Nie jest tajemnicą, iż koncern Stellantis wspiera chińskiego producenta Leapmotor. Ten szykuje się właśnie do polskiej premiery nowego SUV-a. Zaprojektowany z myślą o zagranicznej ekspansji zjedzie z taśm produkcyjnych fabryki w Hiszpanii, by rozstawić po kątach konkurencję od Kia i Hyundaia.
Leapmotor B10 to prawdziwy czarny koń Stellantis w swoim segmencie
Nowy Leapmotor B10 jest już gotowy na komercyjną podróż po Europie. Premiera SUV-a zbliża się wielkimi krokami. Samochód elektryczny opracowany z myślą o zagranicznej ekspansji wykorzystuje zaawansowaną architekturę elektryczną.
Umiejscowiony w segmencie C-SUV-ów ma wiele do zaoferowania. Na przykład wiodący w branży inteligentny układ kokpitu i specjalnie dostrojone przez obie firmy podwozie. W efekcie Leapmotor B10 z napędem na tylne koła i ze stosunkiem obciążenia przedniej do tylnej osi 50:50 obiecuje lepsze prowadzenie i płynność jazdy. Dla użytkowników oznacza to większą przyjemność z prowadzenia i bezpieczeństwo podróżowania.
Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, to długość, szerokość i wysokość SUV-a o wyglądzie premium wynoszą odpowiednio 4515/1885/1655 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 2735 mm. W związku z tym Leapmotor nie rezygnuje z wygodnej przestrzeni w kabinie dla wszystkich pasażerów. Za jej projekt odpowiada producent oraz zespół Maserati ze Stellantis Group. Zainteresowanie nową propozycją Stellantis wzmaga fakt, iż walory Leapmotor B10 doceniła już publiczność w Chinach. Złożono w ciemno 15 000 zamówień po godzinie od ujawnienia przedpremierowej oferty. Ta przygotowana dla Europy pozwoli mu stać się czarnym koniem Stellantis w segmencie pojazdów elektrycznych.
Zaproponują technologicznego SUV-a za mniej niż 130 000 zł
Oferta na kompaktowego SUV-a chińskiej marki pod szyldem Stellantis będzie jedną z najbardziej konkurencyjnych na europejskim rynku. Produkowany w Saragossie Leapmotor B10 sięgający po zaawansowane technologie wystartuje z cennikiem od 29 900 euro. To proponowana cena ogłoszona przez Stellantis dla klientów w Niemczech, gdzie B10 trafi do sprzedaży już we wrześniu.
Oferta uwzględni dwie wersje wyposażenia, z których tańsza uwzględnia m.in. 18’calowe felgi aluminiowe, panoramiczny dach, kamerę 360 stopni, oraz Pakiet ADAS z 17 systemami wspomagania kierowcy. Droższa wersja dodaje m.in. bezprzewodowe z Apple CarPlay i Android Auto, tapicerkę z wegańskiej skóry, podgrzewane i wentylowane przednie fotele.
Jeśli chodzi o osiągi i specyfikację, to Leapmotor B10 sięga po wysokowydajny silnik elektryczny o mocy maksymalnej 218 KM (240 Nm). Będzie można wybierać między akumulatorem o pojemności 56,2 kWh (zasięg do 361 km) albo 67,1 kWh (zasięg do 434 km). W efekcie w cenie poniżej 130 000 zł Stellantis zaproponuje SUV-a, który pojedzie z prędkością 170 km/h i przyspieszy do 100 km/h w czasie 8 sekund.
Stylowa i niezwykle przestronna kabina z cyfrowymi zegarami i dużym 14,6-calowym, ruchomym ekranem dotykowym kusi nie mniej niż jedna z największych pojemności ładunkowych. Zwłaszcza iż na szybkich ładowarkach uzupełnienie energii od 30 do 80% zajmuje Leapmotor B10 zaledwie 20 minut. Jak ogłosiła Grupa Stellantis, księga zamówień na elektrycznego SUV-a jest stopniowo otwierana na poszczególnych rynkach. Cennik pozwoli mu stać się punktem odniesienia w swojej kategorii. Polska oferta Leapmotor B10 będzie dostępna po wakacjach.