Skład bławatny| Natalia Brodacka | Kinga Popiela | Małgorzata Szymankiewicz

uap.edu.pl 1 godzina temu

Skład bławatny| Natalia Brodacka | Kinga Popiela | Małgorzata Szymankiewicz

Galeria Szewska 16, ul. Szewska 16
Wernisaż: 08.10.2025, godz. 18:00 08-26.10.2025
Kuratorka: Natalia Czarcińska
Otwarte codziennie 9:00-19:00

Współorganizatorzy: Fundacja Jak Malowana, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, Fundacja Nowa UAP

Partnerzy wspierający: Miejskie Galerie Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu Wystawa towarzyszy V edycji Biennale Tkaniny Artystycznej w Poznaniu. www.btapoznan.pl

Sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania #poznanwspiera Gdzieś w mojej pamięci był taki literacki opis sklepu bławatnego, w którym mięsiste tkaniny wypełniają przestrzeń, a kolor „rozlewa” się i ją dopełnia. Niestety nie znalazłam tego opisu, ale tak już jest z opowieściami i książkami, iż czasami je po prostu zapominamy, a wątki i narracje się mieszają. A może ten sklep po prostu mi się przyśnił? Niemniej w swojej wyobraźni widzę to miejsce, a jego charakter zainspirował tę wystawę.

Bele
zwoje
metry
kupony

rytm
kolor
zapach

Wystawa, do udziału w której zaprosiłam Małgorzatę Szymankiewicz, Kingę Popielę i Natalię Brodacką opiera się na zmysłowym wrażeniu. Obrazy i tkaniny wypełniają wyobrażone regały. Gest malarski splata się z myśleniem o przestrzeni galerii, poszczególne elementy dialogują ze sobą w harmonii.

Sklep z materiałami to półki wypełnione kolorem, który odbieramy zmysłowo… nie tylko oglądamy, ale i dotykamy, sprawdzamy, zestawiamy ze sobą. Podobnie dzieje się w galerii. Są prace, które pragnie się dotknąć, poczuć ich strukturę, zrozumieć ich materialność, doświadczyć ich oddziaływania na nas i przestrzeń.

Wystawa „Skład bławatny” jest wystawą o widzialnym i niewidzialnym. O tym, co na powierzchni i co pod nią, co odsłonięte i co, głęboko ukryte. Jestem pewna, iż artystki zaproszone do udziału w wystawie są świadome nie tylko gestu, który wykonują, pozostawionego śladu, ale też materii płótna, jego splotu, gramatury, napięcia go na ramę lub jej pozbawienia. To sytuacja pomiędzy obrazem a tkaniną artystyczną.

Idź do oryginalnego materiału