Turystyczne Otwarcie Roku TOR 2025: Nowe szanse i wyzwania dla polskiej turystyki

ttg.com.pl 17 godzin temu

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku 19 lutego b.r. redakcja TTG Polska zorganizowała Turystyczne Otwarcie Roku TOR 2025. Konferencja odbyła się w Warszawskim Domu Technika NOT.

Rozwój technologii, takich jak sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość i aplikacje mobilne, w trybie przyśpieszonym rewolucjonizują podróże. Wzrost świadomości ekologicznej prowadzi do większego nacisku na zrównoważony rozwój w turystyce. Po doświadczeniach związanych z pandemią, zdrowie i bezpieczeństwo stają się priorytetem dla podróżnych.

Czasy się dynamicznie zmieniają, a wraz z nimi formy komunikacji czy preferencji klientów. Powstają nowe oferty turystyczne.

Dlatego bardzo istotna jest wymian doświadczeń i kooperacja pomiędzy oferentami usług turystycznych. W zabieganiu o turystę wygrają te kraje, które potrafią odpowiadać na nowe formy komunikacji oraz potrafią zorganizować współpracę administracji centralnej, regionalnej, lokalnej z oferentami turystyki przyjazdowej i linami lotniczymi.

Pierwszą część spotkania otworzył panel z udziałem przedstawicieli Narodowych Organizacji Turystyki reprezentowanych w Polsce z Czech, Słowacji, Indii, Maroko, Tunezji, Chin, Austrii i Meksyku oraz Polskiej Izby Turystyki, pod tytułem: „Jaka jest przyszłość turystyki w moi kraju: zrównoważona, inkluzywna, cyfrowa, ekologiczna czy „odporna”?”

W części drugiej paneliści: Małgorzata Wilk-Grzywna, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dr inż. Piotr Dominik, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek, dyplomacja i turystyka kulinarna, dziennikarstwo, doradztwo, kontakty ekonomiczno-kulturowe z Azją i Grzegorz Mazur z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, omówili temat polskiej turystyki kulinarnej, jej stan i perspektywy rozwoju tego sektora.

W kolejnej części spotkania głos zabrał Piotr Borys, sekretarz stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki, szeroko omawiając strategię rozwoju polskiej gospodarki turystycznej.

Panelem zamykającym była dyskusja przedstawicieli turystycznego samorządu terytorialnego i przedsiębiorców: Rafała Szmytke, prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, Daniela Janiaka, burmistrza Sochaczewa, Kamila Kuraka, członka zarządu Polskiej Izby Turystyki, Józefa Ratajskiego, prezesa ZPT Lewiatan, Bożeny Szok, prezesa Zarządu Hotele Historyczne w Polsce, Adama Zaborowskiego z OST Gromada oraz Kacpra Halucha, dyrektora sieci sprzedaży Nowa Itaka, którzy odpowiedzieli na pytanie, jakie instrumenty są potrzebne w rozwoju gospodarki turystycznej.

Bardzo duża frekwencja, żywa dyskusja, wiele pytań i ciekawych odpowiedzi pokazały, jak ważne i potrzebne są takie spotkania dla wypracowania działań, mogących pomóc zaprowadzić polską turystykę na adekwatny, efektywny tor.

Spotkanie zakończyło się degustacją lokalnych produktów z upraw naturalnych, przygotowanych przez Bernarda i Pedro Dogor z podlaskiego gospodarstwa oraz wędliny domowe bez konserwantów od Antoniaków, również z Podlasia.

Podlaskie specjały skradły serca i podniebienia uczestników, którzy ze smakiem zadbali, by nie został choćby okruszek.

Idź do oryginalnego materiału