„Rewolucja euzimbijska” „tuczy” branżę zdrowej żywności – El Financiero

ochrona24.info 2 miesięcy temu

Tak zwana „rewolucja ozambijska” zmiotła miliardy z wartości rynkowej firm produkujących żywność i napoje. Jednak nowe leki odchudzające wspierają co najmniej jedną linię produktów, na którą popyt jest czasami słaby: jogurt.

Francuski Danone Twierdzi, iż w Stanach Zjednoczonych wzrosło zapotrzebowanie na wysokobiałkowy i niskokaloryczny jogurt, częściowo z powodu nowego trendu w leczeniu otyłości. Amerykańskie organy regulacyjne również przyczyniły się do tego, zatwierdzając produkt, zauważając, iż picie dwóch filiżanek tygodniowo może zmniejszyć ryzyko cukrzycy.

Posiadamy bardzo szeroką ofertę jogurtów białkowych„Spada z półek” – powiedział w wywiadzie Jürgen Esser, wiceprezes wykonawczy odpowiedzialny za finanse. „Wierzę, iż te produkty są atrakcyjne zarówno dla konsumentów poddawanych leczeniu GLP-1, jak i tych, którzy po prostu chcą kontrolować swoją wagę i zdrowie”.

Danone nie sprzedaje bezpośrednio produktów użytkownikom terapii GLP-1, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk A/S i Zepbound firmy Eli Lilly. Przynajmniej w tej chwili. Szwajcarski gigant spożywczy Nestlé idzie jednak o krok dalej. W tym tygodniu uruchomi nową stronę internetową, której zadaniem będzie kierowanie konsumentów do produktów przeznaczonych specjalnie dla osób przyjmujących zastrzyki odchudzające, od proszków białkowych po witaminy przeciwdziałające wypadaniu włosów.


Około 30 milionów Amerykanów stosowało leki GLP-1, Spowodowało to zmiany w zwyczajach konsumentów, które miały wpływ na sektor handlu detalicznego, podróży i innych sektorów. Zmniejszając apetyt, Lilly i Novo mogą spalać tłuszcz i poprawiać zdrowie serca.

Firmy spożywcze obstawiają, iż pacjenci poszukujący niezbyt dużych posiłków bogatych w składniki odżywcze, zwrócą się ku ich nowej ofercie przetworzonej, witaminom i suplementom, równoważąc część odrzucenia produktów, które tradycyjnie były podstawą produktów przybierających na wadze, takich jak batony lodowe i czekolada.

Nestlé planuje w tym roku rozpocząć sprzedaż swojej linii odżywczej Vital Pursuits, która zawiera… 12 kontrolowanych porcji mrożonych posiłków bogatych w białko i błonnik.

Jedzenie mniejszych ilości może prowadzić do niedoborów żywieniowych, a pacjenci odkryli, iż mogą tracić mięśnie wraz z tłuszczem, choćby walcząc ze skutkami ubocznymi, takimi jak nudności i wypadanie włosów. Nestlé również stara się wyjść naprzeciw tym potrzebom, tworząc swoją nową stronę internetową, na której znajduje się informacja, iż ​​„kontynuuj proces odchudzania choćby po rzuceniu palenia”.

Rosnąca moda

Producent KitKata będzie sprzedawał suplement na porost włosów pod marką Nature’s Bounty, tabletki elektrolitowe o smaku truskawkowo-cytrynowym dla osób zwiększających intensywność ćwiczeń, a także peptydy kolagenowe poprawiające elastyczność skóry i zapobiegające wgłębieniom zwanym „twarzą Osmbe”. .” Zapewni także konsultacje ze specjalistami ds. żywienia.

Nestlé twierdzi, iż posiada marki i wiedzę, które pozwalają reagować na zmieniające się potrzeby klientów, takie jak „utrzymywanie beztłuszczowej masy mięśniowej, radzenie sobie z dyskomfortem trawiennym i zapewnianie odpowiedniego dziennego spożycia mikroelementów”. Anna Mohl, dyrektor generalna Nestlé Health Sciences.

Inni idą w ich ślady. Daily Harvest zabiega o względy użytkowników leków GLP-1, takich jak Wegovy i Zepbound Zupa brokułowa, biała fasola, pitaja lub smoczy owoc i sok z liczi. Firma zdrowotna Abbott oferuje napoje odżywcze przeznaczone dla konsumentów odchudzających się.

Conagra Brands, producent makaronu w puszkach Chef Boyardee, powiedziała na lutowej konferencji, iż sprzedaje produkty zaspokajające zapotrzebowanie konsumentów na leki odchudzające. Według firmy kategoria „Zdrowe mrożone posiłki” wzrosła o 8 procent wśród użytkowników GLP-1, podczas gdy wzrost cen dotyczył także bogatych w białko przekąsek mięsnych i niskokalorycznego popcornu o wysokiej zawartości błonnika, doskonale odpowiadających potrzebom użytkowników. Inwestorzy uznali to za dobrą wiadomość. Akcje wzrosły aż o 5,1 procent, po tym jak podczas prezentacji wspomniano o niekorzystnych trendach.

akcji Nestle Ceny akcji spółki spadły w tym roku o prawie 3%, podczas gdy akcje Danone w tym samym okresie prawie się nie zmieniły.

Idź do oryginalnego materiału