Ten samochód Audi nie potrzebował czterech kółek, by wejść na rynek z drzwiami. Cena od 120 000 zł za sportowe technologiczne kombi uruchomiła lawinę zamówień

wrc.net.pl 2 godzin temu

W dniu 16 września spółka joint venture Audi w Chinach oficjalnie uruchomiła sprzedaż spektakularnego E5 Sportback. Eksperymentalne sportowe kombi zbudowane na architekturze 800V okazało się strzałem w dziesiątkę, jeżeli patrzeć na ilość pierwszych zamówień. Wyjątkowe osiągi, nowoczesne technologie, doskonałe cyfrowe wzornictwo i cena przesądziły o sukcesie E5 Sportback.

Samochód Audi nie potrzebuje czterech kółek, żeby zrobić karierę

Zupełnie nowa spółka Audi z gigantem SAIC w Chinach oficjalnie rozpoczęła sprzedaż pierwszego modelu. Elektryczne E5 Sportback to jeden z tych modeli, który wyprzedzają czasy cyfrowym wzrornictwem, inteligentnymi technologiami i wyjątkowymi osiągami. Model nowej marki nie potrzebował czterech pierścieni, by zaliczyć udany debiut. Opracowany nie po to, by podbić serca fanów marki, ale by zdobyć nowych klientów, 16 września otworzył księgę zamówień. Wystarczyło 30 minut od premiery, by na AUDI E5 Sportback złożono 10 153 zamówień.

Wystarczy spojrzeć na ten model, by wiedzieć, iż zbudowane na architekturze 800 V sportowe kombi dziedziczy słynne DNA marki. E5 Sportback opracowane przez chińsko-niemiecki zespół może się pochwalić wyjątkowymi osiągami układu napędowego. Dodatkowo oferta uwzględnia wersje z jednym i dwoma silnikami z napędem na tył i na wszystkie koła quattro.

Wisienką na torcie są 2 warianty z napędem na cztery quattro. Opracowane i dostrojone przez tych samych niemieckich ekspertów inżynieryjnych, którzy opracowali i dostroili spalinowe modele RS. Najmocniejsze E5 Sportback generuje łączną moc 787 KM i 800 Nm. Te wyjątkowe osiągi zapewnia na oblodzonych drogach, śniegu i mokrych nawierzchniach. Kluczem do sukcesu tej oferty jest w głównej mierze cennik i doskonałe połączenie komfortu jazdy niemieckiego samochodu i technologicznych zalet chińskich pojazdów.

foto: SAIC AUDI

Cena za model E5 Sportback o zasięgu 618 km startuje od 120 000 zł

Nie jest tajemnicą, iż segment sportowych kombi w Chinach nie jest tym najbardziej obleganym. Pierwszy model nowej spółki Audi ma w Chinach jednego mocnego konkurenta. Jest nim NIO ET5T, którego sprzedaż w sierpniu wyniosła 4315 egzemplarzy. Za jego sukcesem stoi rozwinięta sieć wymiany akumulatorów NIO.

Nowe E5 Sportback zrywa z tradycją i staje się czymś więcej niż tylko wizytówką. Czerpiąc ze sportowego DNA kombi serii RS, oferuje jeszcze większą dynamikę i wykorzystuje nowe technologie. W ten sposób równoważy sportowy charakter i komfort. To plus jego największa zaleta, czyli cena decydują o sukcesie tego pojazdu. W ofercie na chiński rynek podzielono ofertę na 4 warianty:

– Pioneer – zasięg 618 km (CLTC), moc 299 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, napęd na tylne koła za 235 900 jenów ( ok. 121 000zł),
– Pioneer Plus- zasięg 773 km (CLTC), moc 525 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund, napęd na tylne koła za 269 900 jenów (ok. 138 000 zł),
– Pioneer quattro- zasięg 623 km (CLTC), moc 408 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, napęd quattro za 269 900 juanów (ok. 138 000 zł),
– Flagship quattro- zasięg 647 km (CLTC), moc 787 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, napęd quattro za 319 900 juanów (ok. 163 000 zł).

