Ryanair żąda odszkodowania od pasażera. Chce 64 tysięcy złotych. "To tylko jedna z wielu konsekwencji"

g.pl 14 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl


Linia lotnicza Ryanair złożyła właśnie pozew o wysokie odszkodowanie od pasażera, który kilka miesięcy temu zakłócał lot na Wyspy Kanaryjskie. Zachowanie mężczyzny zmusiło pilotów i załogę do podjęcia decyzji o awaryjnym lądowaniu i zapewnieniu noclegu dla pozostałych podróżnych.
Sytuacja, o której mowa, miała miejsce podczas lotu R7124 z Dublina na Lanzarote, który odbył się 9 kwietnia 2024 roku. Z powodu zachowania jednego z pasażerów samolot został przekierowany na portugalskie lotnisko w Porto, co opóźniło podróż o całą noc.


REKLAMA


Zobacz wideo CPK przyjazne środowisku? Tak, jeżeli wyeliminuje loty krajowe


Co grozi za awanturę w samolocie? Ryanair pozywa pasażera o odszkodowanie
Na pokładzie znajdowało się wówczas około 160 pasażerów, którzy musieli zmienić swoje plany urlopowe. Z powodu awaryjnego lądowania późną porą, przewoźnik był zobowiązany zapewnić wszystkim nocleg w hotelu, by kontynuować podróż następnego dnia. Koszt, jaki poniósł Ryanair z tego powodu, wynosił aż 15 tysięcy euro (około 64 tysiące złotych) i właśnie takiej kwoty domaga się teraz linia lotnicza od pasażera, który wywołał zamieszanie w samolocie. Wniosek o odszkodowanie został właśnie złożony do irlandzkiego sądu okręgowego.


Wszczęliśmy postępowanie cywilne w celu odzyskania tych kosztów od tego pasażera


- oznajmił przedstawiciel firmy, cytowany przez portal Daily Mail.


To niedopuszczalne, iż pasażerowie, którzy wyjeżdża z rodziną lub przyjaciółmi, aby cieszyć się relaksującymi letnimi wakacjami, cierpią z powodu niepotrzebnych zakłóceń i skrócenia czasu wakacji w wyniku zachowania jednego niesfornego pasażera


- dodał.
Zobacz też: Jeden błąd kosztował go 5 tysięcy złotych. "Linia rejsowa gwałtownie umyła ręce"


Jaka kara za awaryjne lądowanie? Przewoźnik powiedział o konsekwencjach
Przedstawiciel linii lotniczej oznajmił, iż firma ma ścisłą politykę zerowej tolerancji dla niewłaściwego zachowania podróżnych i "będzie przez cały czas podejmować zdecydowane działania w celu zwalczania niestosownych działań pasażerów na pokładzie samolotu". Przewoźnik ma nadzieję, iż postępowanie cywilne przed irlandzkim sądem okręgowym zniechęci przyszłych pasażerów do dalszego zakłócania porządku podczas lotów.


To tylko jedna z wielu konsekwencji, jakie poniosą pasażerowie zakłócający loty w ramach polityki zerowej tolerancji Ryanaira i mamy nadzieję, iż to działanie zniechęci do dalszego zakłócania lotów, tak aby pasażerowie i załoga mogli podróżować w komfortowych i pełnych szacunku warunkach


- cytuje Daily Mail. Warto wspomnieć, jak kilka miesięcy wcześniej szef linii lotniczych Michael O'Leary powiedział, iż "z przyjemnością wprowadzi limit dwóch drinków na lotach", jeżeli te same zasady obowiązywałyby w barach na lotniskach.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału