Tajlandia promuje się jako destynacja przyjazna muzułmanom

ttg.com.pl 1 tydzień temu

Tajlandzka Organizacja Turystyczna (TAT) podczas Arabian Travel Market 2025 w Dubaju podkreśliła, iż kraj ten staje się wiodącym kierunkiem podróży przyjaznym dla muzułmanów, wpisując się w szerszą kampanię Amazing Thailand Grand Tourism and Sports Year 2025.

TAT ogłosiła nowe partnerstwa z liniami lotniczymi z regionu Zatoki Perskiej – Emirates i Etihad – w celu poprawy połączeń i uruchomienia wspólnych kampanii promujących ofertę wellness i luksusową Tajlandii. Celem tych działań jest przekroczenie liczby miliona turystów z Bliskiego Wschodu i Afryki (MEA) w 2025 roku.

Gubernator TAT, Thapanee Kiatphaibool, zaznaczyła, iż Tajlandia oferuje bezproblemowe i inkluzywne doświadczenia podróżnicze dla muzułmańskich turystów. Kraj dysponuje szeroką siecią restauracji z certyfikatem halal, strefami modlitwy na lotniskach i w centrach handlowych oraz luksusowymi obiektami z prywatnymi i oddzielnymi przestrzeniami dla kobiet i mężczyzn.

Dla turystów z państw GCC przygotowano spersonalizowane pakiety podróżne – dla rodzin, nowożeńców i osób szukających regeneracji. Skoncentrowano się w nich na prywatności, eksploracji kultury, zakupach i relaksie – zgodnie z oczekiwaniami muzułmańskich podróżnych.

W 2024 roku Tajlandia przyjęła ponad 956 tys. gości z regionu MEA, co oznacza wzrost o 25,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Turyści z Bliskiego Wschodu należą do najbardziej wydających i preferują dłuższe pobyty oraz indywidualne programy.

W ramach kampanii 2025 TAT promuje także doświadczenia związane ze sportem, wellness, kulturą, gastronomią i luksusem – w duchu zrównoważonej, kreatywnej i innowacyjnej turystyki. Szczególną uwagę zwraca się na koncept „5 Must-Do Experiences”: Must Taste, Must Try, Must Buy, Must Seek i Must See.

Nowością są również Thai Craft Destinations i Hidden Gem Cities, czyli mniej znane lokalizacje ukazujące autentyczne tajskie rzemiosło, kuchnię i tradycje.

Całość wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju turystyki opartą na modelu gospodarki Bio-Circular-Green (BCG), wspierającą podróże o niskim wpływie, zaangażowanie społeczności lokalnych i ochronę dziedzictwa kulturowego.

Po ATM, tajska delegacja uda się z misją promocyjną do Rijadu, Dammamu, Dohy, a następnie do Casablanki i Ammanu, wzmacniając relacje B2B i obecność Tajlandii w krajach Zatoki Perskiej.

Idź do oryginalnego materiału