T-Mobile Polska i Policja z kampanią „Pomóżmy dzieciom wrócić do domu”

raportcsr.pl 5 godzin temu

T-Mobile Polska i Komenda Główna Policji rozpoczęły kampanię informacyjną o systemie Child Alert. Dowiedz się, jak dołączyć do programu i pomóc zaginionym dzieciom wrócić bezpiecznie do domu.

Każdego roku polska Policja rejestruje około dwóch tysięcy zgłoszeń dotyczących zaginięć osób małoletnich. Choć większość z nich kończy się szczęśliwie, nie brakuje sytuacji wyjątkowo trudnych, wymagających użycia specjalnych narzędzi. Jednym z nich jest system Child Alert, który w listopadzie obchodzi 12. rocznicę ogłoszenia gotowości operacyjnej oraz 10. rocznicę pierwszej wysyłki komunikatu. Z tej okazji T-Mobile Polska oraz Komenda Główna Policji uruchomiły wspólną kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach zaginionych dzieci.

Dalsza część tekstu jest pod materiałem filmowym

System Child Alert – każda minuta ma znaczenie

W sytuacji zaginięcia dziecka najważniejszy jest czas – każda minuta ma znaczenie, a każda para oczu zwiększa szansę na szczęśliwy finał poszukiwań. Dlatego od 2013 roku w Polsce działa system Child Alert, który po raz pierwszy został uruchomiony w 2015 roku. To skuteczne narzędzie umożliwia błyskawiczne rozpowszechnienie wizerunku zaginionego dziecka za pośrednictwem mediów, kanałów komunikacyjnych i instytucji publicznych.

Dzięki współpracy z T-Mobile Polska każdy klient operatora może odegrać istotną rolę w krytycznej sytuacji. W razie uruchomienia alertu użytkownicy sieci otrzymują wiadomość MMS ze zdjęciem i opisem poszukiwanego dziecka. To właśnie 10. rocznica podpisania porozumienia o współpracy pomiędzy Komendą Główną Policji a T-Mobile stała się impulsem do rozpoczęcia nowej kampanii informacyjnej.

Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska, podkreśla znaczenie zaangażowania społecznego:
„Zaginięcie dziecka to niewyobrażalny dramat i koszmar każdego rodzica. Dlatego 10 lat temu nie mieliśmy wątpliwości, iż chcemy dołączyć do działań w ramach systemu Child Alert. W T-Mobile każdego dnia widzimy, iż nasze usługi i infrastruktura to coś więcej niż technologia. To rozwiązania, które łączą ludzi z tym, co najważniejsze i pomagają w najbardziej krytycznych sytuacjach. o ile zaangażowanie naszej firmy i naszych klientów pomoże bezpiecznie wrócić do domu choćby jednemu dziecku, będzie to ogromny sukces i powód do dumy. Razem naprawdę możemy więcej”.

Współpraca, która ratuje życie

Kampanii towarzyszy spot pokazujący, jak ważna jest szybka reakcja społeczeństwa w sytuacji zaginięcia dziecka. To właśnie czujność i gotowość do działania setek osób zwiększa szanse na odnalezienie najmłodszych. Warto pamiętać o numerze 995, czyli bezpłatnej linii alarmowej systemu Child Alert, oraz o numerze alarmowym 112.

Insp. Konrad Krakowiak, zastępca dyrektora Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji, zwraca uwagę na rolę wspólnego działania:
„Zgłoszenie o zaginięciu dziecka to dla Policji sytuacja, w której liczy się każda sekunda i każda informacja. System Child Alert powstał właśnie po to, by w tych najtrudniejszych momentach połączyć siły wszystkich – funkcjonariuszy, mediów, partnerów i obywateli. Uruchomienie systemu to sygnał alarmowy, który porusza całe społeczeństwo, bo w centrum tej historii zawsze jest dziecko, którego życie może zależeć od naszej reakcji. Wspólne działania z firmą T-Mobile Polska pokazują, jak ogromną moc ma kooperacja i poczucie wspólnej odpowiedzialności. Udowadniają, iż technologia, empatia i solidarność mogą tworzyć realną tarczę ochronną dla najmłodszych. Dzięki niej każdy z nas może odegrać istotną rolę w ratowaniu życia dziecka – wystarczy czujność, reakcja i gotowość, by pomóc”.

Jak dołączyć do programu powiadomień Child Alert?

System Child Alert działa w tej chwili w 22 krajach Europy. Uruchamiany jest w sytuacjach uprowadzenia dziecka, gdy istnieje realne zagrożenie jego zdrowia lub życia. Komunikat zawiera wizerunek, opis wyglądu i ubioru dziecka oraz krótki opis zdarzenia. Dzięki współpracy z T-Mobile Polska, klienci operatora mogą otrzymywać powiadomienia bezpośrednio na swoje telefony.

Aby dołączyć do programu, wystarczy wysłać bezpłatnego SMS-a o treści TAK12 pod numer 4388, wyrażając zgodę na otrzymywanie komunikatów, lub włączyć zgodę w aplikacji „Mój T-Mobile”. Po uruchomieniu alertu operator natychmiast otrzymuje komunikat z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji i przekazuje go wszystkim zainteresowanym użytkownikom swojej sieci.

Child Alert – system o stuprocentowej skuteczności

Od momentu wdrożenia systemu w Polsce w 2013 roku został on uruchomiony zaledwie siedem razy – wyłącznie w wyjątkowych przypadkach, gdy publikacja wizerunku dziecka mogła realnie pomóc w jego odnalezieniu. Do tej pory system Child Alert w Polsce wykazał stuprocentową skuteczność. Każde jego uruchomienie skutkowało setkami zgłoszeń na numer 995 od osób zaangażowanych w poszukiwania.

Więcej informacji o systemie Child Alert i zasadach dołączenia do programu dostępnych jest na stronie T-Mobile Polska.

Źródło: T-Mobile Polska/PAP MediaRoom

Idź do oryginalnego materiału