Tutaj chcę zamieszkać – Alcudia na Majorce

codojedzenia.pl 1 miesiąc temu

Tegoroczne wakacje spędziłam z mężem częściowo na Majorce. Przyjechaliśmy tutaj pierwszy raz i byliśmy zachwyceni. Z lotniska Palma de Mallorca udaliśmy się do Alcudia, małego miasteczka leżącego na północy wyspy.

Alcudia – Twoja brama do rajskich plaż i średniowiecznego uroku. Zanurz się w turkusowych wodach, odkrywaj malownicze uliczki i poczuj magię Majorki.

Alcudia przywitała nas swoją malowniczą starówką, otoczoną średniowiecznymi murami, które nadają jej unikalny urok. Spacerując wąskimi uliczkami, czuliśmy się, jakbyśmy przenieśli się w czasie. Co krok odkrywaliśmy urokliwe kawiarnie i restauracje i serwujące lokalne potrawy. Nie brakowało też sklepów z pamiątkami oraz historycznych budynków. Jednym z naszych ulubionych miejsc stał się rynek, gdzie raz w tygodniu odbywa się tętniący życiem targ, pełen lokalnych produktów, rękodzieła i świeżych owoców.

Jak wspomniałam Stare Miasto w Alcudia jest otoczone murem. Można wejść na niego po schodach i praktycznie przejść się wzdłuż całej jego długości. Mur wygląda jak twierdza. Jest w nim mnóstwo zakamarków, gdzie można schronić się od słońca. Poza tym wieje na nim dosyć mocno, co przy tak wysokich temperaturach jakie tu panują wszyscy to doceniają.

Podobnie jak w Grecji, we Włoszech tak i w Hiszpanii pora pora obiadowa to nie czas na spacery. Jak widać na zdjęciach wszystkie domy są szczelnie pozamykane, okna przymknięte okiennicami. Spacerując choćby o jeszcze o 16.00 trafialiśmy jedynie na turystów.

Dzieje Alcudii

Alcudia to miasto z bogatą historią sięgającą czasów rzymskich. Spacerując po starówce, można podziwiać dobrze zachowane średniowieczne mury obronne oraz liczne zabytki, takie jak kościół Sant Jaume czy ruiny rzymskiego miasta Pollentia. Co tydzień odbywający się targ na głównym placu miasta to doskonała okazja, by poczuć historyczny klimat miejsca i zakupić lokalne produkty.

Co zjeść na Majorce?

Podczas naszego pobytu na Majorce, skosztowaliśmy także wielu lokalnych przysmaków. Zakochaliśmy się w małych przekąskach, które idealnie komponowały się z miejscowym winem.

Alcudia to prawdziwy raj dla smakoszy. Lokalne restauracje serwują dania pełne śródziemnomorskich smaków. Spróbuj tradycyjnych tapas, gdzie małe przekąski z owoców morza, serów i oliwek zadowolą każde podniebienie. Nie można również przegapić paelli, hiszpańskiej potrawy z ryżu, owoców morza i szafranu. Na deser polecamy ensaimadę, lokalne ciasto, które zachwyci każdego łasucha.

Tutaj rosną granaty!

Po raz pierwszy widziałam drzewo granat. Mój mąż był zachwycony, bo granaty to popularny owoc w Iranie, a drzewa granatu rosną tam jak i w Alcudii niemalże w każdym ogrodzie.

Te wakacje na Majorce były dla nas niezwykle relaksujące i pełne niezapomnianych wrażeń. Każdego dnia odkrywaliśmy coś nowego i cieszyliśmy się każdą chwilą spędzoną na tej pięknej wyspie. Z pewnością wrócimy tu jeszcze nie raz, aby ponownie zanurzyć się w jej magicznym klimacie.