Sekret stewardess ujawniony! Powitanie pasażera to więcej niż grzeczność

obcas.pl 3 godzin temu

Wielu pasażerów myśli, iż personel pokładowy to głównie uprzejmi gospodarze rozdający napoje i odpowiadający na pytania w trakcie lotu. W rzeczywistości obowiązki stewardess i stewardów są znacznie szersze, a ich najważniejszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w powietrzu. Co ciekawe, pierwsza interakcja z pasażerem, czyli zwykłe „dzień dobry”, ma najważniejsze znaczenie.

Dlaczego personel wita pasażerów? Chodzi o obserwację i ocenę

Nie chodzi wyłącznie o grzeczność. Jak zdradza Ioana Iachim, stewardessa linii Wizz Air, w jednym z nagrań na TikToku: „Sprawdzamy, czy pasażer nie jest pijany, chory albo niezdolny do lotu”. To oznacza, iż krótki kontakt wzrokowy i moment przy wejściu na pokład służy do błyskawicznej oceny zachowania i stanu pasażerów.

Członkowie załogi starają się wychwycić osoby, które mogą stanowić zagrożenie, czy to przez agresywne zachowanie, wyraźny stan nietrzeźwości, czy poważne problemy zdrowotne. Ale to nie wszystko.

Sekret stewardess ujawniony! Powitanie pasażera to więcej niż grzeczność / Źródło: Canva

Strategia bezpieczeństwa. Kto może pomóc w razie ewakuacji?

Załoga samolotu zwraca również uwagę na pasażerów, którzy wydają się spokojni, sprawni fizycznie i skoncentrowani. W sytuacjach kryzysowych, takich jak awaria czy konieczność ewakuacji, to właśnie te osoby mogą pomóc stewardom i stewardessom w koordynacji działań. Dlatego personel stara się zapamiętać, gdzie takie osoby siedzą.

Start i lądowanie. Dlaczego personel siada na dłoniach?

Kolejny mało znany fakt dotyczy procedury podczas startu i lądowania, wtedy personel siada na swoich dłoniach. To nie jest przypadkowy gest, ale technika chroniąca palce przed urazami w razie nagłego hamowania czy twardego lądowania. Sprawne dłonie są niezbędne do otwarcia drzwi awaryjnych czy uruchomienia zjeżdżalni ewakuacyjnych.

Te przedmioty w hotelach omijaj szerokim łukiem! Stewardessa ostrzega! [WIDEO]

Obowiązki załogi. Nie tylko napoje i uśmiech

Wbrew powszechnemu przekonaniu, praca stewardess i stewardów to nie tylko obsługa pasażerów. To oni odpowiadają za przestrzeganie procedur bezpieczeństwa, udzielanie pomocy w sytuacjach awaryjnych i przeprowadzanie ewentualnej ewakuacji. Obserwacja pasażerów zaczyna się już w momencie, gdy wchodzą oni na pokład.

Źródło: Canva

Idź do oryginalnego materiału