O najgorszych zachowaniach pasażerów w samolotach na łamach naTemat pisaliśmy nie raz. Wiele emocji wzbudziła m.in. historia pasażera, który podczas długiego lotu patrzył, jak podróżny przed nim urządził sobie spa dla dłoni i zaczął je pielęgnować na oczach innych. I tak mogło to być irytujące. Jednak polska stewardessa pokazała właśnie nagranie, na którym widać najgorsze zachowanie, które jednak jest zgodne z przepisami.
Stewardessa pokazała nagranie. To wystarczy, żeby w samolocie zawrzało
Latanie samolotami jest stresujące z kilku powodów. Jesteśmy kilkanaście kilometrów nad ziemią, a na dodatek zamknięci, bez szans na wyjście w dowolnym momencie. Problemem jest też niewygodna pozycja, czy mała ilość miejsca. I to właśnie z tymi dwiema ostatnimi niewygodami związane jest irytujące zachowanie.
Polska stewardessa pokazała w czwartek wieczorem nagranie, na którym jeden z pasażerów postanowił rozłożyć swój fotel. Reakcja osoby siedzącej z tyłu była natychmiastowa. Mężczyzna pchnął natychmiast fotel, co doprowadziło do furii pasażera, który go rozłożył.
"A teraz sytuacja, która notorycznie ma miejsce, kiedy to Stewardessy i Stewardzi wchodzą w rolę adwokatów" – zaczęła opis filmiku opublikowanego na Facebooku Olga Kuszyńska, stewardessa znana z profilu "Życie stewardessy". Później wytłumaczyła, jak wygląda rozstrzyganie takich sporów.
Ponad 300 tys. wyświetleń w niespełna 12 godzin. To brak kultury w samolocie, czy normalne zachowanie?
Post wywołał wiele emocji i w krótkim czasie doczekał się ponad 300 tys. wyświetleń. W komentarzach ludzie piszą, iż przecież skoro fotel ma taką funkcję, to można z niej korzystać. Inni zaznaczają natomiast, iż to irytujące zachowanie i nie powinno się tego robić.
Autorka nagrania jasno stwierdziła jednak, iż pasażer ma prawo do rozłożenia swojego fotela. Dodała też, iż w wyjściowej pozycji musi znajdować się jedynie w kilku momentach lotu.
"Często ludzie narzekają, by tamten złożył siedzenie, bo komuś przeszkadza. Owszem tak należy zrobić w momencie, gdy serwujemy posiłki i gdy inni jedzą. Natomiast poza spożywaniem, ta istniejąca opcja istnieje po to, by skorzystać. Taka tam etykieta latania" – podkreśliła. Warto dodać, iż fotele muszą być podniesione także na czas startu i lądowania.
Tyle w kwestii twardych przepisów lotniczych. Jednak oprócz nich podróżnych powinna obowiązywać także zwykła ludzka kultura. Zamiast myśleć wyłącznie o swojej wygodzie, pomyślcie też o osobach siedzących za wami. Nie rozkładajcie od razu fotela. Spytajcie podróżnego siedzącego za wami, czy nie będą mieć z tym problemu. To miły gest, który pozwoli uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji. Każdy z nas doskonale wie, iż lecenie z kimś na kolanach nie należy do przyjemnych.