Sprawdzali, czy lokale reklamują się zgodnie z prawem

codziennypoznan.pl 3 godzin temu

Kontrola objęła okolice 24 punktów handlowych i usługowych, gdzie sprawdzano przestrzeganie przepisów dotyczących zajęcia pasa drogowego oraz utrzymania porządku.

Podczas kontroli usunięto nielegalnie ustawione reklamy, takie jak potykacze oraz flagi reklamowe, a także towary wystawione na sprzedaż na chodnikach. Celem tych działań jest poprawa estetyki miejskich przestrzeni oraz zapewnienie pieszym – w tym osobom z ograniczeniami ruchowymi lub wzroku – swobodnego i bezpiecznego poruszania się po chodnikach. W trakcie kontroli wystawiono pięć pouczeń oraz cztery mandaty za naruszenia.

Patrole takie jak te mają na celu nie tylko zapewnienie porządku w przestrzeni publicznej, ale również eliminowanie przeszkód, które mogą utrudniać pieszym poruszanie się. Szczególną uwagę zwraca się na nielegalne ustawianie tzw. potykaczy reklamowych oraz towarów na sprzedaż, takich jak kwiaty, warzywa, owoce czy ubrania. Przepisy te nie dotyczą jednak tablic z menu lokali gastronomicznych, które mogą być ustawiane w godzinach funkcjonowania danego lokalu.

Ostatnia tego typu kontrola miała miejsce pod koniec sierpnia i obejmowała inne dzielnice miasta, takie jak Jeżyce, Łazarz i Stare Miasto. ZDM przypomina, iż osoby zainteresowane legalnym zajęciem pasa drogowego, np. na cele reklamowe lub handlowe, mogą znaleźć szczegółowe informacje na ten temat na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich w zakładce “Zajęcie pasa drogowego”.

Działania te mają na celu poprawę funkcjonowania miejskiej przestrzeni i zapewnienie mieszkańcom Poznania bezpiecznego i komfortowego poruszania się po chodnikach.

Idź do oryginalnego materiału