Telefon Zaufania dla osób starszych: Zanotuj ten numer 22 635 09 54

gazetasenior.pl 1 miesiąc temu
  • About
  • Latest Posts
Redakcja
Redakcja Gazety Senior to zespół, który wraz z redaktor naczelną serwisu troszczy się, aby dostarczać czytelnikom seniorom dedykowanych treści oraz ważnych z punktu widzenia osób starszych informacji. Dbamy, aby materiały publikowane w serwisie GazetaSenior.pl napisane były przystępnym językiem i zaprezentowane w przyjaznej seniorom formie np. bez rozpraszających reklam w postaci wyskakujących okien.
Donosimy o najnowszych rozwiązaniach społecznych, ekonomicznych, zdrowotnych kierowanych do osób starszych. Informujemy o aktualnej sytuacji seniorów w Polsce. Sporo piszemy o zdrowiu seniorów i profilaktyce zdrowotnej. Obalamy mity dotyczące osób starszych. Edukujemy seniorów, korzystając z wiedzy i wskazówek ekspertów w danej dziedzinie.
Latest posts by Redakcja (see all)
  • Telefon Zaufania dla osób starszych: Zanotuj ten numer 22 635 09 54 - 2 kwietnia, 2024
  • Bon senioralny: nowe wsparcie dla seniorów [kwota i kryterium dochodowe] - 2 kwietnia, 2024
  • „Gazeta Senior” kwiecień 2024 [04/2024]. Sprawdź, co w numerze? - 27 marca, 2024

W dzisiejszym zabieganym świecie, pełnym obowiązków i trosk, zatrzymanie się na chwilę, aby wysłuchać drugiej osoby, może stanowić wyzwanie. Jednak, dla konsultantów Telefonu Zaufania dla osób starszych, umiejętność słuchania bez pośpiechu i frustracji to znak rozpoznawczy. „Niezależnie od tego, jak długa czy trudna może być rozmowa, nasi konsultanci każdego wysłuchają z życzliwością”. – mówi Joanna Mielczarek, Dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, które prowadzi Telefon Zaufania dla seniorów. To telefon dla wszystkich, kto potrzebuje rozmowy i uznaje się za osobę starszą.

Więcej aktualnych informacji znajdziesz na stronie głównej gazetasenior.pl

Telefon Zaufania dla osób starszych: o czym można porozmawiać?

To, co wyróżnia Telefon Zaufania dla osób starszych, to jego dostępność dla wszystkich seniorów, niezależnie od miejsca, z którego dzwonią. Nie ma ograniczeń co do tematów, które mogą być poruszane podczas rozmowy – od codziennych spraw, przez problemy zdrowotne, po kwestie trudnych relacji rodzinnych i radzenia sobie z emocjami.

Telefon Zaufania dla seniorów: Kto odbierze telefon?

W codziennej pracy konsultantów Telefonu Zaufania dla osób starszych spotykamy ludzi z bogatą praktyką zdobytą w obszarach opieki zdrowotnej i społecznej, ale przede wszystkim z sercem do pomagania innym. „Są wśród nas osoby pracujące w poradniach psychologicznych, instytucjach zdrowia publicznego, a także na telefonach wsparcia emocjonalnego” – mówi jedna z konsultantek Telefonu.

Historia Telefonu Zaufania dla osób starszych

Pomysł na Telefon Zaufania dla osób starszych zrodził się na początku lat 2000. z inicjatywy Marii Lehman i Anny Ciupy, honorowych członkiń Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. W 2023 r. we współpracy z innymi psychologami, zainicjowały w Stowarzyszeniu mali bracia Ubogich powstanie Telefon Zaufania. Stowarzyszenie specjalizuje się w walce z samotnością poprzez program „Obecność” i działa dziś w 13 miastach w Polsce.

Samotność w śród seniorów: co o niej wiemy

Według Raportu „Samotność wśród osób 80+” Instytut Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich co 4-ta osoba powyżej 80. roku życia cierpi na samotność. Najstarszym seniorom brakuje osób, z którymi mogą porozmawiać o codziennych sprawach i którym mogą zaufać.

Ostatni spis powszechny potwierdza wzrost odsetka seniorów w Polsce. 26% osób starszych jest osamotnionych, a ponad 12% z nich choćby nie wychodzi z domu. 61% osób starszych borykających się z samotnością czuje się nieważnych, a 70% nie ma nikogo, komu mogłoby zaufać.

Wiele osób dzwoniących do Telefonu dla osób starszych szuka czegoś więcej niż prostego wsparcia. Dla nich rozmowa nie jest tylko ucieczką od pustki po stracie bliskiej osoby czy chorobie.

Telefon zaufania dla osób starszych: numer, godziny działania

Od kwietnia 2024 roku Telefon Zaufania dla osób starszych jest dostępny przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 17:00 do 20:00.

Jak zauważa Katarzyna Nicolaou, odpowiedzialna za rozwój inicjatywy Telefonu Zaufania dla osób starszych, nie powinniśmy obawiać się rozmawiać z innymi ludźmi. “Czasami małe, życzliwe słowo czy jeden miły SMS sprawiają, iż dzień staje się lepszy. Niech nasz Telefon Zaufania stanie się wsparciem, którego tak bardzo potrzebujemy w dzisiejszym wirtualnym świecie pozbawionym bliskości, emocji i rozmowy z drugim człowiekiem”. – mówi Nicolaou.

Telefon zaufania: dyżur dla chorych na Alzheimera i ich opiekunów

Dodatkowo, w każdą środę, w godzinach od 14:00 do 16:00, odbywa się dyżur dedykowany osobom dotkniętym chorobą Alzheimera oraz ich opiekunom. Jest to czas wsparcia zarówno dla tych, którzy mierzą się z tą trudną chorobą, jak i ich najbliższych.

Telefon zaufania dla osób starszych: koszt połączenia

Połączenie z numerem Telefonu Zaufania dla osób starszych traktowane jest jak połączenie z numerem stacjonarnym, co oznacza, iż koszt rozmowy odpowiada opłacie za połączenia z telefonem stacjonarnym, zgodnie z taryfą twojego operatora.

Telefon zaufania dla seniorów: zapisz i podaj dalej!

Zwykła, życzliwa rozmowa z osobą, która potrafi słuchać jest najprostszym i jednocześnie skutecznym sposobem udzielenia „psychologicznej pierwszej pomocy”. Zachęcamy wszystkich seniorów do korzystania z usług Telefonu Zaufania dla osób starszych pod numerem 22 635 09 54 oraz do dzielenia się tą informacją ze swoimi bliskimi, przyjaciółki, czy osobami, które mogą potrzebować takiej formy wsparcia.


Jeżeli interesują Cię informacje na temat Telefonu Zaufania dla osób starszych i innych form wsparcia, zapisz się do Newslettera Gazety Senior Zapisz się do Newslettera


Idź do oryginalnego materiału