Rossmann chce rozwijać swoją sieć oddziałów – także za granicą

manager24.pl 2 tygodni temu

Rossmann chce w tym roku znacznie więcej zainwestować w swoje drogerie. Sieć oddziałów będzie się przez cały czas rozwijać, a istniejące sklepy będą modernizowane.
Sieć drogerii Rossmann inwestuje coraz więcej w swoje sklepy i chce dalej rozwijać sieć oddziałów. W tym roku 50 mln euro wpłynie do 75 nowych sklepów w samych Niemczech, a kolejne 80 mln euro wpłynie na modernizację istniejących 2300 niemieckich oddziałów, jak ogłosiła w czwartek firma z Burgwedel pod Hanowerem. Konkurent DM i Müllera chce zainwestować kolejne 80 mln euro w logistykę.

„Ekspansja w dalszym ciągu nie ma charakteru regionalnego, ale ma na celu utworzenie sieci oddziałów, która będzie łatwo dostępna dla klientów we wszystkich częściach Niemiec” – czytamy w oświadczeniu. W tym roku firma planuje otworzyć łącznie 253 nowe sklepy, w większości za granicą. Rossmann jest także obecny w Hiszpanii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Albanii, Kosowie i Turcji, a od 2021 roku prowadzi sklep internetowy w Danii. Na koniec 2023 roku sieć liczyła łącznie 4741 oddziałów, z czego 2288 na terenie Niemiec. Najważniejszym rynkiem poza Niemcami jest Polska z około 1800 oddziałami.

Oczekuje się, iż łączna wartość inwestycji wzrośnie w tym roku do 390 mln euro, czyli o 65 mln euro więcej niż w 2023 r. 230 mln euro z tego trafi do Niemiec , o 20 mln euro więcej niż w 2023 r. W zeszłym roku sprzedaż Rossmanna wzrosła o 14,4 proc. 2022 do 13,9 mld euro, jak ogłosiła spółka w styczniu. Dobre dwie trzecie z tego pochodziło z Niemiec. Na koniec 2023 r. Rossmann zatrudniał na całym świecie dobre 62 000 pracowników, z czego 39 600 w Niemczech. Spółka jak zwykle nie podała żadnych informacji na temat zysków.

Idź do oryginalnego materiału