Szyli dla Lagerfelda, teraz uszyją dla Ciebie. Po 80 latach działalności polski brand wchodzi do e-commerce

ewp.pl 3 dni temu

Nowa marka Polanex. Koszule premium od producenta dla konsumenta

Polanex to zakład odzieżowy z Gniezna, który przez 80 lat szył koszule na zlecenie polskich i zagranicznych marek. Teraz firma wprowadza na rynek własną markę odzieżową, którą nazwała Polanex since 1945. Brand postanowił zaoferować klientom indywidualnym wysokiej jakości koszule. Warto dodać, iż wraz z marką wystartował sklep internetowy www.polanex.com, który staje się głównym kanałem sprzedaży bezpośredniej.

Obecnie w portfolio Polanex znajdują się trzy kolekcje: formalna, casualowa i smart-casual. Wszystkie modele powstają w 100 procentach w Polsce. Od projektu po gotowy produkt. Firma deklaruje, iż chce dotrzeć do odbiorców ceniących lokalną produkcję, transparentność łańcucha dostaw oraz ponadczasowy design.

Historia przemysłowego know-how

Zakład rozpoczął działalność w 1945 roku i przez kolejne dekady produkował koszule dla klientów hurtowych. Do jego partnerów należeli m.in. Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent oraz polskie marki odzieżowe. Firma zatrudnia około 150 osób i dysponuje własnym zakładem produkcyjnym w Gnieźnie, co pozwala jej kontrolować każdy etap powstawania produktu.

Zdaniem prezesa Jana Sobusiaka, decyzja o wejściu do e-commerce to logiczny krok w kierunku dywersyfikacji modelu biznesowego. Pozwala on nie tylko na uniezależnienie się od sezonowości zamówień zewnętrznych, ale także na budowanie relacji z klientem końcowym.

Koszule Polanex Since 1945 są efektem pracy kilku pokoleń i stanowią hołd dla społeczności, która od dziesięcioleci związana jest z naszym gnieźnieńskim zakładem. Po prostu zasługuje na to, by być silną, nowoczesną i rozpoznawalną w Polsce i Europie marką, zachowując przy tym własną tożsamość. Cieszę się, iż ten istotny rozdział rozpoczynamy właśnie w 2025 roku, kiedy zarówno Gniezno, jak i Polanex, obchodzą jubileusze – podkreślił Sobusiak.

Biżuteria bez salonów, ale z czarnym złotem. Historia e-sklepu Savicki

E-commerce jako element nowej strategii biznesowej

Uruchomienie kanału B2C nie oznacza rezygnacji z dotychczasowej współpracy z innymi markami. Polanex zamierza kontynuować działalność B2B, jednocześnie rozwijając własną ofertę dla konsumentów. Taki model hybrydowy daje większą odporność na wahania rynku i pozwala firmie lepiej zarządzać marżą. Obecność w internecie to także szansa na dotarcie do młodszych grup konsumentów, dla których liczy się jakość, lokalność i klarowna komunikacja wartości marki. Polanex stawia na bezpośredni kontakt z klientem i pełną kontrolę nad tym, jak prezentuje się jego oferta.

Filozofia slow fashion i przewaga lokalnej produkcji

Marka Polanex since 1945 nie celuje w modę sezonową. Zamiast tego stawia na długowieczne, funkcjonalne produkty, które można nosić na co dzień przez wiele lat. Producent deklaruje, iż wszystkie koszule są projektowane z myślą o trwałości, ergonomii i prostocie użytkowania. Strategia oparta na filozofii slow fashion współgra z globalnymi trendami w zakresie zrównoważonej produkcji. Transparentność procesów, lokalna siła robocza i unikanie nadprodukcji mają przyciągać świadomych klientów szukających alternatywy dla szybkiej mody.

Zastosuj te 5 szybkich tricków, by brzmieć profesjonalnie po angielsku

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału