W artykule:
jak powstała marka United Nude i kim są jej założyciele
na czym opiera się koncepcja projektowa brandu
współprace i nagrody, które budują pozycję United Nude
Möbius i Eamz – dwa charakterystyczne rodzaje obcasów marki
rola Answear w popularyzowaniu United Nude i trendów sezonu
Answear
Historia United Nude: od koncepcji z poszanowaniem architektury do wyjątkowego obuwia
United Nude powstało w 2003 roku z inicjatywy Rem’a D. Koolhaasa oraz Galahada Clarka. Koolhaas wniósł do marki perspektywę projektanta i architekta, Clark – wielopokoleniowe doświadczenie w shoemakingu. Połączenie tych dwóch podejść stało się punktem wyjścia do stworzenia brandu, który od początku funkcjonował na styku architektury i wzornictwa przemysłowego.
„Zaczęliśmy łamać zasady dotyczące obuwia nie po to, aby je łamać, ale dlatego, iż ich po prostu nie znaliśmy.”
— komentuje Rem D. Koolhaas.
Projektowanie obuwia traktowano tu jako proces, w którym liczy się konstrukcja, geometria i technologia, a nie wyłącznie moda czy sezonowość. W efekcie marka bardzo gwałtownie wypracowała rozpoznawalny język projektowy. Kolekcje cechują geometryczne linie, wykorzystanie industrialnych materiałów, często rzeźbiarskie formy i konsekwentne podejście do kolorystyki.
Answear
„Buty przyszłości nie wynikają z mody, ale z innowacji, funkcji i ponadczasowego projektowania.”
— dodaje Rem D. Koolhaas.
Po kilku latach działalności United Nude zaczęło współpracować z twórcami, którzy mają znaczący wpływ na współczesne projektowanie. Wśród nich znalazły się takie nazwiska jak Zaha Hadid, Iris van Herpen czy Issey Miyake. Marka zdobyła także prestiżowe wyróżnienia, w tym Wallpaper Design Award w 2016 roku. Jej projekty są obecne w ponad pięćdziesięciu krajach, a butiki działają między innymi w Amsterdamie, Londynie, Wiedniu, Tel Awiwie, Tokio, Tajpej i Pekinie.
Answear
Möbius i Eamz: dwa charakterystyczne rodzaje obcasów United Nude
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów obuwia United Nude są obcasy, które na stałe weszły do języka projektowego marki.
Szczególnie wyróżniają się dwa ich rodzaje – Möbius oraz Eamz. Möbius to obcas zapoczątkowujący historię brandu, inspirowany konstrukcją fotela Barcelona autorstwa Miesa van der Rohe. Charakterystycznym elementem jest jednoczęściowa forma łącząca podeszwę, obcas i cholewkę w jedną, płynną linię. Eamz to z kolei konstrukcja z metalowym podparciem oparta na wzornictwie meblowym Charlesa i Ray Eames, która unosi sylwetkę i zapewnia stabilizację.
Oba rozwiązania pojawiają się w różnych wariantach obuwia – od sandałów po botki – i stanowią jeden z najbardziej rozpoznawalnych sygnałów projektowych United Nude.
Answear
Jak United Nude wzmacnia trendy sezonu w Answear?
Pojawienie się United Nude w ofercie Answear wzmacnia kierunek rozwoju platformy, w którym dużą rolę odgrywa selekcja marek o mocnym podejściu do projektowania.
To kierunek widoczny w trendach sezonu: większe znaczenie formy i materiału, a nie wyłącznie kolorów i fasonów. W kolekcjach dostępnych na Answear pojawiają się modele Stage Tron, Wa Bootie Hi, Mega Juno czy Cubist Sandal które są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych rozwiązań United Nude i stanowią odważny i nowatorski element stylizacji — szczególnie tych na specjalne okazje.
Answear
Dlaczego marka United Nude?
United Nude to marka, która od 2003 roku buduje własny język i konsekwentnie rozwija koncepcję obuwia inspirowanego architekturą. Dzięki obecności w ofercie Answear projekty marki są dostępne dla klientów, którzy wybierają design o globalnym znaczeniu i szukają produktów wpływających na kierunek współczesnych trendów.
Zajrzyj na answear.com lub stacjonarnego sklepu Answear w Fabryce Norblina w Warszawie, aby poznać więcej nowości i trendów.
Answear
Materiał sponsorowany





![Takich czapek nie ma nikt! Są utkane dobrem i miłością [Galeria zdjęć]](https://www.wkatowicach.eu/assets/pics/aktualnosci/2025-12/IMG_3618.jpg)







