Symbol jakości i stylu

businesswomanlife.pl 5 dni temu

NATURALNA SKÓRA, RĘCZNA PRODUKCJA I PRZYSTĘPNA CENA – TO FILARY, NA KTÓRYCH ZBUDOWANO MARKĘ PAOLO PERUZZI. WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ OD DZIECIĘCEJ FASCYNACJI SZLACHETNYM SUROWCEM, KTÓRA PRZERODZIŁA SIĘ W BIZNES ROZPOZNAWALNY DZIŚ
W 11 KRAJACH EUROPY. O POCZĄTKACH, RECEPTACH NA SUKCES I NIETYPOWYCH REALIZACJACH OPOWIADA ZAŁOŻYCIEL MARKI ADAM BORZYM

BWL: Marka Paolo Peruzzi to dziś synonim jakości i stylu. Od czego wszystko się zaczęło? Co było pierwszym impulsem do stworzenia własnej linii galanterii skórzanej?
AB: Pierwszym impulsem do stworzenia własnej marki było moje zamiłowanie do produktów skórzanych. Od dziecka skóra naturalna jako surowiec mnie ciekawiła. Produkty wykonane ze skór naturalnych wydawały mi się bardziej szlachetne, posiadające duszę i odzwierciedlające charakter właściciela jak żaden inny materiał. Na początku naszej drogi z marką Paolo Peruzzi była więc pasja, która następnie została przekuta w realne produkty. Pracując w branży modowej, widziałem, iż konsumenci, w czasie gdy startowaliśmy byli skazani na bardzo niską jakość lub produkty w bardzo wysokich cenach. Tutaj zauważyłem pewną niezagospodarowaną przestrzeń, w ramach której połączyliśmy pozornie niemożliwe,
czyli dobrą cenę i dobrą jakość. w tej chwili jesteśmy dumni, iż marka Paolo Peruzzi to ponad tysiąc produktów w różnych wariacjach, które dostępne są dla wszystkich w 11 krajach europejskich. I wciąż
nie zwalniamy tempa!

BWL: Skóra naturalna to materiał szlachetny, ale też wymagający. Jak udaje się Państwu połączyć wysoką jakość z przystępną ceną, nie idąc przy tym na kompromisy?
AB: Jest to zdecydowanie suma różnych działań, które ostatecznie wpływają na zachowanie wysokiej jakości produktu przy niskiej cenie. Mogę zdradzić, iż elementami, które pozwalają nam na proponowanie dobrych cen są m.in. kontrola jakości, duży wolumen produktów (oczywiste jest, iż zamawiając 1 tysiąc metrów kwadratowych skóry w garbarni, otrzymujemy lepszą cenę niż np. za 10 metrów w hurtowni). Kolejnym elementem, który pozwala zachować niską cenę produktów, jest usprawnianie i automatyzowanie procesów produkcyjnych. Warto jednak zaznaczyć, iż szycie galanterii skórzanej w ponad 80 procentach procesów odbywa się manualnie.

BWL: Oferta Paolo Peruzzi jest bardzo zróżnicowana – od klasyki po styl vintage, dla kobiet, mężczyzn i młodzieży. Jak udaje się Państwu trafiać w tak szerokie gusta klientów?
AB: Nasza marka obecna jest na rynku od 2011 roku. Doświadczenie, które nabyliśmy jako Divino Group www.divinogroup.pl przez prawie 15 lat, znacząco pomaga nam przy projektowaniu nowych ko-
lekcji. Nasza oferta pozornie może wydawać się nieusystematyzowana, może chaotyczna ale jest to działanie mające na celu zaspokojenie potrzeb i gustów jak największej liczby klientów. Jak sama Pani zauważyła, mamy kolekcje skórzanych portfeli, torebek, toreb męskich, saszetek, przeróżnych etui na dokumenty, pasków damskich i męskich i wiele innych akcesoriów nie tylko skórzanych. Bogata oferta pozwala naszym klientom na mnogie zakupy, dla całej rodziny w naszym sklepie internetowym Paolo www.paoloperuzzi.it. To zaś pozwala na przyciągnięcie klienta niższym kosztem, co znowu pozytywnie
wpływa na finalną cenę produktów.

BWL: Coraz więcej mówi się dziś o świadomych zakupach i trwałości produktów. Czy zauważa Pan, iż klienci wracają do galanterii skórzanej właśnie z tych powodów?
AB: Tak, oczywiście! Mamy szerokie grono klientów, które systematycznie do nas powraca. Koronnym przykładem są przypadki, gdy klienci np. kupują portfel dla siebie i po kilku miesiącach
powracają do nas, dokonując zakupów np. na święta dla całej rodziny. Jesteśmy dumni, iż jakość pozwala nam zachować relacje zakupowe z naszymi klientami na dłużej. Nasza infolinia jest dostępna dla klientów między innymi właśnie po to, abyśmy mogli się dowiedzieć dlaczego to my zostaliśmy przez nich wybrani.
Częstym przypadkiem jest wybór naszej marki na podstawie negatywnych doświadczeń w zakupach galanterii na azjatyckich marketplace’ach. Tacy klienci zachęceni absurdalnie niską ceną,
lecz doświadczeni bardzo słabą jakością nie chcą kolejny raz wyrzucać produktu po kilku tygodniach i poszukują lepszej jakości. Wtedy pojawiamy się my, z dobrą ceną i jakością!

BWL: kooperacja z firmami, prezenty biznesowe, znakowanie produktów – to interesujący kierunek rozwoju. Jakie nietypowe lub szczególnie zapadające w pamięć projekty B2B udało się Państwu zrealizować?
AB: Nie sposób jest wymienić wszystkich współprac, które na przestrzeni lat realizowaliśmy. Szyliśmy galanterię dla urzędów, firm prywatnych, nadleśnictw, banków itp. Warto jednak wymienić
tutaj produkcję toreb na ramię z okazji premiery serialu „Belfer”. Naszym celem było przygotowanie modelu torby, która jak najlepiej odzwierciedlałaby pierwowzór torby noszonej przez głównego
bohatera serialu granego przez pana Macieja Stuhra. Zadanie zostało wykonane zgodnie z założeniami, a producenci serialu byli bardzo zadowoleni. Inną, trochę z pogranicza czarnego humoru
była propozycja z Francji szycia skórzanych pokrowców na trumny dla zwierząt. Nie podjęliśmy się realizacji tego zamówienia.

Idź do oryginalnego materiału