Sezon urlopowy w pełni, a słupki w górę! Obroty e-sklepów w lipcu 2025

ewp.pl 2 godzin temu

Obroty e-sklepów w lipcu 2025. Wzrost mimo wakacji

Według danych Base Index, analizującego wyniki 3 tys. polskich sklepów internetowych, lipiec przyniósł wzrost obrotów e-sklepów o 3,4 proc. w porównaniu z czerwcem. W skali roku wzrost był jeszcze wyraźniejszy i wyniósł 8,5 proc. Za poprawę wyników odpowiadał przede wszystkim wzrost liczby zamówień. Dokładnie o 3,2 proc. miesiąc do miesiąca i o 7,2 proc. rok do roku. Średnia wartość koszyka wzrosła nieznacznie o 0,2 proc. w ujęciu miesięcznym i o 1,1 proc. r/r, osiągając poziom 204,6 zł.

Eksperci Base podkreślają, iż rynek wchodzi w okres stabilnego, umiarkowanego wzrostu. Nie ma już skoków jak w czasie pandemii, ale widać konsekwentne umacnianie pozycji e-commerce w strukturze sprzedaży detalicznej.

Sprzedaż zagraniczna coraz ważniejsza

Dynamicznie rozwija się sprzedaż transgraniczna, która w lipcu wzrosła aż o 18,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jej udział w całkowitych obrotach e-sklepów wyniósł 18,5 proc.

Jakub Rajski, dyrektor ds. konsultingu w Fast White Cat z grupy Digitree, wskazuje, iż sprzedaż zagraniczna rośnie szybciej niż rynek krajowy. Coraz więcej polskich e-sklepów odważnie wchodzi na rynki zagraniczne i potrafi tam skutecznie konkurować. Na ten trend wpływa m.in. ekspansja Allegro w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, gdzie platforma w modelu 3P (sprzedaż przez zewnętrznych sprzedawców) promuje polskich przedsiębiorców. Dzięki temu mniejsze sklepy mają łatwiejszą drogę do klientów w regionie.

Paweł Paszkowski o personalizacji, błędach wdrożeniowych i przyszłości technologii

Najmocniejsze kategorie sprzedaży

W lipcu największe wzrosty r/r odnotowała kategoria supermarket, co jest efektem coraz większej popularności zakupów spożywczych online. Kolejne miejsca zajęły moda, zdrowie i uroda oraz motoryzacja.

Eksperci wskazują, iż lipiec to czas wakacyjnych zakupów, co tłumaczy dobrą kondycję kategorii związanych z wyjazdami. Pod koniec miesiąca widoczne były również pierwsze kampanie promujące powrót do szkoły. Strategia, która pozwala rozłożyć ruch zakupowy w czasie i uniknąć spiętrzenia zamówień we wrześniu.

Co oznaczają te dane dla e-sklepów

Dla właścicieli i menedżerów e-commerce lipcowe wyniki są sygnałem, iż choćby w okresach tradycyjnie uznawanych za „słabsze” można utrzymać wzrost obrotów e-sklepów. najważniejsze w tym procesie jest:

  • elastyczne dopasowanie oferty do sezonu,
  • wykorzystywanie okazji sprzedażowych (np. back-to-school),
  • inwestowanie w kanały zagraniczne,
  • optymalizacja procesów logistycznych i marketingowych.

Okres wakacyjny to także dobry moment na przygotowanie się do Black Friday i sezonu świątecznego. Wdrożenie odpowiednich działań już teraz może przełożyć się na lepsze wyniki w ostatnim kwartale roku.


Chcesz, by Twój sklep internetowy zarabiał więcej? Pobierz teraz bezpłatny e-book „Dochodowy e-commerce 2025”. To aż 270 stron wskazówek od praktyków e-handlu.


Idź do oryginalnego materiału