Dziś światową premierę ma kolaboracja Vans i Carpet inspirowana modelem OG Style 36 – pierwotnie zaprezentowanym w 1977 roku jako pierwsza wersja Old Skool. Zaktualizowany model łączy ponadczasowy design z nowoczesnymi ulepszeniami. Buty wyposażono w amortyzujące wkładki PopCush, podeszwy z wysokoprzyczepnej gumy Sickstick oraz wytrzymałe wzmocnienia Duracap, które zapewniają komfort i trwałość. Każda para jest indywidualnie numerowana i ograniczona do 1977 sztuk, co stanowi hołd dla roku debiutu kultowego modelu Old Skool. Do tego dochodzą niestandardowe metki ozdobione arabskim tekstem, wymienne naszywki na rzepy na języku, misternie wykonane hafty oraz wytłaczane gumowe logo na ikonicznym bieżniku waflowym Vans.
Vans Skate Old Skool 36+ od Carpet Company nawiązuje do oryginalnej żółto-czarnej kolorystyki premiery Style 36, a teraz został wykonany z najwyższej jakości materiałów, takich jak imitacja krokodylej skóry, co dodatkowo łączy ten model z jesienną kolekcją Vans x Carpet Company z 2024 roku. Kolekcja obejmuje również bluzę i spodnie Baggy Fit Fleece z antycznym efektem prania, holograficzną naszywką z logo oraz dedykowaną torbą z brandingiem Carpet.
Towarzyszący kampanii wideo lookbook bada pytanie: „Gdzie znalazłyby się ikony kultury skate i muzyki, gdyby Vans Old Skool nigdy nie powstały w 1977 roku?” Aby ożywić tę koncepcję, Vans i Carpet Company stworzyli reklamę inspirowaną efektem motyla, wyobrażając sobie alternatywne rzeczywistości dla legend takich jak J Mascis (Dinosaur Jr.), Ray Barbee, Omar Hassan, Tony Alva, Ronnie Sandoval, Zion Wright i innych. Reklama przedstawia potencjalne ścieżki, które mogłyby obrać te kulturowe ikony, gdyby Old Skool nie istniał i nie wpłynął na ich podróż.
Cała kolekcja od dziś dostępna jest w wybranych sklepach na całym świecie i oczywiście w Polsce.