To był trudny rok dla robotaxis, ale nie dla Waymo

cyberfeed.pl 9 godzin temu


Podczas gdy jego rywale byli utknął w ciągłych testach Lub zmuszony do całkowitego zamknięcia dzięki suchym kasom Waymo po cichu zgromadziło legalną firmę zajmującą się robotami, która stale się rozwija i ewoluuje. A dzisiaj pokazało kilka liczb, które podkreślają, jak daleko wyprzedza resztę branży.

Najważniejszą z nich jest liczba 4 milionów, czyli liczba przejazdów bez kierowcy w trzech miastach, w których działa: Phoenix, San Francisco i Los Angeles. Waymo twierdzi, iż zrealizowało łącznie 5 milionów przejazdów bez kierowcy na swoich trzech kluczowych rynkach, co oznacza, iż ​​prawie cały wzrost nastąpił tylko w tym roku.

Obszar usług Waymo jest niewielki, ale rośnie — firma twierdzi, iż obsługuje łącznie 500 mil kwadratowych we wszystkich trzech głównych miastach, a także w Austin, gdzie przez cały czas działa na podstawie listy oczekujących. Firma planuje wystartować w Atlanta I Miami i niedawno powiedziałem, iż tak testuje swoje pojazdy w Japonii.

Cztery miliony podróży bez kierowcy w 2024 r

Kierowcy Waymo spędzili łącznie 11 milionów godzin w autonomicznych pojazdach firmy. I od przejście na pojazdy elektryczne Tylko Waymo pomogło uniknąć emisji ponad 6 milionów kilogramów CO2. (Zakładając, iż uniknięty poziom emisji wynosi 237 g na pasażeromlę, w pojeździe znajduje się 1,5 pasażera i średnia długość podróży wynosi 7,1 km.)

Dziś każdy klient Waymo otrzyma swój własny, spersonalizowany przegląd roku za pośrednictwem firmowej aplikacji Waymo One. Pomyśl o tym jak o Spotify Wrapped dla pojazdów w pełni autonomicznych. Zobaczą własne statystyki, w tym przebyte mile, uniknięte emisje, ulubione miejsca docelowe i nie tylko.

Najpopularniejszymi kierunkami w poszczególnych miastach w tym roku były międzynarodowe lotnisko Sky Harbor w Phoenix, Ferry Building w San Francisco i centrum handlowe The Grove w Los Angeles. Firma rozpoczął świadczenie całodobowej obsługi lotniska w Phoenix dopiero w sierpniu 2024 rwięc jego ranking jako najpopularniejszego kierunku podróży w tym mieście pokazuje, jak ważna będzie dla firmy obsługa lotniska.

Fakt, iż Waymo umożliwiło 4 miliony podróży w trzech miastach, obsługując tylko jedno lotnisko, jest wręcz zdumiewające i może przemawiać za perspektywami firmy na przyszłość w miarę ciągłego doskonalenia technologii. Lotniska są głównym źródłem przychodów firm zajmujących się transportem pasażerskim napędzanym siłą ludzkich mięśni, takich jak Uber i Lyft.

Ale Waymo stoi także w obliczu niepewnej przyszłości w związku z rosnącą presją regulacyjną i finansową. Cła na chińskie pojazdy i oprogramowanie mogą pokrzyżować plany rozwoju firmy. Mówi się, iż prezydent-elekt Donald Trump chce ramy regulacyjne dla AV – cokolwiek to znaczy. Jednak obniżanie kosztów będzie coraz ważniejsze dla Waymo, ponieważ planuje ekspansję na nowe miasta.

Waymo również stoi w obliczu niepewnej przyszłości w związku z rosnącą presją regulacyjną i finansową

Alphabet nie wyszczególnia kosztów Waymo w swoim raporcie zysków, ale jego jednostka „Inne zakłady”, w skład której wchodzi firma robotaxi, przyniosła w zeszłym roku przychody w wysokości 388 milionów dolarów trzeci kwartał 2024 rw porównaniu z 297 milionami dolarów rok temu. Straty jednostki nieznacznie spadły do ​​1,12 miliarda dolarów z 1,94 miliarda dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej. Niedawno prowadził Alfabet rundę finansowania o wartości 5,6 miliarda dolarów aby Waymo pomogło mu pokryć koszty w oczekiwaniu na kolejną fazę wzrostu.

W miarę rozwoju, ustalanie cen stanie się większym wyzwaniem. Jak dotąd Waymo zdecydowało się na usługę transportu pasażerskiego na poziomie „premium”, takim jak Uber Black. Wyposażenie zmodernizowanych pojazdów Jaguar I-Pace we wszystkie czujniki i sprzęt, które pomagają im w autonomicznym poruszaniu się po drogach, kosztuje dużo. A 175 000 podróży tygodniowo realizowanych przez Waymo to za mało, aby zwrócić te koszty.

Kolejnym wyzwaniem będzie poszerzanie rodzajów świadczonych usług. W tej chwili obsługuje tylko jedno lotnisko – w Phoenix. jeżeli chce pozostać realną opcją w zakresie mobilności, będzie musiała rozszerzyć swoją działalność na obecnych i przyszłych rynkach. Będzie musiał także zapewnić sobie większy komfort jazdy na autostradzie, co ma miejsce tylko w ograniczonych przypadkach.

Bezpieczeństwo jest również dużą przeszkodą. Podczas gdy Waymo tak opublikował szereg badań wskazujące, iż pojazdy tej firmy są bezpieczniejsze od ludzkich kierowców, przez cały czas pozostaje wiele pytań dotyczących bezpieczeństwa pasażerów. Celem były pojazdy Waymo molestowanie I wandalizm. I czasami popadają w konflikt z nimi pojazdy ratunkowe.

Ale Waymo ma po swojej stronie nowość — a klienci często przyznają mu wysokie oceny za możliwość dostosowania swoich pojazdów, na przykład do odtwarzania własnej muzyki i ustawiania temperatury według własnych upodobań. Może to wystarczyć, aby popchnąć firmę w kolejny istotny rok w 2025 roku.



Source link

Idź do oryginalnego materiału