Dolnośląskie firmy z sukcesem zaprezentowały swoje innowacyjne produkty podczas międzynarodowych targów kosmetycznych Pelene 2025 w Wilnie. Wśród prezentowanych nowości znalazły się m.in. zdrowotne miody, kremy na bazie wody z lodowca, detergenty z wykorzystaniem nanotechnologii, naturalne peruki oraz oleje tłoczone na zimno.
Wydarzenie zorganizowano w ramach programu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, a delegacji przewodniczył Damian Mrozek, wiceprzewodniczący sejmiku województwa dolnośląskiego. W targach wzięły udział firmy m.in. z Jemielna, Środy Śląskiej, Wilczyc i Milicza, prezentując potencjał dolnośląskiego sektora kosmetycznego. Pelene to największe wydarzenie branżowe w krajach bałtyckich, gromadzące ponad 350 wystawców z całego świata i przyciągające blisko 25 tysięcy odwiedzających. Oprócz prezentacji produktów, targi oferują także seminaria, konkursy branżowe oraz liczne możliwości nawiązywania kontaktów biznesowych.
-Targi Pelene to pierwsza gospodarcza misja Dolnego Śląska na Litwę. To miejsce spotkań specjalistów z dziedziny zdrowia, urody i wellness z całego regionu bałtyckiego. Cieszymy się, iż nasi przedsiębiorcy mogą tu promować swoje innowacyjne produkty, reprezentując nie tylko swoje marki, ale i cały region – podkreślił Damian Mrozek.
Jedną z wyróżniających się firm była Oleowita Oil z Milicza – producent naturalnych kosmetyków i olejów zimnotłoczonych, działający od 15 lat.
-Nasze oleje, np. z pestek malin, truskawek, czarnego bzu czy jagód, wzbudziły duże zainteresowanie, zwłaszcza wśród klientów zagranicznych. Takie misje gospodarcze przynoszą realne korzyści – zaznaczyła Anna Chmielowiec z Oleowita Oil.
Z kolei Bijou Hair ze Środy Śląskiej zaprezentowało systemy włosów naturalnych, wspierające kobiety zmagające się z utratą włosów, m.in. podczas chemioterapii. Produkty tej firmy wyróżnia wyjątkowo cienka, niemal niewidoczna baza i precyzyjna technika implantacji włosów.
-Już po kilku rozmowach z potencjalnymi inwestorami widzimy, iż globalna ekspansja przynosi efekty. Targi są idealnym miejscem dla małych firm, by się pokazać – mówią Agata Matuszewska i Bartłomiej Babiński z Bijou Hair.
Na uwagę zasłużyła także firma VACO Retail, oferująca nowoczesne rozwiązania z zakresu chemii gospodarczej i kosmetyki – w tym dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji.
-To nasz pierwszy udział w misji z Urzędem Marszałkowskim i bardzo pozytywnie oceniamy tę inicjatywę. Udział w międzynarodowych targach często przekracza możliwości mniejszych firm, a dzięki takim projektom mamy szansę zaistnieć na nowych rynkach – powiedziała Aleksandra Dzik z VACO Retail.
Ważnym punktem programu była również wizyta w Ambasadzie RP w Wilnie, gdzie delegacja spotkała się z ambasadorem Grzegorzem Poznańskim. Rozmawiano m.in. o rozwoju współpracy gospodarczej i turystycznej pomiędzy Dolnym Śląskiem a Litwą.
-Rynek litewski jest bardzo przyjazny polskim przedsiębiorcom. Mieszka tu około 200 tysięcy Polaków, a polskie kosmetyki cieszą się dużym uznaniem. W Wilnie działa również zaplecze wspierające biznes – m.in. zagraniczne biuro handlowe czy stowarzyszenie polskich przedsiębiorców Corona – zaznaczył ambasador Poznański.
W ramach unijnego programu Going Global 4.0, dolnośląscy przedsiębiorcy wezmą jeszcze udział w kilkunastu zagranicznych wydarzeniach, m.in. Viva Technology w Paryżu, World Summit w Amsterdamie, Expand North Star w Dubaju, Cyber Tech w Rzymie oraz TechCrunch w San Francisco.
źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego