Skandal w urzędzie pocztowym poplamił firmę Fujitsu nakazuje pracownikom cięcie kosztów w obliczu rosnących strat w Wielkiej Brytanii

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Fujitsu poinformowało pracowników o środkach mających na celu zmniejszenie kosztów, które wprowadziło w związku z wyzwaniami wynikającymi z szeroko nagłośnionego zaangażowania w Skandal na poczcie Horizon.

Przed okresem świątecznym do brytyjskich pracowników wysłano notatkę zawierającą instrukcje dotyczące agresywnych cięć wydatków na podróże, rekrutację, organizacje społeczne i zewnętrzne.

Wpływ skandalu Horizon na Fujitsu był znaczący. W styczniu 2024 r., po dramatyzacji skandalu przez ITV, dostawca zgodził się z rządem zaprzestać składania ofert nowych zamówień w sektorze publicznym do czasu zakończenia publicznego dochodzenia w sprawie skandalu.

W swoim najnowszym sprawozdaniu finansowym za okres 12 miesięcy do marca 2024 r. firma odnotowała stratę w wysokości nieco ponad 170 mln funtów w porównaniu ze stratą w wysokości 99 mln funtów w poprzednich 12 miesiącach.

Okres ten obejmuje okres do kilku miesięcy po zaprzestaniu przez Fujitsu składania ofert na prace w sektorze publicznym, więc sytuacja może się pogorszyć. Sprzedaż w ciągu roku przez cały czas spadała, a Fujitsu być może będzie musiało partycypować w kosztach odszkodowań dla ofiar skandalu, za który była częściowo odpowiedzialna.

W w swoim oświadczeniu złożonym Companies Housew sekcji Ryzyka Fujitsu stwierdziło: „Zakres ryzyka reputacyjnego i finansowego nie będzie znany do czasu zakończenia dochodzenia i opublikowania wyników. Na podstawie tych ustaleń firma spodziewa się podjąć odpowiednie i proporcjonalne środki w celu nawiązania kontaktu z rządem Wielkiej Brytanii w sprawie wkładu na rzecz programów odszkodowań rządu Wielkiej Brytanii.

„Utrata przyszłej nowej działalności z powodu szkody dla reputacji wynikającej z dochodzenia w sprawie programu Horizon pozostaje kluczowym ryzykiem dla planów biznesowych firmy”.

Firma przygotowuje się na najgorsze. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia zespół kierowniczy firmy w Wielkiej Brytanii wysłał pracownikom notatkę zawierającą szczegółowe informacje na temat środków mających na celu obniżenie kosztów.

Firma, która podała, iż ​​jej brytyjski oddział wydaje około 10 milionów funtów rocznie na podróże pracowników, powiedziała pracownikom w Wielkiej Brytanii, iż należy unikać wszelkich podróży krajowych na wewnętrzne spotkania i wydarzenia, a do spotkań należy używać aplikacji Microsoft Teams, chyba iż „miałoby to znaczący negatywny wpływ wpływ na spotkanie”. Powiedziano pracownikom, iż nie należy podejmować podróży międzynarodowych, chyba iż są one „bezpośrednio związane z działalnością klienta”.

Firma przedstawiła również, iż preferuje obsadzanie stanowisk wewnętrznie przed rekrutacją zewnętrzną. „Będziemy przez cały czas trzymać się naszej zasady, zgodnie z którą staramy się pełnić zatwierdzone role u obecnych kolegów z Fujitsu” – powiedział pracownikom. „Będziemy rekrutować zewnętrznie, aby spełnić wymagania klientów, ale dopiero po rozważeniu wewnętrznych ruchów, w tym awansów”.

Stwierdzono, iż wszyscy obecni wykonawcy są poddawani przeglądowi, w tym aktualne otwarte wymagania: „W miarę możliwości będziemy starali się zastąpić wykonawców obecnymi kolegami z Fujitsu”.

Firma rygorystycznie kontroluje również wydatki na spółki spoza Fujitsu, po uzyskaniu wstępnej zgody brytyjskiego zespołu kierowniczego na wydatki powyżej określonej kwoty.

Fujitsu zwiększa także budżet w przypadku wydarzeń towarzyskich dla pracowników, prosząc osoby, które jeszcze nie zaplanowały spotkań towarzyskich lub ich nie zorganizowały, aby rozważyły ​​przełożenie ich do nowego roku finansowego przypadającego po 31 marca.



Source link

Idź do oryginalnego materiału