Targi Pelene 2025 Wilno. Innowacyjne kosmetyki dla wszystkich

zmiedzi.pl 2 dni temu

Dolnośląskie firmy z sukcesem zaprezentowały swoje innowacyjne produkty podczas międzynarodowych targów kosmetycznych Pelene 2025 w Wilnie. Wśród prezentowanych nowości znalazły się m.in. zdrowotne miody, kremy na bazie wody z lodowca, detergenty z wykorzystaniem nanotechnologii, naturalne peruki oraz oleje tłoczone na zimno.

Wydarzenie zorganizowano w ramach programu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, a delegacji przewodniczył Damian Mrozek, wiceprzewodniczący sejmiku województwa dolnośląskiego. W targach wzięły udział firmy m.in. z Jemielna, Środy Śląskiej, Wilczyc i Milicza, prezentując potencjał dolnośląskiego sektora kosmetycznego. Pelene to największe wydarzenie branżowe w krajach bałtyckich, gromadzące ponad 350 wystawców z całego świata i przyciągające blisko 25 tysięcy odwiedzających. Oprócz prezentacji produktów, targi oferują także seminaria, konkursy branżowe oraz liczne możliwości nawiązywania kontaktów biznesowych.

-Targi Pelene to pierwsza gospodarcza misja Dolnego Śląska na Litwę. To miejsce spotkań specjalistów z dziedziny zdrowia, urody i wellness z całego regionu bałtyckiego. Cieszymy się, iż nasi przedsiębiorcy mogą tu promować swoje innowacyjne produkty, reprezentując nie tylko swoje marki, ale i cały region – podkreślił Damian Mrozek.

Jedną z wyróżniających się firm była Oleowita Oil z Milicza – producent naturalnych kosmetyków i olejów zimnotłoczonych, działający od 15 lat.

-Nasze oleje, np. z pestek malin, truskawek, czarnego bzu czy jagód, wzbudziły duże zainteresowanie, zwłaszcza wśród klientów zagranicznych. Takie misje gospodarcze przynoszą realne korzyści – zaznaczyła Anna Chmielowiec z Oleowita Oil.

Z kolei Bijou Hair ze Środy Śląskiej zaprezentowało systemy włosów naturalnych, wspierające kobiety zmagające się z utratą włosów, m.in. podczas chemioterapii. Produkty tej firmy wyróżnia wyjątkowo cienka, niemal niewidoczna baza i precyzyjna technika implantacji włosów.

-Już po kilku rozmowach z potencjalnymi inwestorami widzimy, iż globalna ekspansja przynosi efekty. Targi są idealnym miejscem dla małych firm, by się pokazać – mówią Agata Matuszewska i Bartłomiej Babiński z Bijou Hair.

Na uwagę zasłużyła także firma VACO Retail, oferująca nowoczesne rozwiązania z zakresu chemii gospodarczej i kosmetyki – w tym dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji.

-To nasz pierwszy udział w misji z Urzędem Marszałkowskim i bardzo pozytywnie oceniamy tę inicjatywę. Udział w międzynarodowych targach często przekracza możliwości mniejszych firm, a dzięki takim projektom mamy szansę zaistnieć na nowych rynkach – powiedziała Aleksandra Dzik z VACO Retail.

Ważnym punktem programu była również wizyta w Ambasadzie RP w Wilnie, gdzie delegacja spotkała się z ambasadorem Grzegorzem Poznańskim. Rozmawiano m.in. o rozwoju współpracy gospodarczej i turystycznej pomiędzy Dolnym Śląskiem a Litwą.

-Rynek litewski jest bardzo przyjazny polskim przedsiębiorcom. Mieszka tu około 200 tysięcy Polaków, a polskie kosmetyki cieszą się dużym uznaniem. W Wilnie działa również zaplecze wspierające biznes – m.in. zagraniczne biuro handlowe czy stowarzyszenie polskich przedsiębiorców Corona – zaznaczył ambasador Poznański.

W ramach unijnego programu Going Global 4.0, dolnośląscy przedsiębiorcy wezmą jeszcze udział w kilkunastu zagranicznych wydarzeniach, m.in. Viva Technology w Paryżu, World Summit w Amsterdamie, Expand North Star w Dubaju, Cyber Tech w Rzymie oraz TechCrunch w San Francisco.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Idź do oryginalnego materiału