Szwedzka dziennikarka zachwycona "polskim Saint-Tropez". "Tu ludzie mają pieniądze"

gazeta.pl 3 godzin temu
Co o Polsce myślą Szwedzi? Okazuje się, iż nasi sąsiedzi z północy coraz chętniej spędzają wakacje na polskim wybrzeżu. Ten kurort został wyróżniony w popularnym tygodniku. Nie chodzi tylko o piękne plaże i czyste morze, ale także o atmosferę i bogatą ofertę turystyczną.
W jednym z najpopularniejszych szwedzkich tygodników "Icakuriren" ukazała się relacja Anny Wahlgren z pobytu w Sopocie. Dziennikarka zatrzymała się w kultowym Grand Hotelu, który określiła jako "wspomnienie minionej epoki". Zaskoczyła ją jednak cena za nocleg, ponieważ za tak wysoki standard była zdumiewająco niska.


REKLAMA


Zobacz wideo Triki, które pomogą wam zaoszczędzić pieniądze przy planowaniu wakacji. W te dni kupuj bilety [MAMY CZAS]


Co spodobało się Szwedce w Sopocie? "Macie pojęcie, jak dobre jest polskie jedzenie?"
Facebookowy profil @visit.sopot.pl opublikował screeny z artykułu, który ukazał się w "Icakuriren". Anna Wahlgren podkreśliła, iż jej zdaniem nadbałtycki kurort ma międzynarodowy charakter i nie bez powodu nazywany jest "polskim Saint-Tropez".
Tu ludzie mają pieniądze. Znajdziesz tutaj eleganckie tarasy na dachach i modne kasyna. Nocne życie kwitnie
- czytamy.


Dziennikarkę zachwyciła też polska kuchnia. Doceniła ofertę gastronomiczną i fakt, iż w Sopocie można zjeść nie tylko obiad w eleganckiej restauracji, ale i zajrzeć do baru mlecznego, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Macie pojęcie, jak dobre jest polskie jedzenie? [...] Wszystko jest przepyszne. Uwielbiam bliny, pierogi, barszcz czerwony i dobrze wysmażonego sznycla.


To doskonała promocja miasta. "Takie publikacje działają jak darmowa reklama"
Cytowany przez wp.pl Karol Wiak z portalu Nocowanie.pl podkreślił, iż promocja Polski w szwedzkich mediach to niezwykle dobra wiadomość. Zdaniem eksperta Skandynawowie coraz chętniej przyjeżdżają do środkowo-wschodniej Europy. - Sopot ze swoim śródziemnomorskim klimatem, plażą i bogatą ofertą gastronomiczną wpisuje się w te oczekiwania idealnie. Można powiedzieć, iż takie publikacje działają jak darmowa reklama, budują markę Polski jako destynacji turystycznej. A kiedy Sopot nazywany jest "najmodniejszym kurortem w Polsce", to sygnał, iż potencjał całego naszego wybrzeża dostrzegany jest coraz szerzej - powiedział.


Jak się okazuje, nie tylko Szwedzi zachwycają się Sopotem. W tym roku pisali o nim m.in. słowaccy dziennikarze magazynu "Teleplus", którzy określili kurort "polskim Monte Carlo". Z kolei w ubiegłym roku pięknem Pomorza oczarowani byli Francuzi, o czym opowiedziała Joanna S-Grzybowska, fotografka, która przyjęła na plaży dziennikarkę Berenice Debras i fotografa Erica Martina z "Le Figaro". W 2024 roku o Sopocie pisał też brytyjski dziennik "Daily Mirror". Miasteczko zostało określone jako jeden z topowych kurortów w Europie. Wakacje nad morzem czy w górach? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.
Idź do oryginalnego materiału