Stowarzyszenie mali bracia Ubogich pod koniec września 2025 r. rozpoczęło kampanię „I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?”.
Akcja promuje program „Obecność”, w ramach którego od ponad 20 lat wspierane są osoby starsze zmagające się z samotnością – jak poinformował portal PRoto.pl.
Kampania zachęca do wsparcia programu „Obecność”
W kampanii wykorzystano nawiązanie do baśniowych postaci. Autorzy akcji podważają stwierdzenie, iż na bohaterów czeka zawsze długie i szczęśliwe życie. Pokazują alternatywne zakończenie, w którym Mała Syrenka, Kopciuszek czy Aladyn po osiągnięciu sędziwego wieku muszą mierzyć się z samotnością. Kampania zwraca w ten sposób uwagę na problem, z którym mierzą się osoby starsze w Polsce, i zachęca do wsparcia programu „Obecność”. Inicjatywa ma wspierać seniorów w codziennym życiu i pomagać im odzyskać euforia życia.
Spoty, które towarzyszą kampanii, zostały wygenerowane przy pomocy sztucznej inteligencji. Przedstawiają one bohaterów sześciu popularnych bajek. Kopciuszek mieszka sam w zamku, Czerwony Kapturek przez okno wypatruje towarzystwa, a Sindbad wspomina dawne dalekie podróże.
Samotność może doprowadzić do silnego stresu, problemów emocjonalnych czy pogorszenia zdrowia
– Tak wygląda codzienność samotnych seniorów. Brak zainteresowania ze strony innych, niskie poczucie własnej wartości czy poczucie bezradności sprawiły, iż nasi bohaterowie, tak jak seniorzy w prawdziwym życiu, stracili euforia życia i popadli w marazm – zaznacza Joanna Mielczarek, czł. zarządu i dyr. operacyjna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Organizatorzy kampanii przypominają, iż samotność może doprowadzić do silnego stresu, problemów emocjonalnych czy pogorszenia zdrowia. To także brak zaspokojenia podstawowej potrzeby bliskości i kontaktu z drugim człowiekiem. Program „Obecność” jest odpowiedzią na ten społeczny problem. W ramach inicjatywy, która trwa regularnie od 2003 roku, wsparcie dociera do seniorów w 14 polskich miastach.
W ramach kampanii powstała dedykowana strona internetowa i cztery spoty wideo
Kampania rozpoczęła się pod koniec września 2025 r. i potrwa przez cały październik. W jej ramach powstała dedykowana strona internetowa i cztery spoty wideo. Akcję dopełniają działania w mediach społecznościowych, Facebooku i Instagramie oraz media relations.