Na wystawie Background prezentowany jest wybór historycznych i współczesnych przykładów opowiadania obrazem z obszaru m.in. mangi, anime, gier wideo czy drzeworytów ukiyo-e, skoncentrowanych na eksploracji szeroko pojętego tła. Sceneria, w której obecności rozgrywa się akcja, jest niezbędnym, choć często bagatelizowanym elementem artystycznej rzeczywistości. Tymczasem wystawa Background przypomina, iż tło nie jest neutralne – jest sprawcze, a często rządzi się także inną niż ludzka logiką. Tło na wystawie odgrywa rolę pierwszoplanową: jest ukazane jako przestrzeń zarówno kontemplacyjna, jak i skłaniająca do wnikliwej obserwacji zjawisk z reguły wymykających się typowo człowieczej, jednostkowej perspektywie skoncentrowanej na przyczynach i skutkach. Wystawa Background nie ma jednak na celu pokazania tła jako opozycji do historii rozgrywających się na pierwszym czy drugim planie, ale zwrócenie uwagi, iż elementy te znajdują się w tym samym zbiorze i wzajemnie na siebie oddziałują oraz się uzupełniają. Na wystawie tło wchodzi w interakcję z postaciami; postacie wpływają na tło.
„Tło” i „postać” to pojęcia często zestawiane ze sobą jako wykluczające się przeciwieństwa. Wystawą Background pokazano, iż są to zjawiska, które można umiejscowić na jednej skali. Zawiera ona przykłady prac, w których definicje tła i postaci wymykają się sztywnym ramom. Granice przedstawień obu tych elementów są na wystawie miękkie i płynne. Wybór kuratorski obejmuje dzieła, w których na jednej płaszczyźnie – papieru, ekranu, tkaniny lub ceramiki – tło i postać współistnieją na równych zasadach.
Innym ważnym wątkiem wystawy jest ten dotyczący granicy oddzielającej „popkulturę” od „kultury wysokiej”, a także refleksja na temat jej niestałej natury – zależnej od sytuacji geograficznej, społecznej oraz kulturowej. Podobnie na wystawie Background status „kopii” i „oryginałów” jest równy, udowadniając, iż obiekty pochodzące z obu tych kategorii posiadają jednakowy potencjał wywołania w oglądającej je osobie autentycznych emocji, generowania wspomnień, wzbudzania ważnych refleksji.
Wystawa Background, zestawiając ze sobą zabytkowe obiekty o statusie muzealnym z przykładami szeroko dostępnej kultury popularnej, pokazuje, jak płynne i umowne są kategorie, którymi się posługujemy, aby zorientować się w zdominowanej przez wizualność codzienności.
Na wystawie można zobaczyć m.in. reprodukcje teł wykorzystanych w takich kultowych anime jak Ghost in the Shell, Akira, Podniebna poczta Kiki, drzeworyty Hokusaia czy komiksy Yuichiego Yokoyamy, Tigera Tateishiego i Satoshiego Kona, elementy gier studiów FromSoftware i Kojima Productions.