Torby spod igły

liderzyinnowacyjnosci.com 1 miesiąc temu

Zakład Galanterii Skórzanej Stefania to jeden z największych polskich producentów portfeli skórzanych oraz pozostałej galanterii wytwarzanej z naturalnej skóry. Na rynku działa nieprzerwanie od 1992 roku i nieustannie powiększa swoją ofertę. Spod igieł fachowców wychodzą wysokojakościowe produkty zarówno dla znanych polskich marek, jak i zagranicznych firm. Duża część produkcji wysyłana jest na eksport do wielu krajów.

W ramach cyklu 10 PYTAŃ DO .. Zbigniew Grzeszczuk rozmawia ze Stanisławą Talbierz, właścicielką firmy Stefania

Od kiedy trwa pani przygoda ze skórą?

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam w dużej fabryce wyrobów galanteryjnych, mieszczącej się w Kaliszu. Tutaj pracowałam jako technolog produkcji, a później jako kierownik produkcji. Następnie założyłam własną firmę zostając producentem galanterii skórzanej.

Od jakiego produktu pani firma zaczynała?

Firma zaczynała działalność od szycia teczek męskich. Na początek pracy wybraliśmy sobie trudne zadanie. Szycie teczek wymaga specyficznych technik szycia, które są potrzebne do wykonania tego zadania. Potrzebne są umiejętności w krojeniu materiałów, szyciu krawędzi, mocowaniu zamków błyskawicznych, wykańczaniu krawędzi. Na bazie zdobytego doświadczenia w następnym kroku zaczęliśmy szyć torebki damskie. W latach 90. w Polsce brakowało ciekawych wzorów toreb dla kobiet. Po analizie potrzeb ówczesnych klientek zaprojektowaliśmy własne wzory. Wzbudziły one ogromne zainteresowanie. Sprzedaliśmy bardzo duże ilości torebek damskich zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Gdzie i jak państwo znajdują klientów na swoje produkty?

Przez ponad 30 lat działalności zdobyliśmy już rzeszę zadowolonych klientów, z którymi stale współpracujemy. Odnośnie nowych klientów to pozyskujemy ich na kilka sposobów, np. przez stronę internetową, media społecznościowe, udział w Targach. Najwięcej jednak nowych klientów trafia do nas tzw. drogą pantoflową, w formie poleceń od zadowolonych klientów.

Jak duży jest dzisiaj asortyment firmy i jaki produkt jest wiodący?

Asortyment firmy jest bardzo duży. W ofercie posiadamy: torby o różnych kształtach i w różnym stylu, teczki, plecaki, portfele od klasycznych i eleganckich po bardziej nowoczesne i awangardowe, paski do spodni, akcesoria dla firm: biwuary, okładki, kalendarze, mniejsze dodatki, takie jak: etui na karty, breloki. Realizujemy także projekty na indywidualne życzenie klienta dodając do nich odpowiednie wzory i grawery.

Skąd w pani firmie linia” Giovani”?

„Giovani” to słowo pochodzące z języka włoskiego, które w tłumaczeniu na język polski oznacza „młodzieńczość”. Giovani to linia produktów stworzona dla młodych ludzi, która odpowiada ich potrzebom i preferencjom. Są to produkty kolorowe, modne i przystępne cenowo. W ostatnim czasie z myślą o młodych, aktywnych kobietach stworzyliśmy małą torebkę, która pełni także funkcję portfela. Posiada regulowany i odpinany pasek, dzięki czemu można ją nosić na ramieniu, przez ramię lub w ręku. Występuje w kilku wariantach kolorystycznych. Ma mały rozmiar, więc jest idealna podczas wyjścia na miasto czy na imprezę. Została stworzona przez młodych ludzi. Te projekty są innowacyjne, cechujące się kreatywnością, podkreślającą markę Giovani.

Co przeszkadza polskim przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu w naszym kraju?

Przeszkadzają niepewności polityczne i gospodarcze, gdyż wpływają na stabilność i przewidywalność rynku, co przekłada się na prowadzenie biznesu. Jednak jesteśmy bardzo ambitni i wytrwali w dążeniu do celu. Staramy się przystosowywać do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Zdobyliśmy zaufanie klientów, a to jest najistotniejszy czynnik, który wpływa na stabilną sytuację naszej firmy.

Pani wyroby są najwyższej, jakości co potwierdzają liczne nagrody. Jak radzicie sobie na innych rynkach?

Szyjemy produkty zarówno dla znanych polskich marek, jak i dla zagranicznych firm. Duża część produkcji wysyłana jest na eksport do takich krajów, jak: Niemcy, Czechy, Węgry, Ukraina, Rumunia, Anglia. Sprzedaż galanterii skórzanej na rynki zagraniczne wymaga starannego planowania i przygotowania. Kluczowym elementem sprzedaży galanterii skórzanej za granicą jest zapewnienie jakości produktu. Należy stosować odpowiednie materiały i technologie produkcji oraz dbać o jakość wykonania produktów.

Czy korzystają państwo z pomocy agend rządowych, powołanych w tym celu, w zdobywaniu klientów poza granicami Polski?

Nie, nie korzystamy, ale jesteśmy otwarci na taką współpracę. Posiadamy nowoczesną technologię, która sprosta największym wymaganiom ilościowym i jakościowym.

Czy jest moda na wyroby skórzane?

W zależności od mody i trendów, popularność poszczególnych produktów skórzanych może się zmieniać, ale ogólnie można powiedzieć, iż wyroby skórzane cieszą się wciąż dużą popularnością. Produkty ze skóry są ponadczasowe i doceniane przez miłośników elegancji i stylu. Są cenione za swoją jakość, trwałość oraz estetykę. Cechy te są szczególnie ważne dla produktów galanteryjnych, takich jak portfele, torby, ponieważ podlegają one dużej eksploatacji. Skóra jest materiałem wytrzymałym i elastycznym, który zapewnia wysoki poziom wygody, a użytkowanie jej jest zawsze przyjemnym doświadczeniem. Jesteśmy od zawsze wierni klasyce i elegancji, ale oczywiście chcemy mieć produkty “na czasie”. Dlatego śledzimy trendy modowe i nowe kolekcje dostosowujemy także do obecnego stylu. Wprowadzamy co rusz nowe wzory i kolory. Natomiast wybór pomiędzy skórą naturalną, a ekologiczną zależy od preferencji i wymagań osoby, która dokonuje wyboru. Zarówno skóra naturalna, jak i skóra ekologiczna mają swoje wady i zalety.

O czym marzy dziś właścicielka firmy „Stefania”?

Moje marzenia prawdopodobnie są podobne do marzeń każdego innego właściciela firmy. Chciałabym, aby firma Stefania miała cały czas stabilną i trwałą pozycję na rynku. Wytrwale pracujemy pragnąc się rozwijać. Wprowadzamy nowe produkty, zdobywamy nowych klientów i nowe rynki. Naszym celem jest, aby firma była rozpoznawalna, a klienci zadowoleni z zakupionych od nas produktów.

Z właścicielką firmy Stefania rozmawiał Zbigniew Grzeszczuk

Idź do oryginalnego materiału