To cennik, które obejmuje pojazd w standardzie oferujący najwyższe technologie bezpieczeństwa. Nie trzeba dopłacać choćby za unikalna w swojej klasie centralną poduszkę powietrzną zapewniającą pełną ochronę. Jak przystało na model z genami niemieckiej marki premium, E5 Sportback wyposażono w system adaptacyjnego tłumienia CDC, zawieszenie pneumatyczne i czterotłoczkowe zaciski Brembo. To w połączeniu z progresywnym układem kierowniczym i tylnymi kołami skrętnymi pozwala uzyskać idealną równowagę między doskonałym prowadzeniem a komfortem jazdy.

E5 Sportback, foto: SAIC AUDI

Nowy model spółki Audi miał być dla młodych, a podoba się wszystkim

Mówiąc o doskonałym połączeniu tego, co najlepsze w Audi i chińskich pojazdach SAIC nie sposób pominąć bardzo cyfrowego designu i inteligentnych technologii. Przód i tył modelu E5 Sportback wygląda dość awangardowo. Klasyczny, dobrze nam znany kształt „kombi” uwzględniający opływowy, smukły i muskularny charakter nadwozia generuje bardzo dynamiczny wygląd. W efekcie DNA marki z Ingolstadt i cyfrowy design, które miały przyciągnąć młodsze pokolenie kierowców, podoba się wszystkim.

Futurystyczne reflektory, czujniki, radar, spojler i wiele innych elementów to zapowiedź przyszłego języka designu rodziny AUDI w Chinach. Wyposażone w charakterystyczną dla Audi technologię reflektorów matrycowych LED E5 Sportback oferuje szereg atrakcyjnych animacji. Także innowacyjny design marki AUDI obejmujący wnętrze pojazdu wielu przekona. Zrywa z tradycją i przyciągnie klientów inteligentnymi technologiami. Takimi jak Asystent Audi wykorzystujący technologie Volcano Engine i iFlytek. Pozwala on na uzyskanie naturalnych wrażeń podczas rozmowy. Bardzo zbliżonych do rozmowy z prawdziwą osobą. Potrafi rozpoznawać komendy głosowe kierowcy i pasażerów, niezależnie od tego, gdzie siedzą. Ponadto precyzyjnie wykonuje operacje we właściwym obszarze, kierując się lokalizacją źródła dźwięku. Wreszcie dużym atutem tego opartego na platformie 800 V modelu jest bezmodułowy akumulator CTP firmy CATL. Dzięki niemu wystarczy 10-minutowe ładowanie, by zapewnić zasięg 370 kilometrów.

Asystent E5 Sportback uwzględnia czterostrefowe rozpoznawanie mowy i wrażenia porównywalne do rozmowy z prawdziwą osobą

Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, iż E5 Sportback to projekt, którego Audi nigdy wcześniej nie miało. Zachwyca Chińczyków pięknymi zdobieniami, futurystycznym designem i funkcjonalnością. Dla wielu rodzin to elektryczne luksusowe kombi stanie się luksusową alternatywą dla SUV-ów.

Odpowiadając potrzebom chińskich konsumentów, E5 Sportback może pochwalić się taką samą inteligentną wydajnością, jak chińskie pojazdy na nowe źródła energii. Uderzające i natychmiast rozpoznawalne E5 Sportback z ceną, która przeczy konwencjonalnym wyobrażeniom o cenach samochodów średniej wielkości, AUDI ma szansę podbić Chiny. Zwłaszcza iż do nowego modelu producent dorzuca w prezencie 10 000 juanów na ubezpieczenie. Dodatkowo przewidziano 2 lata bezodsetkowego finansowania dla kredytu na okres 5 lat. Aby skorzystać z leasingu na okres do 3 lat, wymagany jest wkład własny w wysokości 99 000 juanów.

Oświetlenie Star Diamond 3 opcje świateł powitalnych, foto: SAIC AUDI
Idź do oryginalnego materiału