UWAGA NA OSZUSTÓW! Dzwonią w sprawie aktualizacji numeru telefonu w ZUS

supernowosci24.pl 4 dni temu
To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. (Fot. Pixabay)
  • Bulls Hats to Match the Jordan 13 Olive , Travis Scott s Air Jordan 4 Releasing Sooner Than Expected , EverlastsidingShops
  • air jordan 5 el grito release date sept 2024 hf8833

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi telefonami, które są kierowane do jego klientów. Podczas odebranych połączeń, osoby podszywające się pod pracowników ZUS-u, proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS, a przy okazji próbują wyłudzić nasze wrażliwe dane.

W ostatnich dniach do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników ZUS. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. Przy okazji oszuści próbują wyłudzić od nas wiele innych danych, np. imię i nazwisko, adres, PESEL, NIP, numery kont bankowych – oczywiście wszystko w celu rzekomego potwierdzenia naszych danych.

To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych.

– Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS – informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim.

Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim. (Fot. Archiwum)

Warto wiedzieć

Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) ZUS nie kontaktuj air jordan 11 cherry holiday 2022ą się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytaj Nike Jordan Jumpman hoodie in grey - release dates & sneakers., Jordans - Yeezys, Urlfreeze Newsą o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. Warto o tym pamiętać, aby nie dać się oszukać.

– Zgodnie ze standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zwykle związane z pytaniem klienta. Połączenia od naszych pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie – dodaje rzecznik.

Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560-16-00.

Do tych specjalistów umówisz się bez skierowania. Na liście są nowe pozycje
Idź do oryginalnego materiału