Rude loki na torebce, czyli o tym, jak polska artystka stworzyła projekt dla Louis Vuitton

nowymarketing.pl 1 rok temu
Feminizm wychodzi na ulice? To już od lat, jednak tym razem sytuacja jest szczególna, bowiem dzieje się to przy okazji współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską artystką o międzynarodowej renomie a marką Louis Vuitton. fot. Vogue (J. Kriwol)
Na rynek trafił właśnie pierwszy efekt współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską malarką a kultową marką Louis Vuitton. Prace artystki charakteryzuje „uwspółcześnianie” XIX-wiecznych wizerunków kobiet, na przykład poprzez zasłanianie twarzy kompozycją liści, piór, materiałów, a nawet… grzybów.
Sama Juszkiewicz opisuje swoje prace jako surrealistyczne, dziwne i groteskowe” i tłumaczy, iż ich celem jest zaprezentowanie uprzedmiotowiania kobiet w historii i ich pozycji przez wieki. Jasne, a jednocześnie intensywne barwy i wysoki poziom ekspresji to znaki charakterystyczne dla twórczości Juszkiewicz. Po zawrotnej karierze, jaką artystka zrobiła dzięki obrazom, dziś...
Idź do oryginalnego materiału