Szok na dworcu w Szczecinie. Turystka nie kryje słów oburzenia: Grubo przesadzili

gazeta.pl 1 tydzień temu
Toalety na dworcach kolejowych są w Polsce płatne. Choć zwykle jest to koszt rzędu 2-3 zł, to niekiedy pasażerom przychodzi zapłacić nieco więcej. Temat ten od wielu lat wywołuje dyskusje i powszechne oburzenie ze strony podróżnych. Tak było i tym razem.
Płatne toalety na dworcach PKP to temat, który od lat wzbudza liczne kontrowersje. Wiele osób jest zdania, iż dworcowe ubikacje powinny być bezpłatne, zwłaszcza jeżeli jest się pasażerem z wykupionym biletem. Opłata, wbrew pozorom, nie zawsze bowiem okazuje się "symboliczna". Na wielu stacjach jednorazowe skorzystanie z toalety może kosztować choćby niecałe pięć złotych. jeżeli podróżujemy często i w gronie rodziny - kwoty te finalnie mogą uderzyć po kieszeni. Przekonała się o tym pewna turystka na dworcu Szczecin Główny.
REKLAMA


Zobacz wideo Podziemny tramwaj do Warszawy Zachodniej


Turystkę oburzyła cena za skorzystanie z toalety na dworcu. "Grubo przesadzili"
"Gdy wysiadłam na dworcu w Szczecinie, poszłam szukać toalety. zwykle w Polsce są one darmowe albo kosztują 2-3 złote. Bardzo się zdziwiłam, gdy tuż obok strefy gastronomicznej zobaczyłam panią pilnującą toaletowego przybytku i kasującą po 4,5 zł", żali się pasażerka na łamach portalu turyści.pl. Kobieta dodaje także, iż możliwa była jedynie płatność gotówką, co nastręczyło dodatkowych problemów z poszukiwaniem miejsca do wypłacenia pieniędzy. "Naprawdę grubo przesadzili z tą ceną. Zwłaszcza iż w środku nie było nie wiadomo jakich luksusów, dwie kabiny, umywalka...", skwitowała na koniec zbulwersowana turystka. Co sądzicie o takiej cenie? Faktycznie jest zbyt wysoka? A może w czasach, gdy wszystkie opłaty idą w górę, taka kwota nie robi już na was wrażenia?


Dworzec kolejowy Szczecin Główny może się pochwalić bogatą historią
Szczecin Główny to najważniejszy ze szczecińskich dworców i zarazem jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W 1836 roku w Berlinie utworzono Komitet Budowy Kolei Berlińsko-Szczecińskiej. Linia łącząca oba miasta powstała w 1842 roku, a pierwszy przejazd na trasie odbył się w 1843 roku. Szczeciński dworzec stanowił istotny punkt spajający całe Pomorze. Do 1857 przez Szczecin prowadziła linia kolejowa z Berlina do Królewca przez Krzyż, Piłę, Bydgoszcz oraz Tczew.


Na przestrzeni lat dworzec rozbudowywano i przekształcano. Obecna konstrukcja ma kilka wspólnego z oryginalnym budynkiem dworca, powstała ona bowiem w latach 30. ubiegłego wieku. Po wojnie dworzec był zaniedbany i aż do lat 90. XX wieku stanowił skazę na honorze Szczecina. Ostatecznie mieszkańcy doczekali się generalnego remontu i modernizacji obiektu dopiero po kilkunastu latach.
Idź do oryginalnego materiału