louis Vuitton znajduje się także w czołówce najlepiej sprzedających się marek w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja, Włochy i Niemcy. W Europie Zachodniej widać też lokalne preferencje. Burberry w Wielkiej Brytanii i Rimowa w Niemczech.
Streetwear i sport. Niezmiennie na topie
Obok marek luksusowych dużą popularnością wśród mężczyzn cieszy się moda sportowa i uliczna. W Polsce najlepiej sprzedają się produkty takich marek jak Nike, Jordan i adidas. Trampki i kurtki należą do najchętniej kupowanych kategorii.
Co ciekawe, to właśnie te marki najczęściej pojawiają się w procesie weryfikacji autentyczności produktów na Vinted. Platforma umożliwia bowiem fizyczną kontrolę jakości i oryginalności przez zespół ekspertów. W maju 2025 roku wśród topowych marek sprawdzanych przez IVS (Item Verification Service) znalazły się Nike, Jordan, Louis Vuitton, Gucci i Moncler.
Dochodowy e-commerce 2025 [bezpłatny e-book] – rozwiń potencjał swojego sklepu internetowego
Vintage, retro i biżuteria: nowe zainteresowania
Mężczyźni coraz częściej szukają na Vinted ubrań typu vintage i dodatków o klasycznym charakterze. W maju 2025 roku wyszukiwania odzieży vintage wzrosły o 35 procent, a męskiej biżuterii aż o 107 procent.
W cenie są garnitury z drugiej ręki od takich marek jak Ralph Lauren, Brunello Cuccinelli czy Loro Piana. Popularne są także klasyczne mokasyny, lniane garnitury z lat 90., a także okulary przeciwsłoneczne marek premium. Klienci poszukują odzieży z historią, która podkreśla ich styl i świadome podejście do mody. Wzrost zainteresowania tym segmentem tłumaczony jest między innymi wpływem pokazów mody męskiej w Mediolanie i Paryżu. Styl vintage i reinterpretacja klasyki inspirują zarówno projektantów, jak i użytkowników platformy Vinted.
Nowoczesny konsument na Vinted
Męski użytkownik Vinted staje się coraz bardziej wymagający. Szuka okazji, ale nie rezygnuje z jakości. Chce wyglądać modnie, ale jednocześnie inwestować rozsądnie. Dlatego właśnie platformy z drugiej ręki zyskują na znaczeniu w segmencie mody męskiej.
Vinted, dzięki rosnącej bazie użytkowników i rozbudowanym narzędziom weryfikacyjnym, umacnia swoją pozycję jako miejsce zakupu luksusowej odzieży i dodatków. Dla marek to także cenna informacja o tym, jakie produkty mają wartość odsprzedażową i pozostają pożądane choćby po czasie.
Instagram w wynikach Google? Sprawdź, jak przygotować posty na indeksację w wyszukiwarce!
Zdjęcie główne: mat. prasowy