Fundacja Forum Konsumentów ruszyła z kampanią ,,Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl”. Akcja podkreśla, iż przez rynek podrobionych produktów tracą nie tylko marki i budżet państwa, ale również sami konsumenci. Według raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), sprzedaż podrobionych i pirackich towarów stanowi w tej chwili 3,3% globalnego handlu, a wartość takich produktów na całym świecie to łącznie około 509 miliardów dolarów.
Niska cena i wysoka dostępność podróbek sprawia, iż takie produkty kupuje choćby 20% Polaków*. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności intelektualnej 44% polskich konsumentów celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści**. Najczęściej kupowane podrobione rzeczy to: ubrania, obuwie, kosmetyki, elektronika, zabawki.
Badania pokazują, iż produkcja i handel tzw. fałszywkami ma się dobrze. Niestety oprócz wspierania nieuczciwej...