Upadła marka z PRL wraca na rynek! Hojny multimilioner postanowił uratować ikoniczną perłę branży beauty

wizaz.pl 7 godzin temu
Zdjęcie: Upadła marka z PRL znowu święci triumfy/fot. Getty Images/Tom Kelley Archive


Miraculum, ikona polskiej kosmetyki z czasów PRL, po latach nieobecności wraca na rynek! Dzięki inwestycji Marka Kamoli, marka znów będzie oferować swoje legendarne produkty, do dzisiaj wspominane przez nasze babcie. Poznaj historię jej upadku i spektakularnego powrotu.

Historia Miraculum – od spektakularnego sukcesu do upadku

Miraculum to marka z niemal stuletnią tradycją, założona w 1924 roku przez Leona Lustera. Przez dekady zyskała ogromną popularność w Polsce, stając się jedną z ikon kosmetycznych czasów PRL. Najbardziej rozpoznawalnym produktem były perfumy Pani Walewska, które zachwycały swoją charakterystyczną nutą zapachową i niebieską buteleczką.

Pomimo swojej renomy, firma zaczęła mieć problemy finansowe. W 2009 roku Miraculum ogłosiło upadłość, mając aż 79 milionów złotych zadłużenia. Firma była na skraju zniknięcia z rynku kosmetycznego.

Reaktywacja marki Miraculum w 2024 roku

Po kilkunastu latach od ogłoszenia upadłości, marka Miraculum została reaktywowana w 2024 roku. Proces przywrócenia do życia tej kultowej firmy rozpoczął się od zainteresowania inwestorów, którym zależało na wskrzeszeniu historycznego dziedzictwa polskiej kosmetyki. W 2024 roku Miraculum ponownie zaczęło funkcjonować jako pełnoprawna firma kosmetyczna, a jej produkty zaczęły pojawiać się w sprzedaży.

Inwestycja Marka Kamoli i zmiany w firmie

Kluczową rolę w reaktywacji Miraculum odegrał Marek Kamola – multimilioner i jeden z akcjonariuszy Benefit Systems. Kamola nabył 42% akcji firmy i przeprowadził radykalne zmiany, w tym zwolnienie całego zarządu. Nowy właściciel postawił na restrukturyzację i modernizację, chcąc przywrócić firmie dawną renomę, jednocześnie dostosowując ofertę do obecnych standardów rynku kosmetycznego.

Kultowe produkty Miraculum – powrót legendy

Najbardziej znaną linią Miraculum są produkty Pani Walewska, Mars czy Brutal. Marka wprowadza całą masę nowinek, odpowiadających na potrzeby młodszego klienta. Odświeżona szata graficzna produktów nawiązuje do przeszłości, ale została dostosowana do wymagań nowoczesnego rynku beauty.

Oprócz perfum, do oferty mają powrócić inne kultowe kosmetyki, znane z czasów PRL. Produkty mają być dostępne w nowoczesnych opakowaniach, ale z zachowaniem charakterystycznego stylu marki.

Przyszłość Miraculum na rynku kosmetycznym

Reaktywacja Miraculum to nie tylko powrót do przeszłości, ale też plan rozwoju na przyszłość. Nowy właściciel planuje rozbudowę asortymentu oraz ekspansję na rynki zagraniczne. Produkcja kosmetyków odbywa się w zakładach w Krakowie, co podkreśla polski charakter marki. Celem jest odbudowanie zaufania klientów i przyciągnięcie nowego pokolenia użytkowników kosmetyków.

Idź do oryginalnego materiału