„ISzukam człowieka do finansów. Fundusz powierniczy, 6 stóp i 5 stóp, niebieskie oczy. Mogliśmy także dodać tekst do Man in Finance, przeboju o bankierach, który podbił fale radiowe na początku tego roku: Noś kurtkę.
Znana również jako „kamizelka Finance Bro” lub „City Boy Gilet”, warstwa bez rękawów znalazła się w tym miesiącu w centrum uwagi dzięki odrodzeniu się mody przemysł Na ekrany naszych telewizorów.
W trzecim sezonie serialu o młodych bankierach wkraczających w świat korporacji kurtki stają się niemal odrębnymi postaciami. Niektóre z nich noszą logo fikcyjnego banku inwestycyjnego Pierpoint Investment Bank, a pracownicy noszą je na koszulach i krawatach, w sali konferencyjnej i na parkiecie.
Projektantka kostiumów Laura Smith powiedziała: „Kurtka jako element pokazowy ma szerszy zakres.[It] Wkłada dużo pracy w pokazanie, w jaki sposób ludzie przynależą do świata serialu i radzą sobie ze swoją tożsamością.
To spojrzenie, które widzieliśmy już wcześniej naładowane znaczeniem i gotowe do rozdarcia na kawałki w filmie Toma Wambsgana dziedziczenie. Jako bohater Romain Roy szczeka: „Jest zbyt rozdęty. Czym jest wypchany? Twoje nadzieje i marzenia?”
Ale dla wszystkich przemysłUkazując bankowość wykraczającą poza rzeczywistość, wszechobecność Gilet w serialu jest zakorzeniona w rzeczywistości. Według dyrektora ds. produktu, Gianniego Colarossi, w firmie Hackett „popularność stale rośnie, a sprzedaż rośnie o około 10% rok do roku”.
W firmie krawieckiej William Crabtree & Sons w Marylebone sprzedaż kurtek Grasmere wzrosła o 20% rok do roku, odkąd cztery lata temu otworzyła ona swój sklep. Właściciel firmy James Priestley powiedział: „Trudno powiedzieć, czy wzrost sprzedaży wynika bezpośrednio z wystawy przemysł „Ale wydaje się, iż sprzedaż naszych kurtek ogólnie rośnie”. Charles Tyrwhitt odnotował znaczny wzrost sprzedaży kurtek Na początku tego roku przewidywano, iż w przyszłym roku biznes wzrośnie o 20%.
Wraz z marynarką zapinaną na ćwierćzamek, kamizelka stała się synonimem stroju korporacyjnego, a zwłaszcza stroju bankowego. „To specyficzny element garderoby, który ludzie naprawdę rozpoznają w branży swoich bankowych braci i z którym się utożsamiają” – powiedział TJ Sidhu, pisarz i redaktor zajmujący się stylem i kulturą. Czasem pikowane, czasem wełniane, czasem mikropolarowe – szczególnie popularne są te marki Patagonia – to ubrania wyjątkowe, więc mają sens jako symbol, do którego ludzie mogą się przyczepić; Bardziej atrakcyjny wizualnie niż garnitur czy koszula.
„To już prawie styl bankowości, trochę parodia” – mówi absolwentka pracująca w bankowości w Londynie, prosząc o zachowanie anonimowości. W Wirusowy film na TikToku Od marki odzieżowej Reese, która ma ponad 3 miliony wyświetleń, grupa ludzi udających braci ze świata finansów tańczy do „Man in Finance”, każdy ubrany w pasujące kurtki.
Jednak absolwentka powiedziała: „Nie jesteśmy częścią parodii i tak nosiliśmy się, zanim pojawił się ten trend, i przez cały czas będziemy to nosić”.
Przyciąga go fakt, iż jest przede wszystkim praktyczny, zwłaszcza podczas upalnych wyjazdów. Kurtka oznacza, iż „możesz utrzymać ciepło ciała, ale nie pocisz się tak bardzo”. Poza tym powiedział: „Możesz to zdjąć i włożyć do torby”.
Częścią jej dominacji w ostatnich latach jest to, iż po pandemii odzież biurowa stała się bardziej swobodna. Wraz z pojawieniem się pracy w domu kurtki bomberki stały się jednym z kosmetycznych rozwiązań pozwalających na bycie inteligentnym, przynajmniej z pępkiem w górze, podczas rozmów przez Zoom, a jednocześnie trochę wygodniejszym, aby pokazać, iż się tak naprawdę nie jest to 10 metrów dalej. Z aparatu. Teraz choćby w biurze mniej formalna estetyka marynarki jest ukłonem w stronę ciągłego osłabiania tego, co jest uważane za akceptowalny strój biurowy.
Sidhu powiedział, iż w branżach takich jak bankowość ludzie wolą jednolitość stylu. W przypadku mężczyzn „myślę, iż to naprawdę daje im poczucie przynależności” – dodał. Porównuje to do przestrzeni takich jak trybuny piłkarskie i bary, „gdzie widzimy tego rodzaju specyficzną odzież”.
Czy czy nie przemysła także ich miejsce w centrum uwagi mediów społecznościowych, zwiększą sprzedaż kurtek poza Square Mile. Czy ubrania bez rękawów mogą stać się popularne w branży modowej? „Nigdy nie mów nigdy” – powiedział Sidhu.
„W ciągu ostatniej dekady zaobserwowaliśmy, jak wiele trendów pojawiało się i znikało, o których nigdy nie myśleliśmy, iż będą modne” – zauważa Crocs – „jest wiele przykładów„ brzydkich ” ubrań, które w jakiś sposób trafiły do ducha czasu .”
Być może, gdyby pojawiły się jakieś owocne opcje, sytuacja wyglądałaby inaczej. „Nie sądzę, żebym kiedykolwiek widział bankiera w marynarce w kratę; [or] – Ładny, soczysty – powiedział.
Ponieważ tak zwany trend „corpcore” zapewnia nam świeże spojrzenie na zwykły strój od 9 do 17, być może kurtki będą kolejnym elementem, który nabierze charakteru pokolenia Z. „Kurtka mojego brata-bankiera we adekwatnych rękach Mógłby Potencjalnie można to odwrócić, uzyskując całkiem elegancki efekt.